    From: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwy adwokat
    Date: Fri, 5 Jul 2002 02:16:59 +0200

    Uzytkownik "top secret" <t...@p...com> napisal w wiadomosci
    news:3D20DFEE.CD803C3D@polbox.com
    | Gdyby byl uczciwy, to co z niego by by3 za adwokat?
    |
    | Za jednorazowy udzial w sprawie, bez gwarancji osiagniecia
    | czegokolwiek chca 500 pln + VAT.

    Gwarancje osiagniecia czegokolwiek? Co to ma byc? Umowa o dzielo? A
    adwokat to wrozka?

    | Uczciwosc nie pozwalala by na takie stawki.

    To jak masz czas to pochodz pare terminow (po pare godzin) na jakiegos
    nielata, albo alimenty za 50-100 zeta..

    A zastanawiales sie kiedys ile kosztuje adwokata utrzymanie kancelarii? Wg
    mojej wiedzy ponizej 3,5 - 3 tys. nie da sie zejsc (os. fiz. prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza ).

    A wiesz z jakimi opoznieniami sady czy prokuratury wyplacaja wynagrodzenia
    za obrony z urzedu? Nie chcialbys tyle czekac na swoje pieniadze.

    Znam paru adwokatow, ktorym nie jest z tych powodow wesolo...

    Ludzie sa biedni, kazda zlotowke obroca kilka razy zanim ja wydadza. A jak
    juz przyjda, to sie okazuje, ze jest za pozno i sprawa jst juz tak
    zabagniona, ze nic sie mi da zrobic.

    | Zreszta caly nasz system prawny utrudnia zakonczenie sprawy, po to
    | zeby to cale towarzystwo starych grzybow moglo zarabiac.

    ROTFL
    Czlowieku, u mnie w sadzie asesorzy tak sie boja uchylek, ze sprawy karne
    2-3 terminowe ciagna po _kilkanascie_ terminow! A w grodzkim (z reguly
    178a kk) to sie takie cuda dzieja, ze wstyd pisac.
    Albo ostatnio; przyszlo na sprawe karna wszystkich 11 (!!!) swiadkow, ale
    nie bylo 2 oskarzonych, bo konwoj ich nie dowiozl. Nie byloby w tym nic
    dziwnego, gdyby nie fakt, ze w moim miescie areszt przylga do budynku
    sadu. Tlumaczenie standardowe: "niemoznosc doprowadzenia z uwagi na brak
    sil i srodkow". Slyszalem o pismie wyslanym do sadu: z uwagi na brak
    funduszy niemozliwe bedzie doprowadzenie oskarzonych na sprawy w dniach
    ...(i tu wymieniona polowa dni roboczych czerwca).

    ->piotr