  • Data: 2014-06-04 09:06:16
    Temat: matka gotowa zabic dzieci... co robic?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Ave!

    Mam dylemat... Znajoma z czasów studiów, z którą mam raczej słaby
    obecnie kontakt, czasem podsyła mi różne kontrowersyjne wg niej dyskusje
    na twarzoksiążce. Kontrowersyjne wg niej, bo strasznie zdewociała.

    W toku jednej z dyskusji wyszło, że jakby usłuszałą jakiś głos każący
    zabić jej dzieci i ten głos podawałby się za "boga", to nie widzi w tym
    niczego złego - wszak to marne życie na tym świecie to tylko wstęp do
    prawdziwego, więc śmierć "tutaj" nie jest prawdziwą śmiercią, a ponieważ
    i tak ludzie są WŁASNOŚCIĄ tego "boga" i winni są mu absolutne
    posłuszeństwo wszystki czego ten "bóg" żąda jest z definicji moralne,
    właściwe i bezwzględnie konieczne (jej słowa).

    Wiadomo, że zdrowy psychicznie człowiek żadnego "głosu" normalnie nie
    usłyszy... ale z drugiej strony do tej pory zdrowy psychicznie człowiek,
    nawet deklarujący się jako wierzący, opowiedziałby takiemu głosowi
    "pierdol się" po czym poleciałby szybko do lekarza (z pobieżnej ankiety
    wśród innych znajomych deklarujących się jako wierzący) - bo ktoś mający
    choćby podstawy wiedzy o działaniu ludzkiego organizmu będzie wiedział,
    że zatrucie (np. jakiś psylocybek omyłkowo w omlecie), gorączka, jakiś
    stary uraz głowy itepe mogą wywołać różne dziwne omamy, a osoby wierzące
    mogą mieć tendencję do halucynacji w temacie ich religii.

    I teraz mam dylemat - czy powinienem zawiadomić jakieś służby? Niby
    ryzyko że dozna jakichś omamów nie powinno być zbyt duże, ale z drugiej
    strony takie rzeczy się zdarzają (np. Deanna Laney - dwóch synów
    zamordowanych, a trzeci oślepiony i upośledzony umysłowo wskutek obrażeń
    mózgu).