  • 161. Data: 2009-07-10 14:36:49
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Baloo napisal:
    > http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=24784&_tc=76
    1FBF3CD1AE411CB522D83D79D37444#1

    I ty wypowiedzi tej osoby nazywasz bezstronnym, niereligijnym stanowiskiem
    naukowym? Jaja sobie robisz?

    > ks. prof. PAT dr hab. Tadeusz Biesaga SDB
    > Katedra Bioetyki Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie

    Czy ty rozrozniasz pomiedzy biologicznym pojeciem Homo sapiens
    a prawnym pojeciem czlowieka/osoby? W tym drugim przypadku jest
    to sprawa czysto umowna: polityczno-ideologiczno-religijna. Watykan
    lansuje swoje koncepcje, ktore - jak historia systematycznie pokazuje -
    sa srednio o stulecie cofniete w stosunku do rzeczywistosci i zazwyczaj
    kompletnie oderwane od zycia. Mozna by nad tym przejsc do porzadku dziennego,
    gdyby nie grupka z jednej strony fanatykow, a z drugiej cynicznych politykow
    jadacych na poparciu tych fanatykow. Nie mam ochoty na zycie w kraju
    kierowanym prawem religijnym obojetne czy bedzie to katolicyzm czy szariat.
    Chcesz zyc wedlug swojej ortodokscji - to sobie zyj, ale trzymaj sie z daleka
    ode mnie i moich praw. I nie mydl tu oczu ta swoja deklaracja ateizmu,
    bo z ciebie taki ateista, jak ze mnie chinski cesarz.

    I tu stanowczo i bezwzglednie nie zgodze sie z religijnymi
    fanatykami, ktorzy pod plaszczykiem pseudonaukowosci usiluja
    narzucic wszystkim swoje poglady i zakazy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 162. Data: 2009-07-10 14:51:41
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3636f$f4f$1@inews.gazeta.pl Arek <a...@e...net>
    pisze:

    > Promowałem!?
    > Chodzi Ci o to, że wolę ładnie przystrzyżone, a depilację łona uważam, za
    > niehigieniczną, wypromowaną przez porno i waniającą mi pedofilią?
    No, nie bierz tego tak bardzo do siebie... :)
    Ale pamiętasz, że brałeś udział w takiej dyskusji, nie?
    I promowałeś ohydne kłaki dowodząc, że to niezdrowe usunąć, czy jakoś tak.
    A sam paszczę czasem golisz, czy tylko strzepujesz zaschniętą zupę?

    > Nie wiem co w tym obrzydliwego.
    > Czysta natura.
    Tak, tak. I jeszcze pod pachami czysta natura, i na nogach czasem, i...
    Kurdę, zaraz się porzygam, a potem przez tydzień będę miał zwisaka.
    Facet - moja kobieta czasem ze mną newsy czyta, bierz odpowiedzialność za
    obrzydliwe teksty. ;)

    > A może odpowiedz na pytanie kiedy Ty twierdzisz, że zaczyna się życie
    > człowieka?
    Już powiedziałem. Nie wiem. Ty też nie wiesz choć sądzisz, że wiesz. I inni
    tak samo.
    Kiedyś czytałem taki tekst rozważający tę kwestię jako polemikę między
    człowiekiem wierzącym i myślącym.
    No i wierzący twierdził właśnie to co i ty - że człowiek jest od momentu jak
    się komórki połączą. W momencie tym otrzymuje od bozi - uwaga - duszę! Tu
    pada pytanie - a co jeśli mechanizm blokady błony komórki jajowej po
    zaplemnieniu nie zdąży i po jakimś czasie bandycko wedrze się do obdarzonej
    duszą zygoty-człowieka drugi plemnik (nie chodzi tu o konsekwencje natury
    politycznej)? Bozia szubciutko dorzuca drugą duszę?
    Wierzący nie podołał pytaniu, ale to nic dziwnego.
    Ja natomiast spytam ile jest ludzi jeśli bliźniaki syjamskie mają pewne
    organy (w tym newralgiczne) wspólne?

    --
    Jotte

  • 163. Data: 2009-07-10 15:01:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h36pmd$kvo$1@news.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > o kilku podobnych rozwiazaniach slyszalem w przypadku korporacji
    > prawniczej, ale pytanie czy mozna z tym walczyc, i jesli mozna to w
    > jaki sposob
    A kto miałby z tym walczyć?
    Ty możesz tylko kartką wyborczą, czyli de facto wcale.
    No, możesz jeszcze pisać bloga. Albo łomotać do drzwi mediów, które mają
    swoje interesy, zaś interes odbiorców jeśli nie jest im przydatny mają w
    dupie.
    Ale bądź twardy jak Roman Bratny i nie poddawaj się - są instytucje
    międzynarodowe. ;)

    --
    Jotte

  • 164. Data: 2009-07-10 15:27:12
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > I ty wypowiedzi tej osoby nazywasz bezstronnym, niereligijnym
    > stanowiskiem
    > naukowym? Jaja sobie robisz?

