  • 21. Data: 2006-12-21 14:23:30
    Temat: Re: mapka :-)
    Od: m...@g...com

    Marcin Debowski wrote:

    > To skąd im w ogóle przyszło do głowy, że to od nich?

    Może oni wysyłają takie coś do wszystkich którzy mają jakąkolwiek mapkę na
    stronie, licząc na efekt statystyczny?

    p. m.

  • 22. Data: 2006-12-21 14:38:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale to nie chodzi o kopipowanie błedu tylko o to że powielając błąd można się
    > zorientować jaki był oryginał.

    No i?

    Oryginał najpewniej będzie podobny do ukształtowania ulic w danym miejscu.

  • 23. Data: 2006-12-21 22:46:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.12.2006 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:

    > Może oni wysyłają takie coś do wszystkich którzy mają jakąkolwiek mapkę na
    > stronie, licząc na efekt statystyczny?

    To wtedy MZ w przypadku Andrzeja mamy do czynienia z groźbą bezprawną i
    możnaby zawiadomić kogo należy.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2006-12-21 23:05:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > To wtedy MZ w przypadku Andrzeja mamy do czynienia z groźbą bezprawną i
    > możnaby zawiadomić kogo należy.

    A na czym by owa groźba miała polegać? Na wszczęciu ewentualnym postępowania?

  • 25. Data: 2006-12-21 23:47:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.12.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > A na czym by owa groźba miała polegać? Na wszczęciu ewentualnym postępowania?

    Tak (a.115 u.12). Drugi warunek też wydaje się być spełniony - Andrzej
    potraktował ją poważnie, tj. wywołała w nim ona rzeczywiste obawy, że może
    zostać spełniona.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2006-12-22 00:13:08
    Od: m...@g...com

    Marcin Debowski wrote:

    > Tak (a.115 u.12). Drugi warunek też wydaje się być spełniony - Andrzej
    > potraktował ją poważnie, tj. wywołała w nim ona rzeczywiste obawy, że może
    > zostać spełniona.

    Ale przecież dochodzenie swoich praw nie może być przecież traktowane jako
    groźba bezprawna, nawet jak nie mamy racji. Mylę się?

    p. m.

  • 27. Data: 2006-12-22 01:11:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.12.2006 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:

    > Ale przecież dochodzenie swoich praw nie może być przecież traktowane jako
    > groźba bezprawna, nawet jak nie mamy racji. Mylę się?

    Ale skoro przyjmujemy, że skontaktowali się z Andrzejem na zasadzie takiej
    jak napisałeś, to gdzie tu dochodzenie swoich praw skoro ślą gdzie
    popadnie bez wyraźnego wskazania, że sprawa dotyczy ich utworu? Narysuję
    jabłko, zobacze u Ciebie jabłko na koszulce i zażadam od Ciebie pieniędzy
    bo jak nie to powiadamiam policję i skończysz w kryminale. To nie jest
    groźba bezprawna?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2006-12-22 03:31:02
    Od: m...@g...com

    Marcin Debowski wrote:

    > Ale skoro przyjmujemy, że skontaktowali się z Andrzejem na zasadzie takiej
    > jak napisałeś, to gdzie tu dochodzenie swoich praw skoro ślą gdzie
    > popadnie bez wyraźnego wskazania, że sprawa dotyczy ich utworu?

    Ależ oni wyraźnie wskazują że chodzi o ich utwór. Teraz jest jakieś
    prawdopodobieństwo, że ktoś rzeczywiście przerysował ze wskazanego przez
    nich utworu, i że zapłaci.

    Ale po pierwsze: to są moje domysły, oparte na tym i kilku poprzednich
    wątkach na przestrzeni kilku lat.

    Po drugie: nawet jeżeli moje domysły są słuszne, i jeżeli jest to groźba
    bezprawna (w co wątpię), to trzebaby to jeszcze udowodnić. Co jest IMHO
    niemożliwe.

    > Narysuję
    > jabłko, zobacze u Ciebie jabłko na koszulce i zażadam od Ciebie pieniędzy
    > bo jak nie to powiadamiam policję i skończysz w kryminale. To nie jest
    > groźba bezprawna?

    Wg. mnie nie. Po prostu mylisz się co do faktu posiadania praw do jabłka na
    mojej koszulce.

    p. m.

  • 29. Data: 2006-12-22 04:20:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Ależ oni wyraźnie wskazują że chodzi o ich utwór. Teraz jest jakieś
    > prawdopodobieństwo, że ktoś rzeczywiście przerysował ze wskazanego przez
    > nich utworu, i że zapłaci.

    Ale czy mają podstawy, bo wskazywać to sobie mogą.

    > Ale po pierwsze: to są moje domysły, oparte na tym i kilku poprzednich
    > wątkach na przestrzeni kilku lat.

    Oj wiem, że domysły. Póki się wątkotwórca nie wypowie to sobie zwyczanie
    hipotetyzujemy :)

    > Po drugie: nawet jeżeli moje domysły są słuszne, i jeżeli jest to groźba
    > bezprawna (w co wątpię), to trzebaby to jeszcze udowodnić. Co jest IMHO
    > niemożliwe.

    Bezpodstawność żądania jest MZ odpowiednią przesłanką. Kwestia oceny
    będzie należeć do sądu/prokuratury.

    > Wg. mnie nie. Po prostu mylisz się co do faktu posiadania praw do jabłka na
    > mojej koszulce.

    Z tym, że jeśli mylę się w sposób zbyt oczywisty to sąd może nie dac mi
    wiary, że jestem takim idiotą jak chciałbym aby tu wynikało z mojej lini
    obrony :)

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2006-12-22 20:11:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Narysuję
    > jabłko, zobacze u Ciebie jabłko na koszulce i zażadam od Ciebie pieniędzy
    > bo jak nie to powiadamiam policję i skończysz w kryminale. To nie jest
    > groźba bezprawna?

    Nie. To po prostu bezprawne żądanie i tyle. Gdyby wszystkie nieuzasadnione
    żądania zapłaty były groźbami czy oszustwami, to wówczas połowa procesów
    cywilnych by się w sądzie karnym kończyła.