  • 11. Data: 2009-12-09 05:34:50
    Temat: Re: nakaz zaplaty z klauzula wykonalnosci
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >Nie.

    Ok, dzieki.

    >Poza tym zarzad nie odpowiada za dlugi spolki z o.o., ale odpowiada
    >odszkodowawczo, jesli w odpowiednim momencie nie poczyni odpowiednich
    >krokow. Byc moze to tylko formalna roznica wymiernie, ale zasadnicza
    >prawnie.

    Tak, tak, wiem. Poczynilem skrot myslowy piszac po prostu o
    odpowiedzialnosci za dlugi. Chodzi mi oczywiscie o przypadek gdy nie
    poczynili odpowiednich krokow.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2009-12-09 05:46:47
    Temat: Re: nakaz zapłaty z klauzula wykonalnosci
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Zastanowiłbym się za to, czy nie opłaca Ci się bardziej zawiadomić
    > prokuraturę o przestępstwach z art. 286 i ew. 300.
    > Nie ponosisz kosztów postępowania karnego, a sąd może ich zobowiązać do
    > naprawienia szkody poprzez zwrot długu.

    Poczytalem i...to sie da tak przepchnac ? Nie wybronia sie po prostu
    argumentacja ze w prowadzenie dzialalnosci gospodarczej wkalkulowane jest
    tzw "ryzyko prowadzenia dzialalosci" i nie dzialali z zamiarem zaboru
    mienia tylko "tak wyszlo bo im cofli kredyt obrotowy" (co akurat jest
    faktem, bank w kryzysowej panice wypowiedzial im linie kredytowa czy tam
    faktoring nie pamietam szczegolow) - " a wiadomo jak dziala hurtownia bez
    kredytu obrotowego" ?

    Piszac zawiadomineie do prokuratury i w razie jego niepotwierdzenia -
    zostaje obarczony jakimis kosztami ? A w razie jego potwierdzenia: rozprawy
    sądowe, swiadkowie itp - full pakiet ?

    Analizujac sytuacje po logach rozmow handlowca mojego i ich handlowca
    sytuacja w kluczowym momencie wygladala tak: koneic grudnia 2008 -
    handlowiec dluznika mowi ze potrzebuje towaru, moj pyta o zaplate starych
    dlugow, ten uzgadnia z prezesem platnosc na dniach (parokrotne zapewnienie),
    moj wysyla towar za 20k netto, 5 styczen 2009 - jego handlowiec przekazuje
    mojemu ze firma sie "bedzie zbierac" i ze "jakby wiedzial wtedy to co wie
    teraz to by dal cynk zeby nie dawac towaru" (handlowcy znaja sie na stopie
    prywatnej). Teoretycznie jest to wiec dzialanie z premedytacja prezesa:
    wiedzial ze ma isc taki towar, potrzebowal go bo to towar natychmiast
    zbywalny (zwrot kapitalu wraz z zyskiem do 45 dni) i wiedzial ze dostanie
    za niego kase. I najwyrazniej nie mial zamiaru zaplaci. Dostal towar, minely
    swieta i nowy rok, gosc wspanialomyslnie oswiecil reszte firmy ze "jest
    zle".

    Pozdrawiam

    Kane

  • 13. Data: 2009-12-09 09:44:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kane pisze:

    > Ni w ząb nie rozumiem - nie wygooglalem tez tlumaczenia tegoż dla laika ;)
    > Mozesz napisac to bardziej przystępnie ?

    Odpowiedzialność odszkodowawcza:

    Prezes: - wysoki sądzie, co prawda spółka jest winna milion złotych, a
    ja nie zgłosiłem wniosku o upadłość, jednak nawet jakbym go zgłosił w
    odpowiednim momencie, to wierzyciel odzyskałby co najwyżej 100 tysięcy,
    i na taką kwotę jako odpowiedzialny z art. 299ksh mogę się zgodzić

    Odpowiedzialność gwarancyjna:

    Sąd: - Panie prezesie, w ocenie sądu odpowiedzialność z art. 299ksh ma
    charakter gwarancyjny, czyli odpowiada Pan za całe zobowiązanie bez
    względu na to, że zgłaszając wniosek o upadłość w odpowiednim terminie
    wierzyciel otrzymałby mniej.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-12-09 10:01:10
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > charakter gwarancyjny, czyli odpowiada Pan za całe zobowiązanie bez
    > względu na to, że zgłaszając wniosek o upadłość w odpowiednim terminie

    Dziekuje. Teraz jasne ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 15. Data: 2009-12-09 13:31:48
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Kane

    "jakby wiedzial wtedy to co wie teraz to by dal cynk zeby nie dawac
    towaru" moze oznaczac

    "jakbym wiedzial teraz, to co bylo wiadome wtedy innym"

    lub tez

    "jakbym wiedzial to co jest wiadome teraz innym, ale wczesniej nie bylo
    wiadome nikomu"

    wiec moze sie okazac, ze jednak nie. Ale oczywiscie moze sie okazac tez,
    ze jednak tak.