    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odmowa wyjazdu sluzbowego
    Date: Sat, 20 Jan 2007 18:42:24 +0100

    W wiadomości news:eoti1f$hmk$1@inews.gazeta.pl Lux
    <l...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Sytuacja wyglada tak, mam swoje wesele, a w tym czasie pracodawca kaze mi
    > wyjechac.
    > Czy moge odmowic bez jakichkolewiek konsekwencji.
    Zawsze możesz odmówić. Czy bez konsekwencji - zależy od pracodawcy.
    Pracodawca ma bowiem prawo delegowac Cię do wykonywania obowiązków
    służbowych poza swoja siedzibę. Jest to polecenie służbowe, odmowa jego
    wykonania (przy założeniu, że jest ono zgodne z prawem) stanowi ciężkie
    naruszenie obowiązków pracowniczych.

    > Czy jak odmowie czy moze ze mna rozwiac umowe?
    Niestety, tak.

    > a jak rozwiaze czy to
    > bedzie rozwiazanie umowy z mojej winy
    Tak.

    > Prosze o jakies sugestie, zmiana terminu wesela nie wchodzie
    > w rachube, termin wesela byl ustalony poltora roku wczesniej.
    Legislacyjnie określone zasady dotyczące delegacji krajowych i zagraniczych
    obligatoryjnie dotyczą państwowych jednostek i zakładów sfery budżetowej. Do
    jednostek sposa tej sfery odnoszą się jedynie wówczas, gdy ich wewnętrzne
    umowne ustalenia nie reguluja tych kwestii.
    Niemniej poczytaj tu:
    http://firma.onet.pl/1280,1103300,poradnik.html
    a szczególnie zwróc uwagę na fragment:
    <cit>
    Czasami delegacja trwa powyżej 10 dni. W takim przypadku pracownik ma prawo
    do dojazdu w dni wolne do miejsca zamieszkania na koszt pracodawcy. Za czas
    spędzony w miejscu zamieszkania diety i ryczałty nie przysługują. Za
    przejazd do miejscowości stałego lub czasowego pobytu i z powrotem
    przysługuje wyłącznie zwrot kosztów przejazdu środkiem transportu określonym
    przez pracodawcę.
    </cit>
    Nie mam teraz czasu sprawdzać podstawy i aktualności tego zapisu, ale wart
    jest on uwagi.

    Pozamerytorycznie powiem tyle, że trafiłeś na wyjątkowego sukinsyna. Skoro
    nie liczy się z tak ważnym wydarzeniem jak wesele pracownika, to IMO nie
    jest wart jakiejkolwiek lojalności. Króko mówiąc - bierz zwolnienie i niech
    prostak spada.

    --
    Jotte