  • 1. Data: 2003-08-25 13:32:46
    Temat: Za wypowiedzeniem czy za porozumieniem stron?
    Od: ARI<a...@g...pl>

    Mam pytanko. Nie wiem co jest dla mnie korzystniejsze
    rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron czy rozwiązanie
    za wypowiedzeniem stron ( pracuję już długo więc obowiązuje
    mnie 3-miesięczy okres). Jak bedę szukac nowej pracy to pracodawcy
    bedą lepiej patrzeć na odejście z pracy za porozumieniem stron czy za
    wypowiedzeniem, czy to nie ma znaczenia ? czy są w ogóle jakieś
    korzyści dla pracownika przemawiające za jednym lub drugim
    sposobem?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-08-25 18:52:51
    Temat: Re: Za wypowiedzeniem czy za porozumieniem stron?
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    W artykule bid35u$737$...@n...news.tpi.pl,
    niejaki(a): ARI z adresu <a...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > wypowiedzeniem, czy to nie ma znaczenia ? czy są w ogóle jakieś
    > korzyści dla pracownika przemawiające za jednym lub drugim

    jak bedzie porozumienie to np. nie bedzie ci przyslugiwal zasilek dla
    bezrobotnych

  • 3. Data: 2003-08-26 13:25:50
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    ARI wrote:

    > Mam pytanko. Nie wiem co jest dla mnie korzystniejsze
    > rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron czy rozwiązanie
    > za wypowiedzeniem stron ( pracuję już długo więc obowiązuje
    > mnie 3-miesięczy okres).

    Przy rozwiązaniu za wypowiedzeniem przysługują Tobie dni na poszukiwanie
    pracy. Przysługuje zasiłek dla bezrobotnych. Jest okres wypowiedzenia.

    > Jak bedę szukac nowej pracy to pracodawcy
    > bedą lepiej patrzeć na odejście z pracy za porozumieniem stron czy za
    > wypowiedzeniem, czy to nie ma znaczenia?

    Wszystko zależy od przyszłego pracodawcy.
    Ale moim zdaniem w dużo gorszej sytuacji są osoby, z którymi rozwiązano
    umowę o pracę z ich winy bez wypowiedzenia.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 4. Data: 2003-08-26 14:07:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Aug 2003 15:25:50 +0200, Maria Ossowska
    <m...@a...pl> zakodował:

    >Przy rozwiązaniu za wypowiedzeniem przysługują Tobie dni na poszukiwanie
    >pracy. Przysługuje zasiłek dla bezrobotnych. Jest okres wypowiedzenia.

    Zasiłek przysługuje niezależnie od trybu - ale przy porozumieniu jest
    standardowo na 3 miesiące i dopiero po odczekaniu 3 miesięcy.
    Co do zwolnienia na poszukiwanie pracy, to zależy kto wypowiada - gdy
    pracownik nie należy się zwolnienie.

    Natomiast gdy pracodawca jest duży, to przy rozwiązaniu umowy przez
    niego z przyczyn ekonomicznych należy się jeszcze odprawa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775