  • 11. Data: 2005-09-09 14:02:20
    Temat: Re: nauczyciele / ksiazki
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dfrs9d$24g$1@news.onet.pl>, scream wrote:

    > Edukacja, oprócz tej podstawowej i gimnazjalnej, nie jest na szczęście
    > przymusowa.

    Edukacja jest obowiązkowa do 18 roku życia.

    Renata

  • 12. Data: 2005-09-09 15:00:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Edukacja jest obowiązkowa do 18 roku życia.

    Racja :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2005-09-09 15:04:26
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia 09 Sep 2005 14:02:20 GMT, Renata Gołębiowska napisał(a) w wiadomości:
    waw.pl

    > Edukacja jest obowiązkowa do 18 roku życia.

    Ale po zakończeniu obowiązku szkolnego może się odbywać w formach
    pozaszkolnych.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 14. Data: 2005-09-10 09:12:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> niebacznie
    popelnil/a
    waw.pl:

    > A może pojawiła się "new edition" i starą wymiotło z księgarń? A
    > może nowy rocznik jest na innym poziomie znajomości języka? A
    > może zmieniły się wymagania egzaminacyjne? A może...? A może by
    > tak autor wątku pisał jasno?
    Zaciekawiony taką zmiennością w podręcznikach zapytuję co rok
    nauczycieli różnych języków mojej czeredy - próbka to 7 szt.
    Ani jeden/jedna nie udzieliła odpowiedzi zbliżonej do podanych
    przez Ciebie wariantów.

    Zostaje teoria spiskowa tak mętnie opisana przez zaczynającego wątek.

    A co do darmowych egzemplarzy:
    na jednym z zebrań rodzice wybrali konkretnego dostawcę,
    dlatego właśnie, że dawał parę kompletów extra oraz
    "osłonę metodyczną" dla nauczyciela w postaci "kompletu ucznia"
    i dodatkowych materiałów dla nauczyciela.
    A chęć przejrzystego załatwienia sprawy przez nauczycielki całej
    grupy wiekowej w szkole sprawiłe że bardziej im ufam powierzając
    swego ancymona na parę godzin dziennie...

    --
    pozdro
    poreba

  • 15. Data: 2005-09-10 23:22:42
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Thu, 08 Sep 2005 16:04:07 +0200, krys <k...@p...onet.pl> wrote in
    article <dfpgrr$6qn$1@localhost.localdomain>:

    > To chyba zależy od dyrekcji. U nas maja, wcale nikt się z tego nie
    > cieszy, bo książki prosto z drukarni sa duzo tańsze, nie trzeba sie za
    > nimi uganiac po księgarniach i przyjeżdżają prosto do szkoły.

    Skoro Was to nie cieszy, to zobowiążcie komitet rodzicielski (istnieje
    jeszcze coś takiego?) do załatwienia hurtowego zakupu podręczników, a
    szkołę do udostępnienia pomieszczenia, gdzie w wyznaczonym dniu odbędzie
    się sprzedaż (lub dostawa a potem wydawanie, jeśli pieniądze zbierzecie
    wcześniej). Gdy inicjatywa wyjdzie od rodziców, upadną podejrzenia o
    korupcję i dyrekcja chyba nie będzie miała argumentów, aby się nie
    zgodzić.

    A jest o co walczyć. Hurtownicy (także księgarnie, Empiki, itp. jeśli
    współpracują bezpośrednio z wydawnictwem) kupują książki od wydawnictw z
    rabatami od ok. 35% do ok. 55% ceny okładkowej. Hurtownicy, zwłaszcza ci
    mniejsi, z pocałowaniem ręki zorganizują dostawę niekoniecznie nawet nie
    dla całej szkoły, ale choćby dla klasy czy jej części. A jaki rabat od
    nich wytargujecie, to głównie zależy od liczby zainteresowanych rodziców
    i zamawianych książek - ale najlepiej gadajcie najpierw z wydawnictwem,
    a dopiero, jeśli to nie wyjdzie (co jest możliwe chyba tylko w przypadku
    naprawdę dużego i bogatego wydawnictwa, które nastawia się tylko na
    sprzedaż ilości hurtowych, a kilkaset książek to dla niego detal), to z
    kilkoma hurtownikami równocześnie. I wybierzcie najniższą ofertę, z
    pełną świadomością, że nikt Wam ani łaski nie robi, ani prezentu.

    Rany, wierzyć mi się nie chce, że mając tak doskonałą pozycję
    przetargową, kupujecie książki w księgarniach, po cenach okładkowych...

    [...]
    > Tak, donies jeszcze do skarbówki, prasy i wszystkich świetych:-?. Efekt
    > bedzie taki, ze nauczyciel rzuci Ci tytul i autora, i sam będziesz
    > poświęcał połowę wakacji na znalezienie podręcznika...

    Tego też nie rozumiem. Czemu połowę wakacji? Czy te podręczniki to
    naprawdę takie białe kruki? Merlin ich nie ma, na przykład? Sprawdziłam,
    że mają całkiem sporą ofertę podręczników:

    http://www.merlin.com.pl/frontend/dzial/1,184

    Zazwyczaj książki w Merlinie są tańsze, niż wynosi ich cena okładkowa (i
    to nie Merlin dopłaca różnicę wydawnictwu, tylko j.w. kupuje od
    wydanictwa z dużym rabatem i daje malutki rabacik swoim klientom), a po
    przekroczeniu pewnej kwoty wartości zamówienia dostawa jest za darmo.
    Poszczególne wydawnictwa też mają sklepiki internetowe na swoich
    stronach i ceny tam bywają niższe, niż w Merlinie.

