  • 81. Data: 2009-07-09 13:23:17
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Arek <a...@e...net>

    Herald pisze:
    > Może to samo ci wskazać w encyklopedii?

    Może lepiej sięgnij do podręcznika od biologii?

    > No fakt zapomniałem że masz kompleks "wiki-trolla" i że przerżnąłeś proces
    > z Fundacją Wiki.

    Po pierwsze jeszcze nie przerżnąłem
    Po pozwanym jest Stowarzyszenie Wikimedia Polska
    Po trzecie na rozprawie jasno wyszło, że wikipedia kłamie, a sędzia
    wyraźnie stwierdził, że artykuł narusza moje dobra osobiste.

    > Żeby nie było, za portalwiedzy:
    > http://portalwiedzy.onet.pl/72494,,,,zygota,haslo.ht
    ml
    > Zygota, komórka powstała w wyniku połączenia się gamety żeńskiej z gametą
    > męską(zapłodnienie), dająca początek nowemu organizmowi. Także organizm,
    > który rozwija się z zygoty.
    >
    > Czy teraz już dotarło że zygota to KOMÓRKA???????

    "także organizm" przeoczyłeś?
    Dokładnie to zygota to jednokomórkowy organizm a nie tylko komórka.

    > Dobra - chyba zajarzysz że zabrnąłeś w ślepy zaułek, podkulisz ogon i
    > wycofasz się ze swoich chorych fantazji.

    Proponuję żebyś oprócz internetu odkrył biblioteki z fachową literaturą.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 82. Data: 2009-07-09 13:26:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > wyraźnie stwierdził, że artykuł narusza moje dobra osobiste.

    twoje dobra sam naruszyles, ciezko latami pracowales na ta notke

    > Dokładnie to zygota to jednokomórkowy organizm a nie tylko komórka.

    pantofelek tez jest organizmem i co to zmienia

  • 83. Data: 2009-07-09 13:33:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > pantofelek tez jest organizmem i co to zmienia

    Że nie jest to organizm człowieka, lecz pantofelka.

  • 84. Data: 2009-07-09 13:53:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Że nie jest to organizm człowieka, lecz pantofelka.

    no i co to zmienia w kwesti tego ze sklada sie z kilku komorek?

  • 85. Data: 2009-07-09 13:58:50
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > no i co to zmienia w kwesti tego ze sklada sie z kilku komorek?

    Nieistotne jest w ogóle, czy składa się z jednej, kilku, kilkudziesięciu,
    czy kilkunastu tysięcy komórek.
    Jest człowiekiem, a o tym przecież rozmawiamy.
    Natomiast plemnik czy komórka jajowa człowiekiem nie jest (a taką tezę
    zdaje się usiłowanu tu przemycić ;-), pomimo, że również jest komórką.

  • 86. Data: 2009-07-09 14:05:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nieistotne jest w ogóle, czy składa się z jednej, kilku, kilkudziesięciu,
    > czy kilkunastu tysięcy komórek.

    to jak i wiele innych czynnikow jest wlasnie bardzo istotne

    > Jest człowiekiem, a o tym przecież rozmawiamy.

    nie jest czlowiekiem, jest pochodzenia ludzkiego, ale do czlowieka jej
    baaaaardzo daleko

  • 87. Data: 2009-07-09 14:24:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    > twoje dobra sam naruszyles, ciezko latami pracowales na ta notke

    Daj spokój z takimi bredniami.

    > pantofelek tez jest organizmem i co to zmienia

    To, że nie jest li tylko komórką.
    Tak samo jest zasadnicza różnica między zlepkiem komórek, a zygotą czy
    zarodkiem.
    Oczywiście możemy się tu spierać, że człowiek jest tylko zlepkiem
    komórek,a ja Ci na to, że zlepkiem atomów, a jeszcze ktoś, że jedynie
    zakłóceniem fali schroedingera.

    Ale chyba nie o takim "poziomie" dysputy nam zależy?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 88. Data: 2009-07-09 14:31:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > to jak i wiele innych czynnikow jest wlasnie bardzo istotne.

    W ustaleniu, czy komórka należy do gatunku Homo Sapiens czy jest czymś
    innym? Nie sadzę.
    Niezalażnie od ilości komórek ich skład chromosomów będzie identyczny.

    > jest pochodzenia ludzkiego,

    To już jedynie wytwór Twojego słowotwórstwa bez żadnego medycznego czy
    biologicznego uzasadnienia.

    > ale do czlowieka jej baaaaardzo daleko

    A doczekamy się w końcu określenia (popartego badaniami naukowymi) momentu,
    w którym ów organizm "pochodzenia ludzkiego" staje się człowiekiem?

  • 89. Data: 2009-07-09 18:46:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Stroną postępowania nie jest lekarz - który może sobie mieć różne
    zapatrywania - tylko Szpital lub inny zakład, w ramach którego lekarz jest
    zatrudniony, a który to jak podmiot gospodarczy po prostu ma świadczyć
    usługi zgodnie z prawem umową z NFZ. I to taki szpital można spokojnie
    ścigać cywilnie, a nie lekarza.

  • 90. Data: 2009-07-09 18:52:14
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zwi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A od kiedy jest człowiek? Jest jakiś moment w rozwoju dziecka, w którym
    > przestaje być "zlepkiem komórek" a zaczyna być człowiekiem?
    >
    > ZWI

    Akurat temat mnie niespecjalnie rusza, ale może do "zaczęcia" człowieka
    zastosować analogię definicji śmierci "na odwrót"?
    Pozdrawiam
    PawelT