  • 11. Data: 2002-07-03 09:51:24
    Temat: Re: nieuczciwy adwokat
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "top secret" <t...@p...com> napisal w wiadomosci
    news:3D20DFEE.CD803C3D@polbox.com...
    > Gdyby byl uczciwy, to co z niego by był za adwokat?
    >
    > Za jednorazowy udzial w sprawie, bez gwarancji osiagniecia czegokolwiek
    > chca 500 pln + VAT.

    To bardzo niska stawka.

    > Uczciwosc nie pozwalala by na takie stawki.

    Oj juz nie przesadzaj. Jakby brali 500 zyli za sprawe to by bylo OK. Poza
    tym awdokat musi swoje zarobic, jesli jest dobry. Ale to, czy jest dobry
    powinien okreslac rynek, a nie rozporzadzenia.

    > Zreszta caly nasz system prawny utrudnia zakonczenie sprawy, po to zeby
    > to cale towarzystwo starych grzybow moglo zarabiac.

    To nie jest do konca tak. Same strony czesto daza do przewlekania sprawy.

    Depi.

  • 12. Data: 2002-07-03 18:52:50
    Od: ARSLAN <a...@a...waw.pl>

    --
    ~ arslan ~

  • 13. Data: 2002-07-04 08:29:47
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    On Tue, 02 Jul 2002 01:04:15 +0200, top secret <t...@p...com> wrote:

    > Za jednorazowy udzial w sprawie, bez gwarancji osiagniecia czegokolwiek
    > chca 500 pln + VAT.

    spojrzyj na to z tej strony,
    jakiś czas temu za jednorazowy udział w sprawie pana Y zażądaliśmy 24.000 zł :) -
    wygraliśmy,

    jakiś czas później pan X pozwal naszego klienta,
    szczerze mówiąc miał rację, więc postanowił zaoszczędzić na kosztach zastępstwa
    i stracił nie tylko należne pieniądze, ale i koszty naszego udziału w sprawie,
    które miał zwrócić naszemu klientowi,

    już wiesz za co te pieniądze? ;-)

    > Uczciwosc nie pozwalala by na takie stawki.

    a dlazego nie?
    prawo na to pozwala :)

    > Zreszta caly nasz system prawny utrudnia zakonczenie sprawy, po to zeby
    > to cale towarzystwo starych grzybow moglo zarabiac.

    popatrz, popatrz,
    a przejrzyj choćby z ciekawości art. 479(12) k.p.c. i np. 381 k.p.c,
    wiesz jak szybko zapadają rozstrzygnięcia?
    błyskawicznie

    > Pozdrawiam

    wzajemnie

  • 14. Data: 2002-07-04 22:35:10
    Od: top secret <t...@p...com>

    Marcin wrote:

    > spojrzyj na to z tej strony,
    > jaki? czas temu za jednorazowy udzia? w sprawie pana Y za??dali?my 24.000 z? :) -
    wygrali?my,

    Zale?y o ile pieniedzy chodzi, i jak trzeba sie przygotowac.
    Rozwazanie czy 500 PLN to duzo czy malo samo w sobie nie ma sensu.
    W sprawie o ktorej pisze zasadzona kara moze tyle wynosic, wiec po co
    samemu sobie wymierzac kare placac za adwokata.

    > jaki? czas pó 1/4 niej pan X pozwal naszego klienta,
    > szczerze mówi?c mia? racj?, wi?c postanowi? zaoszcz?dziae na kosztach zast?pstwa
    > i straci? nie tylko nale?ne pieni?dze, ale i koszty naszego udzia?u w sprawie,
    > które mia? zwróciae naszemu klientowi,
    >
    > ju? wiesz za co te pieni?dze? ;-)

    O to wlasnie chodzi, adwokata oplaca sie brac tylk w sprawach o duze
    pieniadze, normalnie czlowiek jest pozbawiony pomocy prawnej.
    I to jest sytuacja stworzona przez samorzad adwokacki, ten caly przekret
    z miejscami na aplikacje.
    Gdy to sie zmieni, prawnicy beda sie oglaszac, a starsi pojda na
    zasluzona emeryture. Jak w stanach, oczywisci, gdy klika troche sie
    rozleci.

    > a dlazego nie?
    > prawo na to pozwala :)

    Dlatego pisze "uczciwosc", a nie "prawo".

    > popatrz, popatrz,
    > a przejrzyj choaeby z ciekawo?ci art. 479(12) k.p.c. i np. 381 k.p.c,

    Przybliz, nie mam k.p.c pod reka?

    > wiesz jak szybko zapadaj? rozstrzygni?cia?
    > b?yskawicznie

    Jednak wiem jak wyglada praktyka, nie ma to nic wspolnego ze zdrowym
    rozsadkiem, ani z efektywnoscia, a sad umozliwia gmatwanie sprawy.
    Dlaczego sad, przewidujac rostrzygniecie nie sklania do ugody, tylko
    gmatwa?

    Chyba za duzo amerykanskich filmow sie naogladalem.

    I to wynika z k.p.c. i innych k.p. oraz strupieszczalosci sadu jako
    takiego.
    Dziwie sie po co mlodzi ludzie ida na prawo. Chyba kieruja sie tym samym
    tropizmem co muchy, albo starzy im kaza.

    > wzajemnie

    I znowu pozdrawiam.

