eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową po raz setny ;) › niezgodność z umową po raz setny ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: niezgodność z umową po raz setny ;)
    Date: Tue, 19 Jul 2011 17:50:22 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <j04941$39t$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 47-126.89-161.tel.tkb.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1311090625 3389 89.161.47.126 (19 Jul 2011 15:50:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jul 2011 15:50:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:683601
    [ ukryj nagłówki ]

    Witajcie,

    Czytałem powyższe wątki, mam jednak taką generalną sytuację hipotetyczna.

    Konsument kupił towar np. laptop.
    Laptop po 1,5 roku zepsuł się.

    Czy składając reklamację po 1,5 roku od wydania towaru - z żądaniem
    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową - mogę narazić się na jej
    odrzucenie?


    Czy muszę udowodnić po 6 miesiącach od zakupu, że towar w chwili wydania
    był wadliwy?
    Jak z punktu widzenia sprzedawcy udowodnić, że "nie był wadliwy" i czy
    to ma znaczenie na rozpatrywanie reklamacji?

    Czy też wszystko jest bez znaczenia - konsument ma możliwość wyboru
    czy gwarancja, czy reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową i
    jeśli tylko zadbał o "formalności", do sprzedawca musi uznać reklamację?

    Znalazłem stwierdzenia, że:
    "Zgodnie z przepisami ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego,
    jeżeli wystąpią łącznie dwie przesłanki:

    * Towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową,
    * Niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.
    "

    Czyli jeśli coś mi się zepsuje, ja to zareklamuję po 6-ciu miesiącach
    od otrzymania towaru tudzież wydania przez sprzedawcę - on może mi
    odpisać, że towar w chwili wydania nie był wadliwy, a uszkodzenie mogło
    powstać (czy musi napisać, że powstało na 100%?) w wyniku niewłaściwego
    użytkowania?

    I czy liczy się data otrzymania pisma reklamacyjnego przez sprzedawcę,
    czy też data nadania przez konsumenta?

    Pozdrawiam,
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1