  • 41. Data: 2023-06-03 20:20:03
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2023 o 19:43, Shrek pisze:

    > Nie wiem co napisać. Wiesz robert - czasem lepiej milczeć.

    I tu się z Tobą zgadzam w całej rozciągłości.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 42. Data: 2023-06-03 20:30:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2023 o 15:06, Kviat pisze:
    > Czego znowu nie rozumiesz?
    > W zamian dostałem chleb, darmową edukację dla dzieci i asfalt na jedniach.
    Ale podatek zapłacić musiałeś, a pisałeś, ze jak nie chcę, to nie muszę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 43. Data: 2023-06-03 20:53:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale podatek zapłacić musiałeś, a pisałeś, ze jak nie chcę, to nie muszę.

    Dziecko drogie, to idź do noclegowni, tam dostaniesz chleb za darmo. I
    zupę. I świeże gacie.

    Zrozumiałeś już o co chodzi z tym prześladowaniem? Czy znowu będziesz
    rozmydlał temat byle tylko nie przyznać, że znowu pochwaliłeś się swoją
    głupotą?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 44. Data: 2023-06-03 23:59:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 3 czerwca 2023 o 01:39:30 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Próbowałeś kupić chleb bez VAT?

    Akurat chleb chyba wciąż jest - a na pewno dłuższy czas był - bez VAT, czy też
    ściślej na 0% VAT.

  • 45. Data: 2023-06-04 00:01:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 2 czerwca 2023 o 14:56:34 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Tu nie chodzi o to, co Ty byś napisał, tylko jak się to nazywa. :-)
    > Urząd gminy, powiatu, dzielnicy oraz sejmik, to jest władza samorządowa.
    > Wojewoda, to urząd centralny. W organach siłowych Straż Miejska /
    > Gminna, to organ samorządowy, zaś Policja i reszta, to centralne. W
    > ratownictwie Państwowa Straż Pożarna, to centralna, ale Ochotnicze, to
    > już pod samorządem - zresztą nie zawsze tak było, bo do lat 90-tych
    > straż była samorządem. Pogotowia ratunkowe są do dziś pod samorządem i
    > od wielu lat się kombinuje, by jednak tak nie było.

    Czy dobrze rozumiem, że masz wyobrażenie, że ponieważ w PRL były gminy, a przed 1975
    nawet powiaty, to było tam coś takiego jak "samorząd"?
    Jasno słoneczko w górach w główkę przygrzewa?

  • 46. Data: 2023-06-04 03:15:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A kto tak twierdzi? Natomiast sytuacja, w której dochodzi do sytuacji,

    No wypowiadasz się w takim tonie, jakby tak właśnie było.

    > gdy nie można mieć pewności ciągłości państwa, bo prawo działa wstecz,
    > też zbyt mądra nie jest. Po za tym to nie jest tak, że w PRL prawo

    To nie jest działanie wstecz. Zobacz przykładowo jak to teraz wygląda z
    tymi wszystkimi manipulacjami i naciąganiami. Jak ktoś za parę lat
    stwierdzi, że jakieś obecne przepisy nie są legalne to posypie się
    lawina. Wszystkie rzetelne organizacje prawnicze od początku przed tym
    ostrzegają.

    > zezwalało na mordowanie obywateli, czy jakieś prześladowania.

    Często działa to tak, że konstruowany jest przepis, którego istotna
    część pozostaje uznaniowa. A jak coś jest uznaniowe to można z tym
    zrobić co się chce. Można np. uznać kogoś za wroga narodu bo słuchał
    radia WE.

> [...]
    > naruszeniem prawa.
    >
    > Część wyroków wynikała z tego, że skazani uczestnicząc w "ruchu oporu"
    > dopuścili się zbrodni. To niezbyt wygodny temat, ale nie zapominajmy, że
    > "żołnierze wyklęci" czasem byli po prostu zbrodniarzami, którzy w imię
    > prowadzonej walki dopuszczali się zabójstw, albo innych niegodnych
    > czynów. Stare władze gloryfikowały milicjantów, którzy walczyli z nimi,
    > a potępiały tych "żołnierzy". Nowe zwróciły uwagę, że nie wszyscy byli
    > źli, ale jeszcze nowsze przy okazji wzięły się za burzenie pomników
    > milicjantów, którzy też co do zasady źli nie byli.

    Akurat z tym się z grubsza zgadzam. Nastąpiła dość bezrozumna zmiana
    polaryzacji. Tak samo mogę też uwierzyć, że część osób poszła do
    milicji, czy pzpr głeboko wierząc, że nie ma w tym nic złego, i że nawet
    mogli przetrwać w takiej szczerej wierze całe lata. Trochę natomiast
    trudno mi uwierzyć w to samo z sb.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2023-06-04 09:39:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Akurat chleb chyba wciąż jest - a na pewno dłuższy czas był - bez VAT, czy też
    ściślej na 0% VAT.
    Chyba nie, bo była afera o zwrot VAT z piekarni, ale nie będę się
    upierał. To zostaje chleb i woda z rzeki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 48. Data: 2023-06-04 09:53:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > stwierdzi, że jakieś obecne przepisy nie są legalne to posypie się
    > lawina. Wszystkie rzetelne organizacje prawnicze od początku przed tym

    Rzecz w tym, że do każdego przepisu można się "czepić". A czegoś się
    trzeba trzymać, bo będzie anarchia. Nie można uznać, ze każdy policjant
    ma teraz ścigać ludzi nie wg prawa, ale swojego sumienia. To by nas
    cofnęło w cywilizacje o tysiace lat. Prawo jako system zasad i reguł
    regulujących zachowanie ludzi istnieje od bardzo dawna w różnych
    formach. Nie można jednoznacznie wskazać daty, kiedy zostało ono po raz
    pierwszy skodyfikowane, ponieważ rozwój prawodawstwa był procesem
    stopniowym i ewoluował wraz z rozwojem społeczeństw. Jednym z
    najwcześniejszych znanych zapisów prawnych jest Kodeks Hammurabiego,
    który powstał około 1750 r. p.n.e. w starożytnym Mezopotamii. Kodeks
    Hammurabiego zawierał zbiór praw i kar, który miał zastosowanie w
    ówczesnym społeczeństwie babilońskim.

    Ważnym etapem w historii skodyfikowania prawa było prawo rzymskie, które
    rozwijało się przez wieki. W 529 roku cesarz Justynian I Wielki wydał
    Corpus Iuris Civilis, czyli "Ciało Prawa Cywilnego", będące zbiorem
    prawa rzymskiego. Corpus Iuris Civilis miało ogromny wpływ na późniejsze
    systemy prawne w Europie. Od tamtego czasu wiele krajów i cywilizacji na
    całym świecie opracowało swoje kodeksy prawne i konstytucje. Daty i
    szczegóły tych wydarzeń różnią się w zależności od kraju i regionu, ale
    w Polsce, to sądzę, że prawo stanowione stosowano od powstania państwa.

> [...]
    > część pozostaje uznaniowa. A jak coś jest uznaniowe to można z tym
    > zrobić co się chce. Można np. uznać kogoś za wroga narodu bo słuchał

    No tak, to chyba nigdy nie działało. Ale działało tak, że zabronione
    było słuchanie jakiegoś radia. Też to niezbyt mądre, ale to nie tak, ze
    nagle sobie ktoś ubzdużył, że zamkniemy tych, co słuchają RMF - bo tak.

> [...]
    > milicji, czy pzpr głeboko wierząc, że nie ma w tym nic złego, i że nawet
    > mogli przetrwać w takiej szczerej wierze całe lata. Trochę natomiast

    Problem w tym, że tzw. SB zajmowało się różnymi rzeczami. W SB pracowały
    przykładowo telefonistki i szyfrantki na centralach. Podpowiesz, cóż
    takiego złego miały by robić, by odczuwać potrzebę zmiany ustroju?

