  • 1. Data: 2010-12-16 13:10:33
    Temat: A wiec mam klienta, który mi nie zaplacil za usluge IT...
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    A wiec mam klienta, który mi nie zaplacil za usluge IT...

    Wystawiona była faktura proforma z textem (20 %) zaliczki, poczym usługa
    w całości wykonana, klient via skype (jest log) potwierdził wykonanie,
    ze jest OK...

    poczym nie płacił przez 2 miesiące i stwierdził, ze mu już to
    niepotrzebne i nie zapłaci...

    no i suma nieduża 2000 PLN....

    no i pytanie czy ktos sie tego podejmie egzekwować.. no i za ile? Kogoś
    polecicie?

  • 2. Data: 2010-12-16 16:05:29
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    fReLuZ napisał(a):
    > no i suma nieduża 2000 PLN....
    > no i pytanie czy ktos sie tego podejmie egzekwować.. no i za ile? Kogoś
    > polecicie?
    Masz zlecenie na usługę? Umowę na popierze?
    No i IMHO za mała kasa dla firmy.
    Temat dla policji i US, kasy nie odzyskasz, ale utrujesz mu trochę
    psychikę.

    Druga opcja, zlecasz przez trzecią osobę stałej obsadzie czerwonych
    nosów z pod sklepu nocnego. To w ostateczności, bo finał może być nie
    taki jaki oczekujesz.

    Ale czy za takie pieniądze opłaca się wdeptywać w większe gówno?
    Przyjął bym to jako frycowe, by na przyszłość postępować tak by nie
    wtopić.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-12-16 16:35:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 7:10 AM, fReLuZ wrote:
> [...]
    > niepotrzebne i nie zapłaci...
    >

    > no i suma nieduża 2000 PLN....
    >

    > no i pytanie czy ktos sie tego podejmie egzekwować.. no i za ile? Kogoś

    ja bym ci polecił sąd rejonowy. bardzo skuteczny, a i prowizje bierze
    niewielką.

  • 4. Data: 2010-12-16 19:50:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-16 17:35, witek pisze:

    > ja bym ci polecił sąd rejonowy. bardzo skuteczny, a i prowizje bierze
    > niewielką.

    W przypadku przegranej prowizja może się mocno powiększyć (600zł). Taka
    sprawa jest do wygrania tylko w przypadku zupełnej bierności dłużnika. A
    wystarczy, że dłużnik w sprzeciwie napisze "alle o sso chhooodzi?" i już
    pozamiatane.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-12-16 21:20:42
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Stasio z Pionek napisał(a):
    > za to jest paragraf
    Wszystko ma swoją cenę. Kwestia kalkulacji.

    Przykład 1.
    Złodziej ukradł radio z samochodu. Łapie go na gorącym uczynku i
    wzywam policję.
    Straty: uszkodzony zamek w drzwiach, szyba zbita, popękany kokpit,
    wiązka kabli do wymiany.
    Straty 4tyś. + moje nerwy + to że bujam się kilkanaście razy na
    policje, udowadniam przez trzy miesiące że nie jestem wielbłądem, i że
    to nie moja wina że on włamał się do mojego auta.
    Złodziej na sali sądowej z uśmiechem poddaje sie karze.
    Załatwił sobie zgodnie z naszym najwyższym sprawiedliwym prawem
    zawiasy na 6 miesięcy. Złodziej zaraz po wyjściu z sądu, dalej łupie auta.

    Przykład 2.
    Jak wyżej, tylko nie wzywam policji. Wkładam mu łapę w drzwi i z kopa
    x3, w efekcie ma zmiażdżony nadgarstek który bo wydobrzeniu nadawać
    się będzie tylko do salutowania. Robiąc to, byłem świadomy
    konsekwencji. Dostaje 12 miesięcy w zawiasach, a złodziej już nie
    łupie aut, a mnie sąsiedzi do dzisiaj stawiają piwo, bo skończyły się
    włamy na osiedlu.

    Wiesz co wybiorę? Domyśl się.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-12-16 22:16:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 3:20 PM, Krzysztof 45 wrote:
> [...]
    > Załatwił sobie zgodnie z naszym najwyższym sprawiedliwym prawem
    > zawiasy na 6 miesięcy. Złodziej zaraz po wyjściu z sądu, dalej łupie auta.

    A kto ci broni wystąpić o odszkodowanie.
    Może to zrobić na sprawie karnej jak i oddzielnie.

> [...]
    > konsekwencji. Dostaje 12 miesięcy w zawiasach, a złodziej już nie
    > łupie aut, a mnie sąsiedzi do dzisiaj stawiają piwo, bo skończyły się

    Gieroj w teorii?

    Bo przez nastepne 10 lat bedziesz sie woził z wpisem karany, co cie
    skutecznie dostep do pewnych prac utrudni.
    Po za tym tydzien później to ciebie bedą reanimować w szpitalu i nawet
    do salutowania sie nie bedziesz nadawał.
    Po trzecie złodzieji jest wiecej niz jeden. Dorwią cię przy drugim, to
    dostaniesz już bez zawiasów, chodzić w pierwszym też jest duża szansa,
    że dostaniesz bez zawiasów, a w pierdlu już ci pokazą gdzie jest twoje
    miejsce w szeregu.
    Miec wyruchaną dupe, dla radia wartego 200 zl nie warto.

  • 7. Data: 2010-12-16 22:44:54
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    witek napisał(a):
    > Gieroj w teorii?
    Tylko troszeczkę.
    > Bo przez nastepne 10 lat bedziesz sie woził z wpisem karany, co cie
    > skutecznie dostep do pewnych prac utrudni.
    W dupie to mam.
    Samozatrudnienie.
    > Po za tym tydzien później to ciebie bedą reanimować w szpitalu i nawet
    > do salutowania sie nie bedziesz nadawał.
    Zanim trzeci raz sprzedałem kopa, przetrzepałem kieszenie, dokumenty
    i zostawiłem sobie na pamiątkę. Wyprawiłem mu krótki monolog z
    rozżarzoną zapalniczką bardzo blisko jego pyska. Zwieracze mu puściły,
    a ja jego po trzecim kopie. Kłania się z daleka do dzisiaj.
    Jeszcze raz. KALKULACJA.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-12-16 22:53:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.12.2010 23:44), Krzysztof 45 wrote:
> [...]
    > zapalniczką bardzo blisko jego pyska. Zwieracze mu puściły, a ja jego po
    > trzecim kopie. Kłania się z daleka do dzisiaj.

    Bardzo chciałbym zobaczyć twoją konfrontację z rzeczywistą sytuacją
    którą sobie właśnie wyobraziłeś :).

    p. m.

  • 9. Data: 2010-12-16 23:10:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 4:44 PM, Krzysztof 45 wrote:
> [...]
    > zapalniczką bardzo blisko jego pyska. Zwieracze mu puściły, a ja jego po
    > trzecim kopie. Kłania się z daleka do dzisiaj.

    masz szczeście, ze trafiles na cieniarza.
    natepnym razem twoja kalkulacja moze byc bledna.
    to co ci sie udało raz, nie musi ci sie udac nastepnym.
    Chciałby sie zemscic, to poszedłby na policję i do dzisiaj bys sie bujał
    po sądach.
    a za grozby karalne i naruszenie nietykalnosci zawiasow bys nie dostał.

  • 10. Data: 2010-12-16 23:10:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 4:53 PM, mvoicem wrote:
    > Bardzo chciałbym zobaczyć twoją konfrontację z rzeczywistą sytuacją
    > którą sobie właśnie wyobraziłeś:).

    ja też.
    Nie ma to jak wirtualna rzeczywistość.
    Powinni za to dać nobla... psychiatrom, którzy musz to potem leczyć.