    From: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: niezgodność z umową - buty - brak odpowiedzi sprzedawcy
    Date: Sat, 19 Aug 2006 14:03:54 +0200

    Witam
    Zdaję sobie sprawę, że problemów tego typu było już od liku, jednak
    przeglądanie archiwum grupy i lektura przepisów prawnych nie rozwiązała
    moich wątpliwości.
    Bardzo proszę więc o radę dla zagubionego konsumenta:

    Zakupiłem specjalne buty do górskiej turystyki.
    Po niecałych 12 miesiącach użytkowania pękła okleina w jednym z nich. Udałem
    się z reklamacją do sprzedawcy. W zgłoszeniu reklamacyjnym zażądałem zwrotu
    pieniędzy, w ustalonym terminie reklamacja została rozpatrzona pozytywnie a
    but sklejony.
    Zaznaczam tutaj że nie była to reklamacja z tytułu gwarancji, bo żadnej
    karty gwarancyjnej z butami nie dostałem. Po prostu zaniosłem buty do
    sklepu i tyle.

    Niestety klejenie wytrzymało jedynie trzy godziny marszu.

    Ponownie udałem się z reklamacja do sklepu.
    Tym razem sam napisałem zgłoszenie reklamacyjne w którym umieściłem
    informację, że buty są niezgodne z umową, ponieważ wystąpiła w nich wada i
    powołując się na zapisy odpowiedniej ustawy
    zażądałem nowych butów. Zażądałem również ustosunkowania się do tej
    reklamacji na piśmie.

    I właśnie:
    Czy pęknięcie okleiny buta w czasie użytkowania można uznać za wadę która
    świadczy o tym że zakupiłem buty niezgodne z umową (pęknięcie po upływie 6
    miesięcy)?
    Czy w takim przypadku (skoro wada już wcześniej została uznana przez sklep)
    sklep MA OBOWIĄZEK wydać NOWE buty lub zwrócić pieniądze (o ile butów nowych
    nie mają)?
    Czy mam prawo nie przyjąć ponownie sklejonych butów i zażądać nowych?

    Minął juz ustawowy termin dwóch tygodni - sklep nie skontaktował się ze mną.
    Czy mogę powołać się na zapisy odpowiedniej ustawy która stanowi, że brak
    odpowiedzi w ciągu dwóch tygodni równoznaczny jest z uznaniem reklamacji
    zgodnie z moim żądaniem?

    Buty na pewno już czekają, ale na 99% sklep znowu skleił to pęknięcie jakimś
    superglue (dokładnie tak to wyglądało wcześniej) i każe iść sobie w
    pierony :(

    Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem jak mam teraz rozmawiać ze sprzedawcą.
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciek