eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową - buty - brak odpowiedzi sprzedawcy › Re: niezgodno?ć z umow? - buty - brak odpowiedzi sprzedawcy
  • Data: 2006-08-22 20:19:15
    Temat: Re: niezgodno?ć z umow? - buty - brak odpowiedzi sprzedawcy
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:tnhge2d5hk53bi72nu3hhiki71sakmsn4r@4ax.com...
    > "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> napisał:
    >
    >> Ma się ustosunkować.
    > IMHO nie ulega wątpliwości, że ustosunkowanie się sprzedawcy do
    > żądania klienta polega na przekazaniu mu (klientowi) tej informacji.
    > Skoro mija ustawowy termin, a ustosunkowanie sprzedawcy nie nastąpiło
    > więc uważa się, że sprzedawca uznał je za uzasadnione.

    Nie do końca.
    Oto cytat ze stron Federacji Konsumentów:
    W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?

    Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
    kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją
    złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie
    reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie
    reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać
    odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.
    Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym
    właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w
    odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia.
    Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo
    przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    Co bardziej wyedukowani sprzedawcy zawierają na druku reklamacyjnym formułkę
    typu: "Klient sam będzie dowiadywał się u sprzedawy o sposobie załatwienia
    reklamacji". I nie muszą powiadamiać listownie, ani w żaden inny sposób.
    Ważne, by mogli podać po 14 dniach taką informację - choćby telefonicznie,
    gdy klient zadzwoni i zapyta.

    EWa


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1