eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodmowa przyznania stypendium studenckiego mimo niskiego dochodu › odmowa przyznania stypendium studenckiego mimo niskiego dochodu
    From: "b.homicz" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odmowa przyznania stypendium studenckiego mimo niskiego dochodu
    Date: Sun, 9 Nov 2008 21:25:10 +0000 (UTC)

    Moi sąsiedzi mają problem z córką, a właściwie to córka ma problem z
    uczelnią. Po kolei: rodzina jest biedna, ale z gatunku tych radzacych sobie
    i nie lubiących żebrać. Zawsze myślałam, że to dobrze, aż do teraz...
    Bo okazuje się, że ich studiująca córka dostała odmowę przyznania stypendium
    mimo wystarczająco niskiego dochodu w rodzinie (określonego ustawowo) z
    uzasadnieniem takim, że... skoro nie starali się o zasiłek z MOPSu to widać
    nie są tacy biedni więc stypendium się nie należy. Najpierw myślałam, że to
    jakies głupie teksty pani z dziekanatu (znamy je i kochamy;)), ale okazuje
    się, że tak wymyślono w regulaminie uczelni. Poszperałam trochę w przepisach
    i faktycznie, w ustawie (0 szkolnictwie wyższym) stoi, że szczegółowe zasady
    przyznawania stypendiów ustala rektor. Ale stoi tam również, że wszelkich
    zasiłków, w tym socjalnych, do wysokości dochodu ustalanej na potrzeby
    stypendialne, się NIE WLICZA...
    Więc nawet jakby oni mieli te zasiłki, to ich dochód byłby taki sam jak
    wyliczono.
    Pytanie więc, czy uczelnia może odmówić stypendium na podstawie braku starań
    o zasiłek?
    Czy taka pozycja uczelnianego regulaminu przyznawania stypendiów nie kłóci
    się z zapisami ustawy?
    Co o tym sądzicie?