  • 1. Data: 2010-04-30 11:20:15
    Temat: narkotest na os. 18+ - legalność ?
    Od: l...@v...pl

    Problem dotyczy legalności przeprowadzenia narkotestu na osobie pełnoletniej za
    jej zgodą.

    Pytania:
    Kto może ?
    Forma zgody ?

    Stan faktyczny:
    Wychowanek, poddał się badaniu narkotestem, za swoją zgodą wyrażoną w obecności
    funkcjonariuszy policji, którzy jednak odmówili jej wykonania z uwagi na brak
    narkotestu, dodam, że wychowanek jest osobą pełnoletnią, a wychowawca posiadał
    informacje potwierdzające uzasadnione podejrzenie posiadania, sprzedawania
    narkotyków przez ww. - na tyle uzasadnione, iż uprzednio składał stosowne
    zawiadomienie w kom.policji. Badanie wykazało THC. Następnego dnia wychowanej
    przyznał się do palenia marihuany.

    Mam wyrobioną opinię na ten temat, ale nie chcę nic sugerować, ciekaw jestem
    waszej argumentacji, stanowiska :

    A) mógł wychowawca wykonać test za zgodą
    C) nie mógł wykonać testu i dlaczego

  • 2. Data: 2010-04-30 11:36:29
    Temat: Re: narkotest na os. 18+ - legalność ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:
    > Problem dotyczy legalności przeprowadzenia narkotestu na osobie pełnoletniej za
    > jej zgodą.

    Osoba pełnoletnia ubezwłasnowolniona?

    Bo jak nie to pytanie dość głupie.

  • 3. Data: 2010-04-30 11:37:11
    Od: l...@v...pl

    > Osoba pełnoletnia ubezwłasnowolniona?
    >
    > Bo jak nie to pytanie dość głupie.

    ;)) pełnoletnie NIE ubezwłasnowolniona - głupie ? a zarzut dla wychowawcy, już
    nie jest taki głupi bo grozi mu utratą pracy - to nic że badanie wykazało thc to
    się nie liczy, liczy się że ... ach....

  • 4. Data: 2010-04-30 11:48:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:

    > ;)) pełnoletnie NIE ubezwłasnowolniona - głupie ? a zarzut dla wychowawcy, już
    > nie jest taki głupi bo grozi mu utratą pracy - to nic że badanie wykazało thc to
    > się nie liczy, liczy się że ... ach....

    Jaki zarzut??

  • 5. Data: 2010-04-30 11:53:20
    Od: l...@v...pl

    > Jaki zarzut??

    naruszające godność ucznia przeprowadzenie badania ...

    os. pełnoletnia, nie-ubezwłasnowolniona, test za jej wyraźną zgodą, zgoda w
    obecności policji, samo badanie bez policji,

  • 6. Data: 2010-04-30 12:06:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-04-2010 13:53, l...@v...pl pisze:

    > naruszające godność ucznia przeprowadzenie badania ...
    >
    > os. pełnoletnia, nie-ubezwłasnowolniona, test za jej wyraźną zgodą, zgoda w
    > obecności policji, samo badanie bez policji,

    A KTO postawił ten zarzut? Uczeń?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-04-30 12:12:53
    Temat: Re: narkotest na os. 18+ - legalnoĹ&#65533;Ä&#65533; ?
    Od: l...@v...pl

    Odpowiedzialność dyscyplinarna, w trybie Karty Nauczyciela Rozdział 10.
    Temat dla mnie jest prostu, w końcu to pełnoletnia osoba, i działanie
    nauczyciela mające na celu ochronę pozostałych wychowanków w tym małoletnich -
    mówi samo przez się, które dobra są wyższe ... ale chodzi mi o wasze zdanie nt.
    procedury i kwalifikacji badania.

  • 8. Data: 2010-04-30 12:23:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:

    > naruszające godność ucznia przeprowadzenie badania ...
    >
    > os. pełnoletnia, nie-ubezwłasnowolniona, test za jej wyraźną zgodą, zgoda w
    > obecności policji, samo badanie bez policji,

    A kto stawia te zarzuty?

    Idiotów w Polsce nie brak - mnie za odniesienie na komendę znalezionego
    jednego naboju od KBKS oskarżono o nielegalne posiadanie amunicji ;)

    Prokurwatorce się nudziło. Sędzia orzekając umorzenie z powodu braku
    szkodliwości społecznej ledwo się od śmiechu powstrzymywała.

  • 9. Data: 2010-04-30 14:31:41
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 13:53:20 +0200, l...@v...pl napisał(a) w
    wiadomości <news:3461.00002095.4bdac4b0@newsgate.onet.pl>:

    > os. pełnoletnia, nie-ubezwłasnowolniona, test za jej wyraźną zgodą, zgoda w
    > obecności policji

    Volenti non fit iniuria.

  • 10. Data: 2010-04-30 17:08:23
    Temat: Re: narkotest na os. 18+ - legalno?? ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.04.2010 l...@v...pl <l...@v...pl> napisał/a:
    > Wychowanek, poddał się badaniu narkotestem, za swoją zgodą wyrażoną w obecności

    Wychowanek czego?

    --
    Samotnik