  • 15. Data: 2002-07-04 22:41:49
    Od: top secret <t...@p...com>

    Depilator wrote:

    > Uzytkownik "top secret" <t...@p...com> napisal w wiadomosci

    > To bardzo niska stawka.

    Nie pytasz za co?

    > Oj juz nie przesadzaj. Jakby brali 500 zyli za sprawe to by bylo OK.

    Chodzilo mi o ruszenie tylka do sadu grodzkiego, bo nie mialem czasu.

    Poza
    > tym awdokat musi swoje zarobic, jesli jest dobry. Ale to, czy jest dobry
    > powinien okreslac rynek, a nie rozporzadzenia.

    Rynek, a nie limitowanie dostepu do zawodu. I konkurencja.

    > To nie jest do konca tak. Same strony czesto daza do przewlekania sprawy.

    Obie?
    A co sad na to, bawi sie razem ze stronami?
    Czy celem nie jest zako?czenie sprawy?

  • 16. Data: 2002-07-05 00:16:59
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Uzytkownik "top secret" <t...@p...com> napisal w wiadomosci
    | Gdyby byl uczciwy, to co z niego by by3 za adwokat?
    |
    | Za jednorazowy udzial w sprawie, bez gwarancji osiagniecia
    | czegokolwiek chca 500 pln + VAT.

    Gwarancje osiagniecia czegokolwiek? Co to ma byc? Umowa o dzielo? A
    adwokat to wrozka?

    | Uczciwosc nie pozwalala by na takie stawki.

    To jak masz czas to pochodz pare terminow (po pare godzin) na jakiegos
    nielata, albo alimenty za 50-100 zeta..

    A zastanawiales sie kiedys ile kosztuje adwokata utrzymanie kancelarii? Wg
    mojej wiedzy ponizej 3,5 - 3 tys. nie da sie zejsc (os. fiz. prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza ).

    A wiesz z jakimi opoznieniami sady czy prokuratury wyplacaja wynagrodzenia
    za obrony z urzedu? Nie chcialbys tyle czekac na swoje pieniadze.

    Znam paru adwokatow, ktorym nie jest z tych powodow wesolo...

    Ludzie sa biedni, kazda zlotowke obroca kilka razy zanim ja wydadza. A jak
    juz przyjda, to sie okazuje, ze jest za pozno i sprawa jst juz tak
    zabagniona, ze nic sie mi da zrobic.

    | Zreszta caly nasz system prawny utrudnia zakonczenie sprawy, po to
    | zeby to cale towarzystwo starych grzybow moglo zarabiac.

    ROTFL
    Czlowieku, u mnie w sadzie asesorzy tak sie boja uchylek, ze sprawy karne
    2-3 terminowe ciagna po _kilkanascie_ terminow! A w grodzkim (z reguly
    178a kk) to sie takie cuda dzieja, ze wstyd pisac.
    Albo ostatnio; przyszlo na sprawe karna wszystkich 11 (!!!) swiadkow, ale
    nie bylo 2 oskarzonych, bo konwoj ich nie dowiozl. Nie byloby w tym nic
    dziwnego, gdyby nie fakt, ze w moim miescie areszt przylga do budynku
    sadu. Tlumaczenie standardowe: "niemoznosc doprowadzenia z uwagi na brak
    sil i srodkow". Slyszalem o pismie wyslanym do sadu: z uwagi na brak
    funduszy niemozliwe bedzie doprowadzenie oskarzonych na sprawy w dniach
    ...(i tu wymieniona polowa dni roboczych czerwca).

    ->piotr

  • 17. Data: 2002-07-05 10:00:03
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    On Fri, 05 Jul 2002 00:35:10 +0200, top secret <t...@p...com>
    wrote:

    > Przybliz, nie mam k.p.c pod reka?

    479(12) kpc mówi, że w postępowaniu gospodarczym strona w pozwie
    ma obowiązek podac wszelkie fakty i dowody, bo później bedzie za
    późno.

    co z tego wynika?

    ano, że jak ktoś pozywa kogoś drugiego to ten drugi mówi:
    a powód nie podał wszystkich okoliczności, a powinien.

    A teraz już nie może a ja zaprzeczam temu co on napisał,

    i sprawa wygrana :),

    żeby było mniej abstrakcyjnie,

    firma x pozywa firmę y o odszkodowanie za używanie stodoły.
    (y zapomniał, że powinien płacić czynsz),

    x żąda 40.000 zł odszkodowania,
    pisząc, że stodoła jego, drugi używał bez umowy,
    wiec mu się nalezy odszkodowanie.

    na to firma y pisze w odpowiedzi na pozew.

    firma x nie udowodniła dlaczego, chce właśnie 40.000 zł,
    a powinna,
    bo żeby domagać się zapłaty odszkodowania należy wykazać
    ze zaszło zdarzenie, które wywołało szkodę i udowodnić jej wysokość,
    on nie udowodnił wysokości szkody, więc pozew podlega oddaleniu,
    bo 479(12) kpc, każe to wszystko podawać w pozwie.

    i co?
    i firma x wygrała (zdaje się, że dwa miesiące trwało postępowanie, a w
    rzeczywistości chodził o nieco więcej niż wymieniona kwota),

    wiem, że w sądach są zatory, ale nie przesadzajmy,
    da się szybko przeprowadzić postępowanie.

    pozdrufka

  • 18. Data: 2002-07-05 10:57:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    To istnieja nieuczciwi adwokaci ?