    Tych osób zaangażowanych w obronę ustroju, to była jakaś garstka.
    Zresztą ustroju broniono co najwyżej do połowy lat 80-tych. Ile z osób
    wówczas czynnych zawodowo jeszcze żyje? A jeśli mówimy o jakiś poważnych
    działaniach, to raczej nie byli to młodsi funkcjonariusze - choć może
    się nie znam.

    Tak, czy siak powinno się tych ludzi po prostu osądzić i tyle. Ale nikt
    nie miał na to - moim zdaniem - odwagi, w obawie przed tym, by się nie
    okazało, że nie ma żadnych dowodów na popełnienie przestępstwa. łatwiej
    było znaleźć kilka rażących przykłądów złamania przez funkcjonariuszy
    tych organów prawa i uznać, ze reszta też ...

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2023-06-04 10:08:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czy dobrze rozumiem, że masz wyobrażenie, że ponieważ w PRL były gminy, a przed
    1975 nawet powiaty, to było tam coś takiego jak "samorząd"?
    > Jasno słoneczko w górach w główkę przygrzewa?

    Tu nie chodzi o to, jak ja sobie to wyobrażam, bo jestem na tyle
    "stary", ze ja to pamiętam. Fakt, że dzieckiem byłem, ale mimo wszystko
    coś tam widziałem. W różne działalności społeczne zacząłem się niewiele
    później "bawić", ale przecież z ludźmi, którzy byli starsi ode mnie.

    Do 1975 roku, struktura władz centralnych i samorządowych w Polsce była
    zorganizowana na podstawie systemu socjalistycznego, będącego częścią
    bloku wschodniego. Poniżej przedstawiam opis struktury władz centralnych
    i samorządowych w tym okresie:

    Władze Centralne:
    -----------------

    Rząd: Władza wykonawcza, zwana także Radą Ministrów, była odpowiedzialna
    za kierowanie polityką państwa. Na czele rządu stał Przewodniczący Rady
    Ministrów, który był równocześnie premierem.
    Sejm: Władza ustawodawcza, składająca się z jednej izby. Sejm był
    organem reprezentującym naród, w którym posłowie byli wybierani w
    wyborach powszechnych. Pełnił funkcję uchwalania i zmieniania prawa.
    Rada Państwa: Władza wykonawcza, mająca funkcje reprezentacyjne i
    ceremonialne. Na jej czele stał Przewodniczący Rady Państwa, który był
    głową państwa.

    Władze Samorządowe:
    -------------------

    Rady Narodowe: Były to organy samorządowe na poziomie powiatu, miasta,
    dzielnicy i wsi. Członkowie rad narodowych byli wybierani w wyborach, a
    ich głównym zadaniem było zarządzanie sprawami lokalnymi, takimi jak
    rozwój gospodarczy, edukacja, ochrona zdrowia, kultura i planowanie
    przestrzenne.
    Przewodniczący Rady Narodowej: Na czele każdej rady narodowej stał
    przewodniczący, który był odpowiedzialny za koordynację działań rady i
    reprezentowanie jej interesów na szczeblu wyższym.
    Prezydium Rady Narodowej: W większych miastach istniało prezydium rady
    narodowej, które było odpowiedzialne za zarządzanie bieżącymi sprawami
    administracyjnymi i realizację decyzji rady.

