  • 31. Data: 2010-12-16 12:45:44
    Temat: Re: nieodśnieżone miejsca parkingowe a opłaty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 6:22 AM, Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Bzdura. Jest to konkretna opłata za parkowanie w konkretnej strefie.
    > I obciążeni są jedynie ci, którzy parkują, a nie wszyscy mieszkańcy.

    tak samo jako podatek od psa płacą tylko ci, którzy psa mają.

    no dobra i co dalej?

    > I o ile logicznym wytłumaczeniem jest, że jeśli nie chcesz płacić, to
    > parkuj poza SPP, to mało logiczne jest tłumaczenie, że jeśli nie jesteś
    > w stanie zaparkować gdzie indziej, jak tylko w SPP, to trudno - płać,
    > mimo, że jesteś narażony na masę problemów.

    tak to działa.
    mieszkajać w SPP nalezy sie z tym liczyc.

    kupując sobie psa, również.

  • 32. Data: 2010-12-16 12:45:44
    Od: Jacek S <o...@f...cy>

    W dniu 2010-12-16 12:55, Krzysztof pisze:
    > ciach...
    > ale nie powiem - wqrwia mnie polityka miasta, która nie poczuwa się do
    > obowiązku jakiejś rekompenstaty w postaci odśnieżonych miejsc, a jeśli
    > nie dają rady odśnieżać, to chociaż do zwolnienia z opłat. Tyle, ze to
    > już temat raczej na pręga.
    >
    > K.

    Widzisz, jedni się nie poczuwają, i mówią że płacić trzeba:
    http://tnij.org/jhbs
    ...a inni pokazują, że jak się wykaże odrobinę dobrej woli, to można coś
    z tym zrobić:
    http://tnij.org/jhbt

    --
    Jacek S.

  • 33. Data: 2010-12-16 12:47:33
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > ale co ma piernik do wiatraka.

    No nie wiem - Ty się pytałeś, czy jest przepis nakładający obowiązek
    odśnieżania.

    > kolejny podatek po prostu.

    Zdania są jak zwykle podzielone:
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/fiskus/6674/Oplaty_
    za_parkowanie.html
    Opłaty za parkowanie są daninami publicznymi, które wykazują cechy
    charakterystyczne dla podatków, i jednocześnie ze względu na fakt, że
    stanowią one wynagrodzenie za możliwość parkowania pojazdu w określonym
    miejscu, są zbliżone do opłat za wykonanie świadczenia cywilnoprawnego. Nie
    da się w sposób jednoznaczny określić, w jakim zakresie są one podatkami, a
    w jakim zakresie opłatami lokalnymi.

    K.

  • 34. Data: 2010-12-16 12:54:31
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > A co to zmienia?
    > Podatek* od psa płaci też ograniczona liczba osób

    A w wielu miastach nikt, bo na szczęście zniesiono ten wyjątkowo debilny
    przepis. Ale to na marginesie.
    No nic - widzę, że u nas faktycznie nigdy nie będzie normalnie, skoro dla
    większości ludzi taka sytuacja jest całkowicie zdrowa i nikt nie widzi
    problemu. Ja problem widzę - płacę owszem, za możliwość parkowania, więc
    stratny nie jestem. Ale jednocześnie uważam, że z tej mojej kasy, która
    idzie do budżetu, miasto powinno zapewnić jako taki komfort użytkowania
    miejsc, za które się właśnie płaci. Nieważne czy to nazwiesz podatkiem,
    opłatą, zapłatą czy daniną. Jeśli miasto tego nie potrafi albo chwilowo nie
    jest w stanie, to niech zawiesi pobieranie opłat. Sprawa jest prosta jak
    budowa cepa.

    K.

  • 35. Data: 2010-12-16 12:55:10
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:ied0mc$mon$1@news.onet.pl...

    > Popatrz na to tak, że nie musi za to odśnieżać... Nie dostanie za to
    > mandatu...

    Za co nie dostanie mandatu? Za nieodśnieżenie miejsca należącego do miasta?

    K.

  • 36. Data: 2010-12-16 12:56:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 13:47, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Nie da się w sposób jednoznaczny określić, w jakim zakresie są one
    > podatkami, a w jakim zakresie opłatami lokalnymi.

    :)

    Pierwszy link z googli to za mało. :)

    Poczytaj więcej. :)

    --
    spp

  • 37. Data: 2010-12-16 13:00:49
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > tak samo jako podatek od psa płacą tylko ci, którzy psa mają.
    > no dobra i co dalej?

    > tak to działa.
    > mieszkajać w SPP nalezy sie z tym liczyc.

    Z opłatami za parkowanie tak (i nikt z tego powodu nie robi problemów), ale
    przecież nie z opłatami w sytuacji, gdy nie można wjechać/wyjechać spod
    domu, bo miasto zaniedbało swoje obowiązki. Czy ja naprawdę oczekuję
    jakichś ponadnormatywnych zachowań?
    Dlaczego, gdy ktoś nie odśnieży swojego prywatnego chodnika, to płaci
    mandat od straży, a gdy miasto nie odśnieży swoich "prywatnych" chodników,
    to ... nie odśnieży? :>

    > kupując sobie psa, również.

    Jeśli dla Ciebie decyzja o kupnie psa jest wartościowo identyczna z decyzją
    o wyprowadzce z powodu pobierania opłat, to cóż ...

    K.

  • 38. Data: 2010-12-16 13:03:59
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek S" <o...@f...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://tnij.org/jhbs
    > ...a inni pokazują, że jak się wykaże odrobinę dobrej woli, to można coś

    Brawa dla prezydenta Leszna :)
    To też jakiś dowód na to, że nie urwałem się z choinki oczekując takich
    zachowań.

    K.

  • 39. Data: 2010-12-16 13:06:31
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Pierwszy link z googli to za mało. :)

    Pierwszy czy drugi, ale jaki sugestywny :)

    > Poczytaj więcej. :)

    Tak, wiem, opłaty za parking to nie usługi, bo skoro VATu się nie płaci, to
    ... i inne takie bla-bla-bla ;-)
    Ale wszystko zasadza się na czymś innym - jak zwykle rządzi nami
    biurokracja i twardogłowi, zamiast zwykła logika.

    K.

  • 40. Data: 2010-12-16 13:41:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > No nic - widzę, że u nas faktycznie nigdy nie będzie normalnie, skoro
    > dla większości ludzi taka sytuacja jest całkowicie zdrowa i nikt nie

    Problem jest, ale w zupełnie innym miejscu. Po prostu jednocześnie
    mandat powinna dostać firma zarządzająca tymi parkingami (jeśli miasto,
    to urzędnik miejski za to odpowiedzialny).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl