eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty › Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kamil <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
    Date: Thu, 15 Sep 2011 10:38:41 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <1ab9t8chk8gw9$.wmo67hoa9wz9.dlg@40tude.net>
    References: <j4pojl$rdl$1@mx1.internetia.pl>
    <e...@4...net>
    <j4q0ah$d8s$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.183.191.31.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1316075924 29559 178.183.191.31 (15 Sep 2011 08:38:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Sep 2011 08:38:44 +0000 (UTC)
    X-User: fanfarka
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:688129
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 12:38:59 +0200, Haha napisał(a):


    >> A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
    >> Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...
    >
    > Nie wiem natomiast jaka miałaby być różnica pomiędzy
    > niezgodnością a reklamacją.

    Zasadnicza.

    > Powołuje się na to:
    >
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    > żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    > się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    > kupującego inny sposób zaspokojenia.
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    To akurat niezgodność.
    Reklamacja - warunki masz wpisane w karcie gwarancyjnej.

    >> Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
    >> na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))
    >
    > Można jaśniej ? Po co kurier ma mi pakować ? Mam dowód zakupu na
    > papier i taśme albo ewentualnie pójde do kogoś kto zajmuje się pakowaniem
    > i mi wystawi rachunek.

    OK :))

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1