    Pozdrawiam
    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    http://hell.pl/nina/ ________________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 16. Data: 2005-09-11 19:09:39
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <X...@1...7.19.101>, poreba wrote:

> [...]
    > nauczycieli różnych języków mojej czeredy - próbka to 7 szt.
    > Ani jeden/jedna nie udzieliła odpowiedzi zbliżonej do podanych

    A jakie były te odpowiedzi?

    Renata

  • 17. Data: 2005-09-12 00:19:54
    Od: poreba <d...@p...com>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> niebacznie
    popelnil
    waw.pl:

> [...]
    aha, dojaœniem - nauczycieli sztuk 7 ;)
    Od: "bo tak, i co mnie to obchodzi, się nie znam na metodyce
    nauczania języków obcych dzieci w wieku..."
    przez: "zalecenia metodyka języka EN/DE/RU z kuratorium",
    po: "uważam, że sš zdecydowanie lepsze niż tena których pracował/a
    P.X - poprzedni nauczyciel".
    Oczywiœcie w różnych formach i nasileniu zbywania klienta,
    i różnych zabarwieniach wskazywania, że co jak co
    - ale z jakich podręczników będzie
    Pszepani/Pan uczyć to jego sprawa.

    A dlaczego, oprócz ciekawoœci, pytasz?

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2005-09-12 06:16:13
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    > Od: "bo tak, i co mnie to obchodzi, się nie znam na metodyce
    > nauczania języków obcych dzieci w wieku..."

    To żadna odpowiedź. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że tak ktoś ci
    powiedział, ale jeśli tak, to powinieneś dążyć do pozbycia się tego
    nauczyciela ze szkoły, bo takie zachowanie to zwykłe chamstwo.

    > przez: "zalecenia metodyka języka EN/DE/RU z kuratorium",

    Przynajmniej nie chamsko, ale spławił/a cię.

    > po: "uważam, że sš zdecydowanie lepsze niż tena których pracował/a
    > P.X - poprzedni nauczyciel".

    O i to już jest przyzwoity argument, o ile oczywiście prawdziwy.

    > Oczywiœcie w różnych formach i nasileniu zbywania klienta,
    > i różnych zabarwieniach wskazywania, że co jak co
    > - ale z jakich podręczników będzie
    > Pszepani/Pan uczyć to jego sprawa.

    A tak nie jest?

    > A dlaczego, oprócz ciekawoœci, pytasz?

    Oprócz dla niczego.

    Renata

  • 19. Data: 2005-09-12 15:58:12
    Od: poreba <d...@p...com>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> niebacznie
    popelnil/a
    waw.pl:

    > To żadna odpowiedź.

    Rzekłbym zniemczona.

    > Nie bardzo mi się chce wierzyć, że tak ktoś
    > ci powiedział, ale jeśli tak, to powinieneś dążyć do pozbycia
    > się tego nauczyciela ze szkoły, bo takie zachowanie to zwykłe
    > chamstwo.

    Bez przesady. Sens, który można streścić "spadaj Pan na drzewo"
    można przedstawić bardzo grzecznymi i wieloznacznymi stwierdzeniami.

    > O i to już jest przyzwoity argument, o ile oczywiście prawdziwy.

    Zapewne prawdziwy...temporalnie.
    Wiesz, przy rozpiętości wieku pociech 6 lat i różnych zasadach
    kształcenia językowego (obowiązkowe, nadobowiązkowe: funduje gmina,
    pozaszkolno-w-szkolne: zrzuta rodziców) udało się zaobserwować
    "komebaki" zapatrywań na wydawnictwa u tych samych nauczycieli.

    > A tak nie jest?
    W dużej części oczywiście tak.
    Ideałem byłaby alternatywa: "nowe/inne" podręczniki lepsze
    z powodów... kontra
    mniejsze koszty przy wykorzystaniu podręcznikow używanych
    - decyzja należy do Państwa.

    > Oprócz dla niczego.
    A podwyższony poziom tejże wynika z ...?

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2005-09-12 17:06:49
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    > Bez przesady. Sens, który można streścić "spadaj Pan na drzewo"
    > można przedstawić bardzo grzecznymi i wieloznacznymi stwierdzeniami.

    Pewnie, że można. Dlatego tym bardziej chamska odpowiedź nie powinna
    mieć miejsca. A nauczyciel miejsca w szkole.

    > pozaszkolno-w-szkolne: zrzuta rodziców) udało się zaobserwować
    > "komebaki" zapatrywań na wydawnictwa u tych samych nauczycieli.

    Jedno wydawnictwo drukuje zwykle po kilka/naście różnych podręczników.

    > W dużej części oczywiście tak.
    > Ideałem byłaby alternatywa: "nowe/inne" podręczniki lepsze
    > z powodów...

    Nie żartuj, że kobita ma wam robić wykład z metodyki. Żeby
    trafić do laików musiałoby to trwać co najmniej godzinę, a i to
    optymistycznie.

    > - decyzja należy do Państwa.

    Do Państwa kilkudziesięciu rodziców na sali? Do Państwa inżynierów i
    sklepowych? Do Państwa biznesmenów i kasjerów? To może jak Państwo
    takie kompetentne, to samo zajmie się nauczaniem swoich pociech?

    > A podwyższony poziom tejże wynika z ...?

    Takiej a nie innej osobowości i charakteru. A dlaczego pytasz dlaczego
    ja pytam? Poza ciekawością.

    Renata