  • 1. Data: 2006-10-21 14:53:42
    Temat: przywlaszczenie pieniedzy - Jak to rozwiazac?
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Witam,

    Czesto spotykam sie z problemem ze kupuje cos przez allegro (a czasem poza
    allegro) taki juz charakter mojej firmy. I niestety zdarza sie "utopic"
    kase, ostatnio mam 2 sytuacje ze wplacilem po uprzendim ugadaniu sie mailowo
    400 zl na konto i do tej pory niedostalem ani zwrotu ani towaru. A druga
    sytuacja - wplacilem 1000 zl (przez allegro to bylo) i tez zero odzewu.

    Prosze mi powiedziec jak takie sprawy rozwiazywac - jest jakis skuteczny
    sposob?

    Czy lepiej isc z tym na policje i policja na 100% go namierzy (gdyz ja czest
    orobie za nich ta prace) I wtedy oni chyba wytaczaja proces z powodztwa
    cywilnego tak?

    Czy tez moze lepiej isc do innej instytucji ?

    PROSZE o powazne odpowiedzi, Dziekuje.

    --
    TELEFONY KOMÓRKOWE - SKUP - SPRZEDAŻ - DOŁADOWANIA ON-LINE - www.getfon.pl

  • 2. Data: 2006-10-21 16:26:57
    Temat: Re: przywlaszczenie pieniedzy - Jak to rozwiazac?
    Od: "c97" <n...@d...spamu.pl>

    > Prosze mi powiedziec jak takie sprawy rozwiazywac - jest jakis skuteczny
    > sposob?

    mozna pewnie na dwa sposoby ale oba i tak koncza sie na policji.
    1) bierzesz informatyka (ale takiego prawdziwego, od sieci, moze byc jakis
    administrator) i dajesz mu wszystkie maile, informacje ktore masz. Jak
    informatyk jest kumaty to powinien bez problemu ustalic chocby miejscowosc
    (czasem cos wiecej) z ktorej byl nieuczciwy kontrahent. W ten sposob napewno
    przyspieszasz bieg sprawy.
    2) Idziesz na policje i niech oni sie bawia w szukanie - licz sie z dlugim
    czasem oczekiwania.

  • 3. Data: 2006-10-21 16:44:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dropsec wrote:

    [ciach]

    > Prosze mi powiedziec jak takie sprawy rozwiazywac - jest jakis skuteczny
    > sposob?

    100% skuteczny na odzyskanie kasy? Nie.

    Poza unikaniem niepewnych klientów.

    > Czy lepiej isc z tym na policje i policja na 100% go namierzy (gdyz ja czest

    Nie ma 100%.

    > orobie za nich ta prace) I wtedy oni chyba wytaczaja proces z powodztwa
    > cywilnego tak?

    Policja nie jest stroną więc nie może wytaczać procesów z powództwa
    cywilnego. Policja szuka sprawcy przestępstwa a prokurator się nim
    zajmuje w sądzie. W przypadku skazania osoba poszkodowana może od razu
    złożyć wniosek o naprawienie szkody.

    > Czy tez moze lepiej isc do innej instytucji ?

    Od przestępstw jest policja. Możesz też próbować wynająć jakiegoś zbira,
    ale to już niezbyt legalny pomysł ;->

  • 4. Data: 2006-10-21 18:32:54
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Od przestępstw jest policja. Możesz też próbować wynająć jakiegoś zbira,
    > ale to już niezbyt legalny pomysł ;->

    Wybacz, ale gdzie tu widziz przestepstwo?

    Wykupuje usluge ODWIEDZIN U NIERZETELNEGO KLIENTA przez mezczyzne
    z wyglonym karkiem i dziara na twarzy, blizna na gardle i bielmem
    na oku. Ten mily czlowiek, uprzednio ubrawszy wlasciwy stroj roboczy,
    np czarne spodnie, wysokie czarne buty o twardej podeszwie, czarna
    koszulke i kamizelke oraz czapke na wygolona glowe, aby sie nie
    przeziebic, odwiedzi w moim imieniu (posiadajac moje pelnomocnictwo)
    takiego kontrahenta i swoim rzeznickim glosem zapyta, czy przypadkiem
    przez pomylke nie zapomnial czegos wyslac, lub nie dostal niechcianego
    przelewu na konto. Jesli nie poskutkuje za pierwszym razem, to za
    kolejnym napewno :>

    Przypomina mi sie historia mojego znajomego. Koles handlowal gruntami,
    jednoczesnie laczac te prace ze swoim zawdem architekta. Sprzedawal
    grunty z projektami. No i pewnego razu trafil na niezbyt chetnego
    do placenia kontrahenta. Kontrahent nie chcial sie rozliczyc do konca,
    brakowalo kilkadziesiat tysiecy zlotych z faktur. Kolega wybral sie
    wiec w wycieczke na drugi kraniec kraju, zapukal do firmy X i zapytal
    czy jest szef. Sekretarka powiedziala ze szef ma spotkanie i za
    kwadrans bedzie. Kolega przyjechal ze wspolnikiem, ktory siedzial
    w samochodzie, wiec do niego dolaczyl - pilnie obserwujac okolice.

    Po kwadransie okazalo sie, ze szef nagle musial gdzies pilnie wyjsc
    i nie wiadomo czy wroci. Kolega byl na 100% pewien ze wciskaja
    mu scieme, wiec poinformowal ze poczeka. W sekretariacie spedzil
    dwie godziny, mial duzo czasu tego dnia. Po dwoch godzinach, powiadomil
    sekretarke ze idzie cos przekasic i wroci jeszcze. Mija godzina,
    otwieraja sie drzwi od biura dluznika i leb wychyla na klatke
    sekretarka. Podobno miala smieszna mine, bo kolega siedzial na krzeselku
    turystycznym i spokojnie zazeral bule, z kielbasa - prosto z papieru
    na kolanach, ze sklepu obok. Popil mlekiem i zapytal:
    "Jeszcze nie ma? To poczekam, poczekam, dobre wedliny macie"

    Po godzinie dluznik zadzwonil, przeprosil ze musial akurat wyjsc
    (tymczasem wyjscie z biura tylko jedno a jego woz stal caly czas
    pod biurem) a sekretarka za pol godziny bedzie miala potwierdzenie
    przelewu z banku.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-10-21 22:08:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

> [...]
    > (tymczasem wyjscie z biura tylko jedno a jego woz stal caly czas
    > pod biurem) a sekretarka za pol godziny bedzie miala potwierdzenie

    [ciach]

    Takie coś to zadziała tylko na gnojka - jak się trafi cwaniak, to bez
    działań nielegalnych będzie to nieskuteczne.

    Inna sprawa, że takie numery, to raczej gnojkowie odstawiają, więc może
    faktycznie zadziała... tylko kwestia zestawienia kosztów i zysków ;)