    A Ty doczytałeś wszystko do końca i ze szczegółami?
    Przeszkadza Ci, że opracował to ksiądz, a nie widzisz, kogo cytuje?
    I dziwnym trafem pozwolono opublikować to w świeckim magazynie medycznym,
    ZGROZA:>
    Pewnie wcale nie świecki, tylko prowadzonym przez księży-agentów w
    przebraniu lekarzy :>
    Z ciekawości - gdyby to samo napisał w jakimś "Prenatal Magazine" John
    McCormic i Swietłana Biełogłowa - biolog i genetyk to już byś uwierzył?
    Pewnie nie, bo orzekłbyś, że widocznie są katolikami, więc wymyślają bzdury
    :>

    > Czy ty rozrozniasz pomiedzy biologicznym pojeciem Homo sapiens
    > a prawnym pojeciem czlowieka/osoby?

    Przeczytaj z łaski swojej CAŁY artykuł, to wszystko Ci się rozjaśni.
    Jest tam również wytłumaczony i ten aspekt.

> [...]
    > lansuje swoje koncepcje, ktore - jak historia systematycznie pokazuje -
    > sa srednio o stulecie cofniete w stosunku do rzeczywistosci i zazwyczaj

    Więc przedstaw swoją koncepcję tylko pamiętaj, by była zgodna z nauką :>
    Wytocz kontrargumenty do tego artykułu. Nie pluj jadem, tylko dyskutuj.

    > Nie mam ochoty na zycie w kraju
    > kierowanym prawem religijnym obojetne czy bedzie to katolicyzm czy
    > szariat.

    A jeśli takie samo będzie prawo świeckie, to co? Zabijesz się z rozpaczy?
    Nie potrafisz zrozumieć, że nie trzeba być katolikiem, protestantem,
    muzułmanem czy jehową, by mieć takie, a nie inne poglądy?

    > I nie mydl tu oczu ta swoja deklaracja ateizmu,
    > bo z ciebie taki ateista, jak ze mnie chinski cesarz.

    ROTFL. Teraz to pojechałeś równo po bandzie.
    Ale właściwie z takim podejście dalsza dyskusja z Tobą traci sens. Widzę,
    że żółć i niczym nie uzasadniona nienawiści tak zalewa Ci mózg, że posuwasz
    się nawet do takich absurdów, by uznać, że lepiej ode mnie wiesz, czy
    wyznaję jakąkolwiek religię czy nie. To już jest chore. A to, że nie jesteś
    w stanie przyjąć do wiadomości, że poglądy, które tu prezentuję, prezentuje
    masa innych ludzi - genetyków, biologów, lekarzy, zwykłych osób, tych, dla
    których religia nie ma żadnego znaczenia, oznacza, że jesteś po prostu
    zwyczajnie ograniczony, bo nie da się tego wytłumaczyć w inny sposób.

  • 165. Data: 2009-07-10 15:38:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jotte napisal:
    > Wierzący nie podołał pytaniu, ale to nic dziwnego.
    > Ja natomiast spytam ile jest ludzi jeśli bliźniaki syjamskie mają pewne
    > organy (w tym newralgiczne) wspólne?

    Lepiej, a co bedzie gdy:
    a) embrion sie podzieli na dwa,
    b) embrion wchlonie drugi embrion (chimera).
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 166. Data: 2009-07-10 15:39:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    Herald pisze:
    > Facet .... uznajesz siebie za jakiegoś guru czy co?

    Za człowieka starannie wyedukowanego.

    > majaczysz i tyle.
    > Nawet organizacje typu "STOP ABORCJI" nie znają odpowiedzi na poruszany
    [..]
    > Widzisz tam odpowiedzi?
    > No to zastanów się dlaczego tych odpowiedzi tam nie ma :)))

    Mówiłem już w tym wątku - wyjdź ze śmietnika jakim jest Internet i
    odkryj biblioteki, sięgnij po FACHOWĄ literaturę z zakresu biologii,
    albo genetyki.
    I stanie Ci się jasność kiedy zaczyna się życie wg NAUKI.
    Także życie człowieka.
    Ja Ci powtórzę byś mógł sobie porównać moją edukację z tym co tam
    zapisano w mądrych książkach:
    Życie każdego człowieka na tym świecie zaczyna się w momencie pojawienia
    się na nim jego pierwszej komórki - ZYGOTY.
    Takoż krowy, małpy, kijanki i każdej innej sranki.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 167. Data: 2009-07-10 15:41:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    > jest to zarodek ludzki, ale czlowiekiem nie jest

    Co Ty powiesz! To z kogo/czego w takim razie powstają ludzie
    skoro nie z innych ludzi!?

    I jeszcze raz Ci przypomnę, że słowo "zarodek" oznacza pewien etap w
    rozwoju organizmu a nie osobny gatunek zwierza.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 168. Data: 2009-07-10 15:43:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    > cialo z martwym mozgiem, podpiete pod respirator, to tez zyjacy organizm
    > ludzki, a jest czlowiekiem?

    Tak. Jest człowiekiem z martwym mózgiem.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 169. Data: 2009-07-10 15:45:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Baloo pisze:
    > Od momentu zapłodnienia.

    Uściśliłbym,że jednak od zygoty, samo zapłodnienie nie jest jeszcze
    początkiem nowego organizmu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 170. Data: 2009-07-10 15:47:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h37na2$lkd$5@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

    > Lepiej, a co bedzie gdy:
    > a) embrion sie podzieli na dwa,
    > b) embrion wchlonie drugi embrion (chimera).

    Wg mnie nic specjalnego nie będzie. Normalne zjawiska występujące (choć
    nieczęsto) w
    naturze.
    Także wtedy, gdy są wywołane działalnością człowieka, będącego wszak częścią
    tejże natury.

    --
    Jotte