    From: <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: obywatel przeciwko gminie
    Date: 18 Jul 2002 14:40:20 +0200

    Witam
    Jestem notorycznie zalewany przez wodę płynącą ulicą przy której mam dom, oraz
    przez rów melioracyjny do tejże ulicy prostopadły, a znajdujący się na posesji
    sąsiada, metr od naszej granicy, równolegle do niej.
    Sprawa ciągnie się od kilkunastu lat. Są na to dowody (2 artykułu; w Dzienniku
    Polskim i Gazecie Krakowskiej, jeden reportarz w Kronice Krakowskiej, liczne
    interwencje w zarządzie dróg). Sprawa dotyczy kilkunastu - kilkudziesięciu
    domów położonych w tym rejonie. Zalewanie następuje na skutek złego systemu
    odprowadzania wody deszczowej (małe przekroje rur, zbyt duże obszary
    przypadające na pojedyncze ujście rowu do rzeki)
    Wczoraj padało 30 minut i nie było to oberwanie chmury, a ja mam wodę w
    piwnicy, 20cm wody w ogrodzie. Pod wodą jest kilka centymetrów naniesionej
    przez wodę gliny. Oczywiście po odparowaniu/ wsiąknięciu należy glinę usuwać.
    Ja i sąsiedzi już nie mamy pomysłu jak domagać się od gminy rozwiązania tego
    problemu.
    Proszę o pomoc prawną i odpowiedź na kilka pytań.
    1. Czy w związku z wyżej opisaną sprawą mogę domagać się dofinansowania budowy
    ogrodzenia zapobiegającego zalewaniu?? Lub przynajmniej zaniechania poboru
    opłat związanych z budową takiego ogradzenia?

    2. Czy wspólnie z sąsiadami możemy wystąpić na drogę sądową przeciwko gminie o
    odszkodowanie i pokrycie kosztów remontów i koniecznych środków zapobiegawczych?

    Jakie są szanse na pozytywne załatwienie punktu 1 i/lub 2 ?

    Z góry dziękuję za ewentuale sugestie i odpowiedzi
    powodzianin bez powodzi Wojtek