  • 1. Data: 2007-10-29 14:00:48
    Temat: monitoring w na klatce bloku mieszkalnym
    Od: Rafal Jezak <r...@N...gmail.com>

    Witam,

    mam zamiar założyć sobie monitoring, a właściwie to jedną kamerkę przed
    drzwiami po to aby wiedzieć np. kto do mnie puka i czy ktoś nie kręci
    się na klatce (w pomieszczeniu gdzie kiedyś był zesyp, trzymam parę
    rzeczy, których nie chciałbym utracić), czy to jest zgodne z prawem? Czy
    muszę to gdzieś zgłaszać? Prócz mnie na tym piętrze mieszka jeszcze 5
    rodzin.

    Pozdrowienia,
    --
    Rafał Jeżak
    rjezak.(at).gmail.(dot).pl

  • 2. Data: 2007-10-29 18:08:02
    Temat: Re: monitoring w na klatce bloku mieszkalnym
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Oct 2007 15:00:48 +0100, Rafal Jezak napisał(a):

    > czy to jest zgodne z prawem?

    tak

    > Czy muszę to gdzieś zgłaszać?

    nie

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-10-29 19:27:39
    Od: Rafal Jezak <r...@N...gmail.com>

    scream pisze:

    > tak

    > nie

    Dziękuje, a jak by jakiś natręt mi chciał to 'zrywać' to 'straszyć' go
    niszczeniem mienia? Bo w sumie to jest na zewnątrz mieszkania, tak jakby
    na klatce i nie wiadomo kogo to jest.

    --
    Rafał Jeżak
    rjezak.(at).gmail.(dot).pl

  • 4. Data: 2007-10-29 19:54:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Oct 2007 20:27:39 +0100, Rafal Jezak napisał(a):

    > Dziękuje, a jak by jakiś natręt mi chciał to 'zrywać' to 'straszyć' go
    > niszczeniem mienia? Bo w sumie to jest na zewnątrz mieszkania, tak jakby
    > na klatce i nie wiadomo kogo to jest.

    A jak samochod postawisz na niestrzezonym parkingu, to tez niewiadomo czyje
    to jest, bo nie stoi w podpisanym garazu? Nie ma rzeczy niczyich.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-10-29 20:17:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal Jezak wrote:

    > Dziękuje, a jak by jakiś natręt mi chciał to 'zrywać' to 'straszyć' go
    > niszczeniem mienia? Bo w sumie to jest na zewnątrz mieszkania, tak jakby
    > na klatce i nie wiadomo kogo to jest.

    Jeśli chcesz coś instalować poza swoim lokalem - powinieneś pogadać z
    administracją budynku.

    Możesz to obejść instalując np. w swoich drzwiach (zamiast wizjera
    powiedzmy).

  • 6. Data: 2007-10-29 21:17:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    scream pisze:

    > tak

    a co z ochroną prywatności pozostałych mieszkańców? Ich nie chroni żadne
    prawo? Gdyby mnie jakiś wścibski natręt chciał filmować co tylko wchodzę
    lub wychodzę 9kiedy? z kim? jak?) to bym się wkurzył

    W sumie rozwiązanie proste, skoro jeden z lokatorów ma prawo zamontować
    kamerę to inny ma prawo przed jej obiektywem zamontować coś co by
    zasłaniało jej widok? :D

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 7. Data: 2007-10-29 22:19:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PlaMa wrote:

    > a co z ochroną prywatności pozostałych mieszkańców? Ich nie chroni żadne
    > prawo? Gdyby mnie jakiś wścibski natręt chciał filmować co tylko wchodzę
    > lub wychodzę 9kiedy? z kim? jak?) to bym się wkurzył

    ROTFL

  • 8. Data: 2007-10-30 01:23:03
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    >
    > W sumie rozwiązanie proste, skoro jeden z lokatorów ma prawo zamontować
    > kamerę to inny ma prawo przed jej obiektywem zamontować coś co by

    Typowo polskie... na zlosc innemu a co;> zamiast pogadas z sasiadem ze
    good idea. jak ja nie mam to dlaczego sasiad ma miec?

    i wlasnie dlatego w tym kraju nic sie nie da zrobic bo zawsze sie
    znajdzie conajmniej jeden ktorego bedzie w dupie szczypac ze ktos moze a
    on nie.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 9. Data: 2007-10-30 08:07:40
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

> [...]
    > rzeczy, których nie chciałbym utracić), czy to jest zgodne z prawem? Czy
    > muszę to gdzieś zgłaszać? Prócz mnie na tym piętrze mieszka jeszcze 5

    Sa kamery montowane w drzwi zamiast wizjera.
    Chyba widzialem je na allegro.

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 10. Data: 2007-10-30 09:02:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    PlaMa pisze:

    > a co z ochroną prywatności pozostałych mieszkańców? Ich nie chroni żadne
    > prawo? Gdyby mnie jakiś wścibski natręt chciał filmować co tylko wchodzę
    > lub wychodzę 9kiedy? z kim? jak?) to bym się wkurzył

    Co gorsza - ten natręt może stanąć osobiście przed Twoim blokiem i
    wszystko sobie w kapowniku zapisywać.
    Kiedy, z kim, w którym kierunku, kto wchodzi i wychodzi.
    Jak nie złamie przy tym ustawy o ochronie danych osobowych to może.

    A takie babcie-emerytki co poduszkę wystawiają na parapet i cały dzień
    patroluje wzrokiem podwórko? To ci dopiero łamanie swobód obywatelskich
    oglądanych :) Żaden wałek w promieniu 200m się przed taką nie ukryje, a
    potem jeszcze wszystko rozplotkuje.

    > W sumie rozwiązanie proste, skoro jeden z lokatorów ma prawo zamontować
    > kamerę to inny ma prawo przed jej obiektywem zamontować coś co by
    > zasłaniało jej widok? :D

    "Kto cudzą rzecz umyślnie [...] czyni niezdatną do użytku..." ? ;>