    Władze partyjne:
    ----------------

    Ważnym elementem struktury władz centralnych i samorządowych przed 1975
    rokiem był wpływ Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej (PZPR), która
    była partią rządzącą i miała dominującą rolę we wszystkich sferach życia
    politycznego. PZPR miała silną kontrolę nad wszystkimi organami władzy,
    zarówno centralnymi, jak i samorządowymi. Jej członkowie zajmowali
    kluczowe stanowiska w rządzie, sejmie, radach narodowych, a także w
    komitetach partyjnych na różnych szczeblach administracyjnych. Struktura
    władz centralnych i samorządowych była scentralizowana, a decyzje
    podejmowane były w hierarchiczny sposób. Władze centralne, zwłaszcza
    rząd i sejm, miały dominujący wpływ na kształtowanie polityki i
    prawodawstwa w kraju. Decyzje podejmowane przez rząd były później
    przekazywane do organów samorządowych, które miały je wdrażać na
    poziomie lokalnym.

    Ważnym elementem tej struktury były również organizacje społeczne, które
    były kontrolowane przez partię rządzącą. Na przykład Związek Młodzieży
    Socjalistycznej (ZMS) i Związek Socjalistycznej Młodzieży Polskiej
    (ZSMP) miały swoje struktury na poziomie szkół i uczelni, a także w
    miastach i wsiach. Pełniły one funkcję mobilizacji i propagandy, a także
    kontrolowały działalność młodzieży.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 50. Data: 2023-06-04 10:08:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > trzeba trzymać, bo będzie anarchia. Nie można uznać, ze każdy policjant
    > ma teraz ścigać ludzi nie wg prawa, ale swojego sumienia. To by nas

    Przepisy nie działają wstecz... o ile nie jest w nich przewidziane że
    działają wstecz. Jeśli jest napisane że działają, to idąc twoim tokiem
    rozumowania nie ma nic złego w działaniu zgodnie z tym przepisem. SBcy
    działali zgodnie z ówczesnym prawem (to jest uprozczenie, bo wielu
    działało niezgodnie) a teraz zgodnie z obecnym prawem zabierane są im
    emki. Co więcej partia którą dziś będziecie chronić jest specjalistą od
    tekiego działania wstecz - jak choćby wszelkie "zmiany nazwy"
    instytucji, które "wygaszają" wcześniejsze ich umowy - sprawdź sobie co
    się wiąże ze zmianą szkoły policyjnej na akademię policyjną. Nie
    sprawdzałem, ale w ciemno zakładam, że wygasza się wszelkie kadencje i
    pewnie stosunki pracy.

    Także działanie prawa wstecz jest wątpliwe "moralnie" ale prawnie
    niestety (albo stety, bo bez tego nie dałoby się wyprostować złego
    prawa) dopuszczalne. I jęczenie esbeków że oni zgodnie z prawem nękali
    obywateli jest "kasowane" przez ich własną logikę - teraz oni są nękani
    zgodnie z prawem. Do tego prowadzi gówniane prawo, ale "we didn't start
    the fire".

    > No tak, to chyba nigdy nie działało. Ale działało tak, że zabronione
    > było słuchanie jakiegoś radia. Też to niezbyt mądre, ale to nie tak, ze
    > nagle sobie ktoś ubzdużył, że zamkniemy tych, co słuchają RMF - bo tak.

    Jak nie jak tak - właśnie tak działało - słuchasz wolnej europy to ci
    uprzykrzymy życie. Od rozmowy ze smutnymi panami, przez kłopoty w pracy,
    relegowaniem ze studiów a kończywszy na internowaniu albo zwykłym
    wpierdolu od nieznanych sprawców.

    > Problem w tym, że tzw. SB zajmowało się różnymi rzeczami. W SB pracowały
    > przykładowo telefonistki i szyfrantki na centralach. Podpowiesz, cóż
    > takiego złego miały by robić, by odczuwać potrzebę zmiany ustroju?

    A to już jest inny problem, ale ty nie powinieneś mieć z tym żadnego
    problemu. Jesteś zwolennikiem odpowiedzialności zbiorowej i uważasz, że
    skoro prawo jest jakie jest, to należy ich jebać zgodnie z prawem.
    Widzisz do czego prowadzi twoje myślenie?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!