  • 11. Data: 2004-06-08 18:58:09
    Temat: Re: niekaralnosc - szczegoly, pomocy
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomek wrote:
    > to nie bylo odstapienie od kary, to bylo przyznanie sie do winy i:
    > nieprzeprowadzenie rozprawy 335 ust 1, za zgoda podejrzanego skazanie bez
    > rozprawy (291 i 293), orzeczenie srodka karnego w postaci swiadczenia na
    > cele spoleczne

    Aaaa...
    Ale kiedy w tym wypadku następuje zatarcie skazania - nie podejmują się
    powiedzieć, choć osobiście zastosowałbym analogię do odstąpienia od
    wymierzenia kary czyli rok

    KG

  • 12. Data: 2004-06-08 19:08:10
    Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl>

    musze cos jeszcze dolozyc: cos mi tu nie pasuje, mam w tej chwili przy sobie
    jeden papierek (wlasciwie 3 w 1) :
    1) Doreczenie odpisu aktu oskarzenia
    2) Akt oskarzenia
    3) Wniosek prokuratora
    data sporzadzenia chyba: 6 styczen 2003, papier gdzie, jak i do kiedy mam
    wplacic przyszedl ok kwietnia, natomiast na tych wszystkich papierkach ww
    pisze 31 grudzien 2002

    Dlaczego 2002 ??? akt oskarzenia rozumiem, ale wniosek prokuratora ?? To w
    koncu nie wiem na ktora date mam patrzec, zeby policzyc kiedy isc po
    zaswiadczenie o niekaralnosci. Kilka tych pisemek przyszlo, wiec w koncu jak
    ?? A moze to jakos leci od poczatku (czyli ten 2002) i juz mam czyste
    konto??? Czemu to wszystko jest takie skomplikowane (tyle papierow
    naprzysylali, a wszystko o dupe....)

    Tomek

  • 13. Data: 2004-06-08 19:10:03
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Tomek <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    : gdzie bym czegos nie czytal to nic nie rozumiem, czy prawo jest tak
    : ukladane, ze trzeba skonczyc studia prawnicze....
    : no wlasnie u mnie orzeczono srodek karny, wiec kiedy nastapi to
    : zatarcie ? potrafie zrozumiec, ze nie przed dokonaniem swiadczenia na
    : cel spoleczny. Ale kiedy dojdzie do zatarcia (i usuniecia z rejestru)
    : to nie pisze w Twoim poscie.

    Przepraszam, za kolejny post wypelniony prawniczym belkotem ;) To jest
    pewna konsekwencja studiowania na wydziale prawa, no ale postaram sie
    napisac jasno i tak abys zrozumial.
    W swietle tego co napisales sad odstapil w Twoim wypadku od wymierzenia
    kary i poprzestal na orzeczeniu srodka karnego w postaci swiadczenia
    pienieznego (art. 39 pkt 7)Teraz w swietle przepisow KK o zatraciu
    skazania zgodnie z art. 107 § 5 i 6, zatarcie skazania (a wiec uznanie
    skazania za niebyle i usuniecie wpisu z rejestru karnego - od ktorego
    momentu masz prawo twierdzic, ze nie byles karany) nastepuje po uplywie
    *1 roku* z tym zastrzezeniem, ze musi zostac *wykonany* orzeczony wobec
    Ciebie srodek karny czyli owe swiadczenie pieniezne.
    Czyli przed uplywem roku od prawomocnego orzeczenia musisz *wykonac*, to
    swiadczenie pieniezne i wtedy gdy minie rok zatarcie skazania nastepuje
    z mocy prawa - czyli moze twierdzic, ze jestes czysty.
    --
    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.

  • 14. Data: 2004-06-08 19:11:38
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomek wrote:
> [...]
    > ?? A moze to jakos leci od poczatku (czyli ten 2002) i juz mam czyste

    od uprawomocnienia się orzeczenia (wyroku), czyli 7 dni po jego wydaniu

    zresztą -jak zaryzykujesz 50 zł to się dowiesz ;)

    KG

  • 15. Data: 2004-06-08 19:16:58
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Tomek <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
[...]

    No tak, ale to sie nazywa odstapieniem od wymierzenia kary i
    poprzestaniem na wymierzeniu srodka karnego - zgodnie z art. 59 KK. :-)

  • 16. Data: 2004-06-08 19:21:08
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    : Aaaa...
    : Ale kiedy w tym wypadku następuje zatarcie skazania - nie podejmują
    : się powiedzieć, choć osobiście zastosowałbym analogię do odstąpienia
    : od wymierzenia kary czyli rok

    Tez mi sie tak wydaje, choc nie jest to jednoznacznie ujete w KK, ale na
    podstawie komenatrza do KK i podrecznika wynika, ze rok pod warunkiem
    spelnienia orzeczonego swiadczenia o czym juz napisalem we wczesniejszym
    poscie ;)

