eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2006-10-06 21:38:57
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd napisał(a):

    >> Przyjętym w prawodawstwie, zarówno polskim, jak i międzynarodowym
    >> sposobem komunikacji miedzy stronami jest forma pisemna. Forma pisemna
    >> oznacza papier, na którym naniesiono tekst i (ewentualnie) podpis.
    >
    > Tylko jeśli wymogiem jest zachowanie formy pisemnej, w normalnych
    > warunkach takie oświadczenie woli może być skutecznie dokonane w każdy
    > sposób, także drogą elektroniczną (art. 61 par. 2 kc).
    > Do tego - wracając do zachowania formy pisemnej - trzeba pamiętać o
    > art. 78 par. 2 kc, aczkolwiek czy takowa jest niezbędna zależeć będzie
    > raczej od regulaminu świadczenia usług, który przedsiębiorca
    > świadczący usługi drogą elektroniczną powinien przygotować i
    > przestrzegać.

    Ale pytającemu chodzi o dokładnie odwrotny przypadek - wykluczenia formy
    pisemnej jako nieakceptowanej przez przedsiębiorcę.

    M.


  • 12. Data: 2006-10-06 22:06:26
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Mateusz Rutkowski napisał:
    > Wdrazam sklep internetowy. Zastanawialem sie nad ksztaltem regulaminu.
    > Czy mam prawo do nieodpowiadania klientowi na pisma dostarczone poczta
    > agrumentujac, ze prowadzimy tylko elektroniczna obsluge klienta
    > (poprzez e-mail, faxem, poprzez system wiadomosci dostarczanych via
    > www)?

    Masz, ale nie do końca. Co do zasady, nie masz w ogóle obowiązku
    odpowiadania na jakąkolwiek korespondencję, więc możesz narzucić samemu
    sobie reżim, że np. odpowiadasz jedynie na listy napisane
    trzynastozgłoskowcem, albo wysłane przez Skype, albo na żadne -- i
    poinformować o tym klientów. Z pewnymi zastrzeżeniami:

    - jeśli klient wyśle do Ciebie pisemnie oświadczenie woli (np.
    wypowiedzenie umowy), to jest ono skuteczne, niezależnie od tego co
    sądzisz o formie

    - jeśli prawo zobowiązuje Cię do robienia pewnych rzeczy na żądanie (np.
    wystawienie faktury), to nielubiana forma żądania nie zwalnia cię z
    takiego obowiązku

    - jeśli prawo w konkretnym przypadku przewiduje konsekwencje
    nieudzielenia odpowiedzi (np. automatyczne uznanie reklamacji po 14
    dniach), to nielubiana forma korespondencji Cię przed tymi
    konsekwencjami nie chroni

    - urzęd, sądy itp. z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością nie
    zechcą wysyłać Ci wiadomości przez Twoje WWW

    - jesteś absolutnie pewien, że chcesz zapisać w regulaminie "moja firma
    jest niewiarygodna"?

    --
    +---------------------------------------------------
    -------------------+
    | Paweł Sakowski <p...@s...pl> Never trust a man |
    | who can count up to 1023 on his fingers. |
    +---------------------------------------------------
    -------------------+


  • 13. Data: 2006-10-07 00:21:38
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.10.2006 Mateusz Rutkowski <m...@g...com> napisał/a:
    > Chodzi mi o inny aspekt prawny. Prowadze firme ktora bedzie zajmowac
    > sie serwisem www. Poniewaz prowadze dzialanosc gospodarcza w funkcj
    > czasu klienci beda np. zadac wyjasnienia jakiejs tam sprawy, prosic np.
    > o kopie faktur, rozliczen, kierowac zazalenia.
    >
    > Czy np. jesli klient skieruje zadanie wyjasnienia okreslonej sprawy
    > powiedzmy, mam prawo (jako firma) nie odpowiadac na takowa
    > korespondencje tlumaczac, ze obsluge klienta prowadze tylko droga
    > elektroniczna (np. poprzez e-mail)?

    Chyba umyka Ci pewien niuans który wszyscy próbują Ci zaciekle
    wytłumaczyć, więc ja spróbuję nieprawidłowo za to mam nadzieje skutecznie
    :)

    Nie możesz. I tak normalna korespondecja będzie się liczyć, a Twój brak
    odpowiedzi pociągnie (lub może pociągnąć) za sobą określone konsekwencje
    prawne. Zastrzeżenie w regulaminie niczego tu nie zmieni. Ktoś Ci przyśle
    przykładowo poleconym żądanie wystawienia faktury, Ty to zignorujesz, on
    powiadomi o tym US i masz kłopot.

    --
    Marcin


  • 14. Data: 2006-10-07 07:25:07
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maciej Bebenek* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Ale pytającemu chodzi o dokładnie odwrotny przypadek - wykluczenia formy
    > pisemnej jako nieakceptowanej przez przedsiębiorcę.

    Podówczas wystarczy pamiętać o konsekwencjach art. 61 par. 2 kc. Nie
    można udawać, że "mejl nie dotarł".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1