  • 1. Data: 2007-01-20 17:03:43
    Temat: odmowa wyjazdu sluzbowego
    Od: "Lux" <l...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie odmowy miesiecznego wyjazdu slubowego.
    Sytuacja wyglada tak, mam swoje wesele, a w tym czasie pracodawca kaze mi
    wyjechac.
    Czy moge odmowic bez jakichkolewiek konsekwencji.
    Czy jak odmowie czy moze ze mna rozwiac umowe? a jak rozwiaze czy to bedzie
    rozwiazanie umowy z mojej winy (mam podpisany cyrograf za szkolenie)
    Prosze o jakies sugestie, zmiana terminu wesela nie wchodzie w rachube, termin
    wesela byl ustalony poltora roku wczesniej.

    LUX

  • 2. Data: 2007-01-20 17:42:24
    Temat: Re: odmowa wyjazdu sluzbowego
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eoti1f$hmk$1@inews.gazeta.pl Lux
    <l...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Sytuacja wyglada tak, mam swoje wesele, a w tym czasie pracodawca kaze mi
    > wyjechac.
    > Czy moge odmowic bez jakichkolewiek konsekwencji.
    Zawsze możesz odmówić. Czy bez konsekwencji - zależy od pracodawcy.
    Pracodawca ma bowiem prawo delegowac Cię do wykonywania obowiązków
    służbowych poza swoja siedzibę. Jest to polecenie służbowe, odmowa jego
    wykonania (przy założeniu, że jest ono zgodne z prawem) stanowi ciężkie
    naruszenie obowiązków pracowniczych.

    > Czy jak odmowie czy moze ze mna rozwiac umowe?
    Niestety, tak.

    > a jak rozwiaze czy to
    > bedzie rozwiazanie umowy z mojej winy
    Tak.

    > Prosze o jakies sugestie, zmiana terminu wesela nie wchodzie
    > w rachube, termin wesela byl ustalony poltora roku wczesniej.
    Legislacyjnie określone zasady dotyczące delegacji krajowych i zagraniczych
    obligatoryjnie dotyczą państwowych jednostek i zakładów sfery budżetowej. Do
    jednostek sposa tej sfery odnoszą się jedynie wówczas, gdy ich wewnętrzne
    umowne ustalenia nie reguluja tych kwestii.
    Niemniej poczytaj tu:
    http://firma.onet.pl/1280,1103300,poradnik.html
    a szczególnie zwróc uwagę na fragment:
    <cit>
    Czasami delegacja trwa powyżej 10 dni. W takim przypadku pracownik ma prawo
    do dojazdu w dni wolne do miejsca zamieszkania na koszt pracodawcy. Za czas
    spędzony w miejscu zamieszkania diety i ryczałty nie przysługują. Za
    przejazd do miejscowości stałego lub czasowego pobytu i z powrotem
    przysługuje wyłącznie zwrot kosztów przejazdu środkiem transportu określonym
    przez pracodawcę.
    </cit>
    Nie mam teraz czasu sprawdzać podstawy i aktualności tego zapisu, ale wart
    jest on uwagi.

    Pozamerytorycznie powiem tyle, że trafiłeś na wyjątkowego sukinsyna. Skoro
    nie liczy się z tak ważnym wydarzeniem jak wesele pracownika, to IMO nie
    jest wart jakiejkolwiek lojalności. Króko mówiąc - bierz zwolnienie i niech
    prostak spada.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-01-20 18:36:24
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Sat, 20 Jan 2007 18:42:24 +0100, Jotte napisał(a):

> [...]
    > jest wart jakiejkolwiek lojalności. Króko mówiąc - bierz zwolnienie i niech

    mówiąc "pozamerytorycznie" może właśnie nareszcie pracodawcy nadarzyła się
    okazja - bo nie wierzę by pracodawca był aż takim bęcwałem ,by nie wiedział
    że takie działania może mu zaszkodzić, skoro jednak faktycznie jest
    bęcwałem to raczej nie pracodawca a może jakiś domorosły "dyrektorek"

    akala

  • 4. Data: 2007-01-20 18:46:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lux" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Wysłać Cię może, ale przy okazji musi Ci dać urlop okolicznościowy. Ja wiem, że
    to nie jest to samo, ale plus urlop na żądanie może da się w ten sposób załatwić
    sprawę.

  • 5. Data: 2007-01-20 22:23:06
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jest to polecenie służbowe, odmowa jego wykonania (przy założeniu, że jest
    > ono zgodne z prawem) stanowi ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych.

    JAKIE?

    > Skoro nie liczy się z tak ważnym wydarzeniem jak wesele pracownika, to IMO
    > nie jest wart jakiejkolwiek lojalności. Króko mówiąc - bierz zwolnienie i
    > niech prostak spada.

    Popieram! L4 załatwia sprawę... najlepiej na korzonki :-)

    +inż.leva+

  • 6. Data: 2007-01-21 21:32:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3p67jieu2rr5.53ge97oir0tf$.dlg@40tude.net akala
    <a...@a...com> pisze:

    > mówiąc "pozamerytorycznie" może właśnie nareszcie pracodawcy nadarzyła się
    > okazja
    Na co?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-01-21 21:32:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eou4pe$70e$1@atlantis.news.tpi.pl *piotr'ek*
    <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> pisze:

    > JAKIE?
    Nie wrzeszcz. Ciężkie, czytać nie umiesz?

    Są przydatniejsze schorzenia.

    --
    Jotte