  • 1. Data: 2024-06-09 09:01:56
    Temat: nieprawidłowe parkowanie nawet 3000zł ???
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Z profilu facebook SM w Warszawie (widać bez logowania):
    https://scontent-waw2-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/4
    42418734_418162351000934_1121999044992601477_n.jpg?_
    nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_aid=0&_nc_ohc=
    TDha4P0Qdr8Q7kNvgHfOWyQ&_nc_ht=scontent-waw2-2.xx&oh
    =00_AYC2SVffDOwH-joX7IhrUaBG7LATuibppACPx9o4kOdLvQ&o
    e=666B0910

    Wiem, że powinienem zapytać pod tym postem, ale tutaj pytam fachowców.
    Ktoś wskaże mi przepisy na podstawie których proponują mandat do 3000 zł
    i 8pkt. za takie nieprawidłowe parkowanie?

    Mimo iż jestem dość zorientowany w tych przepisach, to takowego nie
    dostrzegam.

  • 2. Data: 2024-06-09 11:49:43
    Temat: Re: nieprawidłowe parkowanie nawet 3000zł ???
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 09:01, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > i 8pkt. za takie nieprawidłowe parkowanie?
    >
    > Mimo iż jestem dość zorientowany w tych przepisach, to takowego nie
    -
    Aktualny taryfikator jest dostępny tutaj:
    https://yanosik.pl/nowy-taryfikator . Każdy może rzucić okiem. 8 pkt.
    nożna dostać za:

    - Naruszenie zakazu korzystania z drogi przejazdu pojazdu
    uprzywilejowanego;
    - Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych;
    - Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w strefie zamieszkania;
    - Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu podczas włączania się do ruchu
    - Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przy przejeżdżaniu przez
    chodnik lub drogę dla pieszych i placu, na którym odbywa się
    ruch pieszych i pojazdów.

    Sądzę, że te 8 punktów pasuje do dwóch ostatnich. No i tu też kwota pasuje.

    Wydaje mi się, że uważają, że takie zaparkowanie pojazdu powoduje
    nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu. Dlaczego, to nie wiem. Samego
    parkowania w taki sposób nie ma w taryfikatorze punktów.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-06-10 13:05:40
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu. Dlaczego, to nie wiem. Samego
    > parkowania w taki sposób nie ma w taryfikatorze punktów.

    Czytajcie, bo nic głupszego od tego, że zaparkowany pojazd wymusza
    pierwszeństwo dziś już nie przeczytacie.

  • 4. Data: 2024-06-10 13:18:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.06.2024 o 13:05, n...@o...pl pisze:

    > Czytajcie, bo nic głupszego od tego, że zaparkowany pojazd wymusza
    > pierwszeństwo dziś już nie przeczytacie.

    :-))) no ale wymusza, prawda? :-)

  • 5. Data: 2024-06-10 13:34:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jun 2024 13:05:40 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Czytajcie, bo nic głupszego od tego, że zaparkowany pojazd wymusza
    > pierwszeństwo dziś już nie przeczytacie.

    Natomiast w pewnych sytuacjach parkowanie na chodniku mogło wymagać
    "- Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych"

    Kolejna sprawa - dużo wykroczeń jest w taryfikatorze.
    Jeśli jednak nie ma - to górna granica mandatu jest określona wysoko.

    J.

  • 6. Data: 2024-06-10 14:14:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Jun 2024 13:05:40 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Czytajcie, bo nic głupszego od tego, że zaparkowany pojazd wymusza
    > pierwszeństwo dziś już nie przeczytacie.

    Moim zadaniem jesteś optymistą, zapewne dlatego, że nie poznałeś jeszcze w
    pełni bezkresu pomysłów Roberta Policmajstra.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 7. Data: 2024-06-10 16:15:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jun 2024 13:18:50 +0200, io wrote:

    > :-))) no ale wymusza, prawda? :-)

    Przeczytać definicję. Może i wymusza.

    J.

  • 8. Data: 2024-06-10 21:17:26
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > i 8pkt. za takie nieprawidłowe parkowanie?
    >
    > Mimo iż jestem dość zorientowany w tych przepisach, to takowego nie

    Chodzi im o parkowanie w miejscu, do którego można dojechać wyłącznie
    jadąc chodnikiem wzdłuż (samochód na ilustracji niekoniecznie pokazuje
    wszystkie sposoby nielegalnego parkowania).

    MJ

  • 9. Data: 2024-06-11 10:53:22
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Przeczytać definicję. Może i wymusza.

    Następny :D :D

  • 10. Data: 2024-06-11 10:54:02
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Moim zadaniem jesteś optymistą, zapewne dlatego, że nie poznałeś jeszcze w
    > pełni bezkresu pomysłów Roberta Policmajstra.

    Dlatego ograniczyłem się do "dzisiaj" :)