  • 17. Data: 2004-06-08 19:29:56
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Soldier wrote:
    > No tak, ale to sie nazywa odstapieniem od wymierzenia kary i
    > poprzestaniem na wymierzeniu srodka karnego - zgodnie z art. 59 KK. :-)

    no właśnie odnoszę wrażenie że nie (choć może tak)
    W art.343 kpk nie posługuje się sformułowaniem "odstąpienie od
    wymierzenia kary" - a więc nie odwołuje się do art.59 kk (m.in. są inne
    przesłanki, niezależne od tych z art.59 kk), a mówi o orzeczeniu
    wyłącznie środka karnego. Dwa różne pojęcia, a więc powinniśmy przyjąć,
    że to dwie różne instytucje. Szczególnie że art.335 kpk w brzmieniu
    sprzed nowelizacji z 2003 r. wyraźnie odróżniał "odstąpienie od
    wymierzenia kary" i "orzeczenie środka karnego wymienionego w art.39 pkt
    1-3,5-8 kk".

    Czepiam się ;)

    KG

  • 18. Data: 2004-06-08 19:56:11
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    [...]
    : Czepiam się ;)

    A gdzie tam ;) Jak najbardziej sluszny masz tok rozumowania,
    odpowiadajac wczesniej nie wzialem uwage postu w ktorym Tomek wskazal na
    nie przeprowadzenie rozprawy na mocy art. 335 ust. 1 KPK :) Nie chcac
    sie dalej na tym rozwodzic trzeba uznac, ze sa to dwie rozne instytucje
    i odstapienie od wymierzenia kary nie implikuje orzeczenia srodka
    karnego ;) choc jest to mozliwe w swietle KK (art. 59) :)

  • 19. Data: 2004-06-08 20:08:34
    Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Soldier" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli przed uplywem roku od prawomocnego orzeczenia musisz *wykonac*, to
    > swiadczenie pieniezne i wtedy gdy minie rok zatarcie skazania nastepuje
    > z mocy prawa - czyli moze twierdzic, ze jestes czysty.

    na pewno nie przed uplywem roku, bo jak mi przyszedl ostatni papierek (co,
    gdzie, jak, ile i do kiedy zaplacic) to pisalo ze mam na to miesiac (z tego
    co pamietam, nie mam przy sobie tego papierka).

    Nie rozumiem Twojej teorii (prosze o dalsze wyjasnienia).
    Z tego postu wnioskuje, ze po zaplaceniu (powiedzmy ze jest to moje odbycie
    kary) mija rok (a moze jeszcze pol, bo ktos wczesniej pisal, ze jeszcze pol
    roku po koncu kary i wtedy dopiero moge uzyskac zasw. o niekar.) i jestem
    "czysty".
    Natomiast z nastepnego Twojego postu wynika, ze po uprawomocnieniu sie
    wyroku (orzeczenia), no to ja mam przed soba papierek:
    Wniosek prokuratora zlozony na podstawie art. 335 ust1 kpk
    dnia: 31 grudnia 2002
    Prokurator.... w zwiazku z aktem oskarzenia sporzadzonym 30 grudnia 2002
    ...... przestepstwo 291 1 i 293 1 ...... na podstawie 335 1 kpk za zgoda
    oskarzonego z dnia 31 grudzien 2002 wnosi:
    o skazanie bez rozprawy
    orzeczenie srodka karnego postaci......
    uzasadnienie........
    zarzadzenie: stosownie do art 334 2 kpk o skierowaniu aktu oskarzenia wraz z
    wnioskiem z art 335 1 kpk do sadu zawiadomic:
    oskarzonego
    pokrzywdzonego - Agencja Hetman, Gdansk

    NIC NIE ROZUMIEM
    Dlaczego wniosek prokuratora byl 31 grudnia 2002, a przyslali mi 6 stycznia
    2003 ???
    Czy jak prokurator wnosi o skazanie i orzeczenie to juz po 7 dniach
    uprawomocni sie ???
    Czy w sadzie sie nad tym zastanawiali rok czasu i dopiero miedzy styczniem a
    powiedzmy kwietniem 2003 dostalem wyrok????

    I tak nie wiem kiedy bede czysty

    Tomek

  • 20. Data: 2004-06-08 20:17:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomek wrote:
    > Nie rozumiem Twojej teorii (prosze o dalsze wyjasnienia).
    > Z tego postu wnioskuje, ze po zaplaceniu (powiedzmy ze jest to moje odbycie
    > kary) mija rok

    nie od zapłacenia, a od uprawomocnienia się wyroku sądu

    > NIC NIE ROZUMIEM
    > Dlaczego wniosek prokuratora byl 31 grudnia 2002, a przyslali mi 6 stycznia
    > 2003 ???

    W tym chyba nie ma nic dziwnego?

    > Czy jak prokurator wnosi o skazanie i orzeczenie to juz po 7 dniach
    > uprawomocni sie ???

    Skazuje sąd, chodzi o uprawomocnienie się wyroku sądu. Kiedy ten został
    wydany?

    > Czy w sadzie sie nad tym zastanawiali rok czasu

    Możliwe...

    > i dopiero miedzy styczniem a powiedzmy kwietniem 2003 dostalem wyrok????

    2003 czy 2004 ?

    KG