  • 11. Data: 2008-02-24 16:15:29
    Temat: Re: nagrywanie zebrania dyktafonem
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fprvvs$mc9$1@inews.gazeta.pl doc
    <d...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Nie chodzi o nagrywanie z ukrycia,
    > o to nie pytałam. Chodzi o jawną demonstrację że nagrywam, a oni na
    > widok magnetofonu dostają szału! Chcę poskromić bezkarność!
    Jak ci już słusznie powiedziano nie musisz informować o nagrywaniu rozmowy
    której jesteś uczestnikiem (obojętne czynnym czy biernym). Jeśli o
    nagrywaniu poinformujesz, to uczestnicy mogą po prostu przestać w rozmowie
    uczestniczyć. Uwaga - nagranie to jedno, a jego publikacja to drugie.
    Również słusznie powiedziano w tym wątku, że to zakaz wymaga przywołania
    podstawy prawnej.
    Natomiast nie rozumiem po co chcesz demonstrować, że nagrywasz.
    Może połóż po prostu dyktafon przed sobą na stole i niech oni się
    zastanawiają: włączony czy nie?
    Tłumaczyć się co robisz ze swoją własnością nie musisz...

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-02-24 16:48:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Nie jest niedozwolone, natomiast zakaz taki można wywieść - w konkretnych
    > przypadkach - z innych przepisów.

    O'RLY?

    > Zaś taka osoba w podobnej sytuacji w pierwszym rzędzie nie powinna się
    > odzywać.

    Bo?

  • 13. Data: 2008-02-24 17:05:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.02.24.09.05.02@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Tak, jeśli działy się tam rzeczy, których ujawnienie mogłoby wyrządzić
    > szkodę przedsiębiorstwu - zachowanie tajemnicy, nieuczciwa konkurencja,
    > itd.
    Ona nie chciała ujawnić tylko zarejestrować.

    > Chociaż w takim przypadku powinni Cię wyprosić z zebrania albo
    > przedstawić do podpisania zobowiązanie o zachowaniu tajemnicy, a w
    > przypadku odmowy - wypowiedzieć umowę o pracę.
    Takie zobowiązanie można spokojnie podpisać. Niech potem szukają i dowodzą
    źródła ew. "wycieku".

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-02-24 17:20:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    > W wiadomości news:pan.2008.02.24.09.05.02@rudak.org Olgierd

    > Ona nie chciała ujawnić tylko zarejestrować.

    Rejestrowania nie można zabronić, bo powstałyby paradoksy -- w końcu
    człowiek sam z siebie potrafi rejestrować to to widzi i słyszy.

  • 15. Data: 2008-02-24 17:33:24
    Od: " doc" <d...@N...gazeta.pl>

    Jotte, jesteś blisko sprawy. Magnetofon może nie być włączony, ale sama
    jesgo obecność zupełnie zmienia uczestników zebrania.
    Jednak nikt nie podał mi jakiejkolwiek podstawy prawnej, jak się zachować.
    Były sugestie, ale w praktyce nieprzydatne...
    "jeżeli pani nie wyłączy, to usuniemy panią z zebrania albo przerwiemy
    zebranie, i to będzie pani wina i wszyscy zostaną o tym poinformowani"
    No ico, ma ktoś pomysła? a jeszcze lepiej coś prawniczego, bo to forum
    prawne zdaje się, prawda?

  • 16. Data: 2008-02-24 18:26:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:87oda6p8y9.fsf@foobox.domek "Piotr Dembiński"

    > Rejestrowania nie można zabronić, bo powstałyby paradoksy -- w końcu
    > człowiek sam z siebie potrafi rejestrować to to widzi i słyszy.
    Dlatego celowo użyłem wieloznacznego w tym kontekście słowa "rejestracja".

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-02-24 18:30:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    doc pisze:

    > "jeżeli pani nie wyłączy, to usuniemy panią z zebrania albo przerwiemy
    > zebranie, i to będzie pani wina i wszyscy zostaną o tym poinformowani"

    Usunąć chyba nie mogą, ale przerwać - czemu nie.

    > No ico, ma ktoś pomysła? a jeszcze lepiej coś prawniczego, bo to forum
    > prawne zdaje się, prawda?

    Pierwszy pomysł: kaleczenie języka polskiego durnymi słówkami z
    tandetnych seriali powinno być karane publicznym batożeniem ;->

    Drugi pomysł: jak już tu było napisane - nagrywaj bez ujawniania nagrywania.

  • 18. Data: 2008-02-24 18:35:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fps9p4$3ni$1@inews.gazeta.pl doc
    <d...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Jotte, jesteś blisko sprawy.
    Myślę, że tak.

    > Magnetofon może nie być włączony, ale sama
    > jesgo obecność zupełnie zmienia uczestników zebrania.
    > Jednak nikt nie podał mi jakiejkolwiek podstawy prawnej, jak się
    > zachować. Były sugestie, ale w praktyce nieprzydatne...
    Bo takiej podstawy nie ma.

    > "jeżeli pani nie wyłączy, to usuniemy panią z zebrania
    To kwestia regulaminu konkretnego gremium. Czy i w jakich sytuacjach taką
    czynność umożliwia.

    > albo przerwiemy
    > zebranie, i to będzie pani wina i wszyscy zostaną o tym poinformowani"
    Znowu regulamin.
    Ale takie groźby wyraźnie wskazują na konieczność nagrywania bez
    powiadamiania, przynajmniej przez jakiś czas. Oraz może dokładną kontrolę
    protokołów zebrań (o ile są takowe).

    > No ico, ma ktoś pomysła? a jeszcze lepiej coś prawniczego, bo to forum
    > prawne zdaje się, prawda?
    Owszem. Tylko że ty oczekujesz podania czegoś, czego IMO nie ma.
    Raczej gromadź po cichu dowody, nie zawsze rozsądne jest od razu wykonywać
    atak frontalny i z otwartą przyłbicą. Wiem coś o tym, bo kiedyś tak właśnie
    myślałem i nieraz w dupsko za otwartość wziąłem.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2008-02-24 19:43:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte pisze:

    > Raczej gromadź po cichu dowody, nie zawsze rozsądne jest od razu
    > wykonywać atak frontalny i z otwartą przyłbicą. Wiem coś o tym, bo
    > kiedyś tak właśnie myślałem i nieraz w dupsko za otwartość wziąłem.

    Amen!

  • 20. Data: 2008-02-24 20:23:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqt895-u2c.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa