  • 1. Data: 2008-02-23 20:23:12
    Temat: Uzasadnienie wyroku i być może odwołanie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Jak wygląda sprawa. Jakiś czas temu opowiadałem tu historię z laptopem i
    jego niską ceną (kupiłem tanio a sklep anulował zamówienie i chciał mi
    sprzedać drożej). Zgodnie z radami oddałem sprawę do lokalnego RPK. Ten
    wysłał ze dwa pisemka o wydanie rzeczy do sklepu (na które nie otrzymał
    zresztą ŻADNEJ odpowiedzi). Rzecznik napisał mi więc pozew, powiedział
    gdzie się z nim udać i tyle.
    Udałem się do sądu, złożyłem pozew i opłatę. Przyszło do mnie pisemko że
    10 stycznia będzie rozprawa na której nie trzeba być i że można składać
    ostatnie dowody (czy też argumenty). Minął 10 stycznia, minął kolejny
    tydzień (a może i więcej), w końcu zniecierpliwiony zadzwoniłem do
    sekretariatu sądu by dowiedzieć się co i jak. Tam mi powiedziano, że
    przez telefon to nic się nie dowiem (w sumie słusznie) ale że oddalono
    pozew.

    Kilka dni temu dzwoni do mnie Rzecznik (w sumie asystent R :) ) i pyta
    się co i jak, zdziwiony że sprawa oddalona, zdziwiony że nic z sądu nie
    przyszło zalecił mi odebranie uzasadnienia. Jako że dorwał mnie w pracy
    to za bardzo nie wypytałem się go co i jak muszę teraz zrobić. Stąd moje
    pytania

    1) Czy sąd powinien przysłać mi jakieś pismo, że sprawa została oddalona?
    2) czy termin na żądanie uzasadnień nie minął?
    3) Jak napisać takie pisemko z prosbą o uzasadnienie?
    4) Czy można będzie się jeszcze odwołać?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2008-02-23 22:07:29
    Temat: Re: Uzasadnienie wyroku i być może odwołanie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PlaMa pisze:

    > 1) Czy sąd powinien przysłać mi jakieś pismo, że sprawa została oddalona?

    Powód się musi interesować sprawą. Sąd nic wysyłać nie musi, przecież
    zawiadomił o terminie ropzrawy.

    > 2) czy termin na żądanie uzasadnień nie minął?

    jeśli wyrok zapadł 10 stycznia 2008 roku, to już dawno.

    > 3) Jak napisać takie pisemko z prosbą o uzasadnienie?

    Napisać można, ale wniosek zostanie odrzucony.

    > 4) Czy można będzie się jeszcze odwołać?

    Nie wydaje mi się.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-02-24 16:31:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 1) Czy sąd powinien przysłać mi jakieś pismo, że sprawa została oddalona?
    > 2) czy termin na żądanie uzasadnień nie minął?
    > 3) Jak napisać takie pisemko z prosbą o uzasadnienie?
    > 4) Czy można będzie się jeszcze odwołać?

    Nie chciało się tyłka ruszyć na rozprawę, to masz to co masz.

  • 4. Data: 2008-02-25 21:25:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Nie chciało się tyłka ruszyć na rozprawę, to masz to co masz.

    cóż, pracowałem, ale podejrzewam że nie zrozumiesz :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2008-02-26 00:41:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > cóż, pracowałem, ale podejrzewam że nie zrozumiesz :)

    Rozumiem, ale zrozum też sąd, sędzia chce się zapytać o jakieś istotne
    dla sprawy szczegóły, a tu się
    okazuje, że może sobie tylko ze ścianą porozmawiać. Swoich spraw się
    pilnuje, a jak jesteś taki zapracowany, to trzeba było pełnomocnika
    wyznaczyć. Co więcej wiedziałeś kiedy jest rozprawa, o której zostałeś
    powiadomiony i nawet Ci się tyłka nie chciało ruszyć, aby się dowiedzieć co
    sąd postanowił. Gdybyś się zainteresował tematem, to byś wiedział, że w
    przypadku rozprawy jawnej sąd nie rozsyła postanowień stronom. Byliście
    powiadomieni o terminie rozprawy i w waszym interesie jest się dowiedzieć
    jak się ona zakończyła. Obecnie to może się okazać, że już nawet termin
    wniosku o wydanie uzasadnienia minął i na dobrą sprawę zostaniesz z niczym,
    bo samo postanowienie to dosyć lakoniczne może być.

  • 6. Data: 2008-02-26 09:41:36
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    wiadomościnews:fpvbnp$4bh$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wniosku o wydanie uzasadnienia minął i na dobrą sprawę zostaniesz z niczym,
    > bo samo postanowienie to dosyć lakoniczne może być.

    Uważam, że warto złożyć wniosek o przywrócenie terminu do złożenia
    wniosku o uzasadnienie wyroku wraz z dołączonym do niego wnioskiem o
    uzasadnienie przedmiotowego wyroku, o ile oczywiście dowiedziałeś się
    o samym wyroku nie dalej niż 7 dni przed złożeniem przedmiotowego
    wniosku.Warto się śpieszyć.

    W uzasadnieniu wniosku wskaż, iż sprawę prowadził RPK etc.

    Nie zgadzam się, iż zawiadomienie o terminie jest równoznaczne z
    informacją o wyroku. Przecież rozprawa mogła zostać odroczona i wyrok
    niekoniecznie mógł zapaść na tym terminie rozprawy.

    W razie pytań napisz maila.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-02-26 13:37:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    causa1980 pisze:

    > Uważam, że warto złożyć wniosek o przywrócenie terminu do złożenia
    > wniosku o uzasadnienie wyroku wraz z dołączonym do niego wnioskiem o
    > uzasadnienie przedmiotowego wyroku,

    Szkoda papieru. Wina powoda ewidentna.

    > Nie zgadzam się, iż zawiadomienie o terminie jest równoznaczne z
    > informacją o wyroku.

    Sąd nie musi informować o wyroku.

    > Przecież rozprawa mogła zostać odroczona i wyroknie koniecznie mógł zapaść na tym
    terminie rozprawy.

    No i normalny powód by sie dowiedział jaki jest efekt rozprawy.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."