    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nieodebranie wezwania do sądu na świadka a kara pieniężna
    Date: Fri, 27 Oct 2006 12:34:05 +0200

    Witam.

    Mam taki problem, ostatatnio nie odebrałem wezwania z sądu na świadka.
    Wezwanie było niespodziewane - to jest pierwszy raz w tej sprawie, ale pod
    adresem wezwania nie przebywam chociaż jestem tam zameldowany, przyszło też
    równocześnie na adres firmy, której jestem współwłaścicielem, ale wspólnik
    też nie odebrał, bo firma w tym okresie nie działała.

    Wspólnik odebrał tylko swoje wezwanie na adres domowy i po rozprawie
    powiedział , że sędzina ogłosiła , że wezwanie dla mnie zostało doręczone
    prawidłowo (?) i nałozyła karę 500zł za niestawiennictwo.

    Czy według prawa wysłanie do kogoś wezwania za pierwszym razem jest
    traktowane jako doręczone mimo braku potwierdzenia odbioru czy też sędzia
    popełniła błąd, przeciez ktos może nie przebywać w domu i nic nie wie , że
    go nagle ktoś wzywa na świadka.
    Zreszta w tej sprawie, nic nie miałbym do powiedzenia przed sądem, bo sprawa
    dotyczy mojego wspólnika i jego żony.

    Czy ktoś kompetentny może się wypowiedzieć?

    Pozdrawiam
    mareK