    From: "Lech" <lecban@(no_spam)polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odbiór techniczny przyłącza po 20 latach
    Date: Sat, 15 Feb 2003 21:13:06 +0100

    Niedawno Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. zwróciły się do mnie z
    taką sprawą. Na podstawie rachunków za wodę, które systematycznie płacę,
    doszli do wniosku, że nie płacę za kanalizację (dom jednorodzinny). Zdziwiło
    mnie to bardzo, gdyż mówią mi o tym dopiero po ...20 latach. Dotąd byłem
    przekonany, że w kwocie opłaty za wodę jest też zawarta opłata za kanalizę,
    jednak zdaniem MWiK tak nie jest. Co więcej, uznali, że nie mam dokonanego
    odbioru technicznego przyłącza gdyż nie mogą znaleźć u siebie tego
    dokumentu. Poprosili mnie bym też poszukał, jeśli nie znajdę to, jak mi
    zapowiedzieli, czeka mnie dość długa droga proceduralna.

    Po poszukiwaniach w domu, niestety nie znalazłem kopii dokumentu odbioru.
    Posiadam natomiast dokumentację projektu przyłącza i mapkę geodezyjną, na
    której przyłącze jest już naniesione. Z dokumentacji projektu przyłącza
    wynika, że na mapkę geodezyjną uaktualnia się po odbiorze technicznym.
    "Poszlaki" zatem wskazują, że odbiór techniczny miał miejsce. Czy z
    powyższego można jakimś trybem uznać, że faktycznie odbiór techniczny był by
    żądania PWiK zostały "zaspokojone".

    Pozostaje jeszcze kwestia nie uiszczonych opłat. Tu otrzymałem informację,
    że będą "elastyczni". Za jaki okres wstecz powinienem zapłacić i wg jakich
    stawek - bieżących czy z minionych lat?

    Bardzo proszę o poradę i z góry dziękuję.