  • 11. Data: 2004-08-19 11:27:32
    Temat: Re: naciągacze i prawo jazdy odebrane niezgodnie z prawem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maximus" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cg1hjp$ebu$1@achot.icm.edu.pl...

    > Czy można się bronić w jakikolwiek sposób przed zabraniem prawa jazdy
    > niezgodnego z prawem ???

    Ale je zatrzymano zgodnie z prawem. Zabiera się w wypadku stwierdzenia
    alkoholu, ale również w wypadku ucieczki z miejsca kolizji bez względu na
    to, czy kierujący jest trzeźwy.

    > Jeśli już nastąpi bezprawne zabranie prawa jazdy przez policje to co robić
    > takim wypadku ?

    Na odwrocie pokwitowania jest pouczenie.

  • 12. Data: 2004-08-19 14:07:41
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Gostek schudł od tego czasu i mu się nie dziwię jak by mi się trafiło to
    > nietety dla udowodnienia swoich racji musiałbym się chyba uchylić do
    czynów
    > niegodnych i poszukać sobie paru świadków na podparcie jego słusznej
    > prawdziwiej wersji.

    jezeli psychika ucierpiala niech zbiera na to papiery, (zdaje sie od
    neurologa itp) niezle mozesz pozniej zalatwic tego typa ($$$) , jezeli
    oczywiscie
    przyznaja Ci racje.

    P.

  • 13. Data: 2004-08-19 14:52:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Wiem tylko tyle że dokładnie nie wie co zeznali ci faceci jemu jest
    stawiany
    > zarzut ucieczki z miejsca kolizji i chyba jazda po pijanemu ale jak mu
    > udowodnia jazdę pod wpływem alkoholu to ja nie wiem ?

    Są zeznania dwóch świadków złożone pod groźbą trzech lat więzienia za
    sładanie fałszywych zeznań.
    Zeznali oni, iż czuli woń alkoholu a sprawca zataczał się i bełkotał. Nie
    wystarczy?
    Prawko straci na co najmniej 6 mesięcy (wspomnisz moje słowa a nie słowa
    pocieszyciela i marzyciela "eusso").
    Na chwilę oderwij się od tego przypadku i pomyśl co byłoby gdyby wyraźnie
    spity kierowca (woń, chwianie się i bełkotanie) potrącił Twoją żonę lecz
    przed przybyciem policji nawiał (skutecznie). Byłbyś za uznaniem go
    trzeźwym? Tylko dlatego, że nie zosyał zbadany?
    Już dotarło? I dlatego zostaniesz (oczywiście Twój kolega) prawka na
    minimum 6 miesięcy.

    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2004-08-19 18:12:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > pijany,
    >
    > Fajna rada. Potem ten gość powie (i przedstawi dowody), że w tym czasie
    był
    > w innym mieście, a temu, kto posłucha Twojej rady sąd zaaplikuje tak ze
    dwa
    > lata może w zawiasach za zeznanie nieprawdy.

    no to jak gosc powie ze byl w innym miescie to pojdzie siedziec za zlozenie
    falszywych zeznan
    " Tamten koleś naciągacz poszedł na policje z kolegą opowiedzieli całe
    zdarzenie i dodali że był pijany na dodatek."
    bo w tym momencie zaprzeczy ze tam byl...
    bo oczywiscie mam na mysli podanie tego miejsca w tym czasie.
    oko za oko, niech sobie pozbiera swiadkow.

    No i zrobic to co napisal essuso .

    bo niby jakiej podstawie w ogole prawko zabrano, jak nie bylo badania.
    Policja sie w tym momencie osmieszyla.

    P.

  • 15. Data: 2004-08-19 18:14:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale je zatrzymano zgodnie z prawem. Zabiera się w wypadku stwierdzenia
    > alkoholu, ale również w wypadku ucieczki z miejsca kolizji bez względu na
    > to, czy kierujący jest trzeźwy.

    no chyba ze tak. (nie wiedzialem ze moga zabrac gdy trzezwy)
    A jezeli on teraz zglosi ze to tamci spowodowali stluczke i uciekli ?
    Co wtedy policja zrobi? (zakladajac ze nie skladal zadnych wyjasnien gdy mu
    prawko zabrano.)

    P.

  • 16. Data: 2004-08-20 14:34:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    Rzuć okiem na art. 42§2 kk i art. 93 kw, a może zrozumiesz postępowanie
    policjantów. Jeśli uciekł, to nie ma konieczności dowodzenia mu, że był
    pijany. Może być trzeźwy jak przysłowiowa świnia.

  • 17. Data: 2004-08-20 17:50:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > A jezeli on teraz zglosi ze to tamci spowodowali stluczke i uciekli ?
    > Co wtedy policja zrobi? (zakladajac ze nie skladal zadnych wyjasnien gdy
    mu
    > prawko zabrano.)

    Nie sądzę, by zabrano mu prawo jazdy bez przesłuchania. Ale jeśli jego
    zeznania będą obciążały tamtych, to policja po prostu cały ten nabój wyśle
    do sądu i niech sąd rozstrzyga, kto ma rację.

  • 18. Data: 2004-08-23 20:11:52
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ale je zatrzymano zgodnie z prawem. Zabiera się w wypadku stwierdzenia
    > alkoholu, ale również w wypadku ucieczki z miejsca kolizji bez względu na
    > to, czy kierujący jest trzeźwy.

    Jaka podstawa?
    Wstydziłbyś się opowiadać takie rzeczy;)

    Pzdr
    Leszek

  • 19. Data: 2004-08-23 21:43:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości

    > Jaka podstawa?

    Art. 135.1.2 Prawa o Ruchu Drogowym.

    > Wstydziłbyś się opowiadać takie rzeczy;)

    A czemu? Przecież nie ja tę ustawę uchwaliłem.

  • 20. Data: 2004-08-24 07:00:24
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]

    > policjantów. Jeśli uciekł, to nie ma konieczności dowodzenia mu, że był
    > pijany. Może być trzeźwy jak przysłowiowa świnia.

    Art. 42. § 1. Sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów określonego rodzaju w
    razie skazania osoby uczestniczącej w ruchu za przestępstwo przeciwko
    bezpieczeństwu w komunikacji, w szczególności jeżeli z okoliczności
    popełnionego przestępstwa wynika, że prowadzenie pojazdu przez tę osobę zagraża
    bezpieczeństwu w komunikacji.
    § 2. Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych albo
    pojazdów mechanicznych określonego rodzaju, jeżeli sprawca w czasie popełnienia
    przestępstwa wymienionego w § 1 był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem środka
    odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia określonego w art. 173, 174 lub 177.

    Art. 93. Sąd może orzec przewidziany w tym rozdziale środek zabezpieczający
    związany z umieszczeniem w zakładzie zamkniętym tylko wtedy, gdy jest to
    niezbędne, aby zapobiec ponownemu popełnieniu przez sprawcę czynu zabronionego
    związanego z jego chorobą psychiczną, upośledzeniem umysłowym lub uzależnieniem
    od alkoholu lub innego środka odurzającego; przed orzeczeniem tego środka sąd
    wysłuchuje lekarzy psychiatrów oraz psychologa.

    Po pierwse: nie udowodniono, że kierujący jest pod wpływem alkoh.
    2) nie ma śladu kolizji
    3) jeśli nie żadnych śladów, uszczerbków na zdrowiu itp. - nie ma znamion
    przestępstwa komun.przestępstwa komunik.

    Nie dopatruję się przesłanek, które zezwalały by policji odebrać prawo j.
    (oczywiście to moje zdanie)