  • Data: 2011-07-19 15:50:22
    Temat: niezgodność z umową po raz setny ;)
    Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Czytałem powyższe wątki, mam jednak taką generalną sytuację hipotetyczna.

    Konsument kupił towar np. laptop.
    Laptop po 1,5 roku zepsuł się.

    Czy składając reklamację po 1,5 roku od wydania towaru - z żądaniem
    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową - mogę narazić się na jej
    odrzucenie?

    Czy muszę udowodnić po 6 miesiącach od zakupu, że towar w chwili wydania
    był wadliwy?
    Jak z punktu widzenia sprzedawcy udowodnić, że "nie był wadliwy" i czy
    to ma znaczenie na rozpatrywanie reklamacji?

    Czy też wszystko jest bez znaczenia - konsument ma możliwość wyboru
    czy gwarancja, czy reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową i
    jeśli tylko zadbał o "formalności", do sprzedawca musi uznać reklamację?

    Znalazłem stwierdzenia, że:
    "Zgodnie z przepisami ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego,
    jeżeli wystąpią łącznie dwie przesłanki:

    * Towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową,
    * Niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.
    "

    Czyli jeśli coś mi się zepsuje, ja to zareklamuję po 6-ciu miesiącach
    od otrzymania towaru tudzież wydania przez sprzedawcę - on może mi
    odpisać, że towar w chwili wydania nie był wadliwy, a uszkodzenie mogło
    powstać (czy musi napisać, że powstało na 100%?) w wyniku niewłaściwego
    użytkowania?

    I czy liczy się data otrzymania pisma reklamacyjnego przez sprzedawcę,
    czy też data nadania przez konsumenta?

    Pozdrawiam,
    Rafał