  • 11. Data: 2003-05-26 17:27:29
    Temat: Re: obuwie
    Od: "Marek Szyszko" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gregor" <g...@W...z.pl> napisał w wiadomości
    news:basvgd$2kq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja bez zadnej znajomosci prawa poszedlem do sklepu z paragonem i z butami,
    > powiedzialem i pokazalem co jest nie tak, pani wszystko zapisala i sie
    > zapytala co chce, naprawe czy zwrot kasy i oczywiscie powiedzialem, ze
    chce
    > kase spowrotem, buty te nosilem przez cala zime no i do tego dostalem
    zwrot
    > calej kasy 255 zl. Zyc nie umierac :) tylko, ze tamte buty byly na
    zasadzie
    > rekojmi a teraz chyba sa jakies gwarancje :(

    Ja kupilem buty na lato (klapki). Gdy przymierzalem w sklepie wszystko bylo
    ok jednak jak juz w nich pochodzilem troszke (1 dzien) to wyszlo ze maja
    zgrubienie na tylnum szwie przy podeszwie i bardzo uwiera podczas chodzenia
    w piete (w dwoch klapkach). Kasy oddac nie chceili bo juz noszone, przyjeli
    na 14 dni do rzeczoznawcy. Wymienic raczej nie wymienia bo juz im sie
    pokonczyly w tym rozmiarze. No i czekam sobie to 14 dni....

    Pozdrawiam

    Marek Szyszko

  • 12. Data: 2003-05-26 17:28:24
    Od: "Marek Szyszko" <m...@p...onet.pl>

  • 13. Data: 2003-05-26 17:36:56
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    AR wrote:
    > Co mogę dalej zrobić z tym nieszczęsnym fantem.
    > Czy sklep nie jest odpowiedzialny za sprzedawany towar?

    jest, ale jeśli się nie poczuwa to pozostaje sąd, jak sprzedawca się
    zgodzi to może być polubowny

    > Prosze o poradę.
    > A co z UOKiK?

    raczej miejski rzecznik praw konsumentów, UOKiK nie zajmuje się
    indywidualnymi sprawami

    KG

  • 14. Data: 2003-05-26 18:33:27
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Andrzej i B. wrote:
    [ciach]
    > Chyba wam się coś miesza.
    > Gwarant daje taką gwarancję jaką chce i wcale nie ma 14 dni na jej
    > załatwienie.
    > Pozostaje jeszcze "niezgodność towaru z umową" a tu dużo do tłumaczenia
    > więc warto samemu poczytać.
    > Chyba że na buty jest osobna regulacja i to ja się mylę.
    > Pozdrowienia Andrzej
    hmm, a czy przypadkiem od jakiegoś miesiąca nie jest tak że na wszystko jest
    gwarancja minimum 24 miesiące?

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...gda.pl

  • 15. Data: 2003-05-26 20:49:54
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > na 14 dni do rzeczoznawcy. Wymienic raczej nie wymienia bo juz im sie
    > pokonczyly w tym rozmiarze. No i czekam sobie to 14 dni....

    Panie Marku jest takie powiedzenie do trzech razy sztuka widzę, że trzy pary
    klapek pan zareklamował, może czwarta para będzie pasowała :-D
    Pozdrowienia Andrzej

  • 16. Data: 2003-05-26 20:55:09
    Od: "AR" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3ED250B8.4010900@poczta.onet.pl...

> [...]
    > zgodzi to może być polubowny

    > raczej miejski rzecznik praw konsumentów, UOKiK nie zajmuje się

    Słyszałam, że kolejnym krokiem jest PIH.
    Czy mozesz podpowiedzieć gdzie znajdę kontakt do miejskiego rzecznika
    praw konsumentów w Warszawie?

    Pozdrawiam,
    Edyta

  • 17. Data: 2003-05-26 20:58:31
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    AR wrote:
    > Słyszałam, że kolejnym krokiem jest PIH.

    tam, na Sienkiewicza 3 dla odmiany są rzeczoznawcy i sąd polubowny

    > Czy mozesz podpowiedzieć gdzie znajdę kontakt do miejskiego rzecznika
    > praw konsumentów w Warszawie?

    ul Górskiego, chyba 9

    KG

  • 18. Data: 2003-05-26 21:04:24
    Od: "AR" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3ED27FF7.1030808@poczta.onet.pl...

    > tam, na Sienkiewicza 3 dla odmiany są rzeczoznawcy i sąd polubowny

    > ul Górskiego, chyba 9
    >
    > KG

    Spróbuję jutro podejśc na górskiego i dowiedzieć się jakie są szanse
    wymiany butów lub odzyskania pieniędzy,
    z pewnościa opiszę przebieg rozmowy.

    Właścicielka sklepu nie chce nawet rozmawiać na temet reklamacji.
    Przekazała swojej pracownicy, aby nie kontaktowała mnie z nią i
    przyjęła stanowisko, ze sklep nie jest niczemu winien i nic nie może
    dla mnie zrobic.

    Sądzę wiec, że o ugodzie nie ma mowy...niestety.

    Spróbuję również napisać bezpośrednio do producenta.

    Pzdr
    Edyta

  • 19. Data: 2003-05-27 01:10:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <batvel$2fo$1@atlantis.news.tpi.pl>, AR wrote:
    > Sądzę wiec, że o ugodzie nie ma mowy...niestety.

    A ten smród to o jakim charakterze? Może warto się też kopnąć z tym do
    sanepidu?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2003-05-27 01:15:23
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <batmmd$6og$1@nemesis.news.tpi.pl>, Łukasz Mach wrote:
    > hmm, a czy przypadkiem od jakiegoś miesiąca nie jest tak że na wszystko jest
    > gwarancja minimum 24 miesiące?

    Nie, ani celowo ani przypadkowo niczego podobnego nie ma. Gwarancja może
    być, ale nie musi - dobra wola producenta i nic więcej. To co zaś wynika z
    prawa to właśnie możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu tzw. niezgodności
    z umową który to tytuł zastąpił dla sprzedaży konsumenckiej popularną
    wcześniej rękojmie.

    --
    Marcin