    From: "Grzesiex" <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mandat i sprawa w sądzie
    Date: Tue, 17 Oct 2006 07:48:17 +0200

    Witam
    Dostałem wewanie jako swiadek popełnienia wykroczenia drogowego, po
    przybyciu na miejsce policjant pokazał mi zdjęcie z fotoradaru na
    którym widniał mój samochód ale kierowcy nie da się rozpoznać
    pomnieważ zdjęcie jest fatalnej jakości. Policjant kazał mi wskazać
    kto w danym dniu prowadził samochód a było to 2 miesiące temu,
    niestety nie byłem w stanie udzielić mu takiej odpowiedzi więc
    sporządził wniosek do sądu grodzkiego z oskarżeniem o wykroczenie
    polegającym na odmowie podania sprawcy wykroczenia drogowego, według
    mnie to bezsens, mógłbym odmówić podania spawcy gdybym go znał ale nie
    mam pokjęcia kto nim był więc cały zarzut jest bzsensowny. To tak jak
    by ktoś w mojej okolicy kogoś zabił a ja mam im powiedzieć kto to
    zrobił tylko dlatego iż to moja okolica, a jak nie to ja będę
    odpowiadał za odmowe składania zeznań.Dodam iż nie chodzi mi o
    uchylenie się od płacenia mandatu tylko niech zapłaci ten kto
    faktycznie kierował. skoro w polsce jest takie prawo że płaci sprawca
    wykroczenia a nie właściciel pojazdu to już nie moja wina że policja
    nie jest w stanie go ustalić.Mandat wynosił 100 zł i pewnie bym go
    zapłacił ale nikt tego odemnie nie chciał, cały czas policjant sie
    upierał że mam powiedzieć kto jechał tym samochodem. Ciekawe czy sąd
    też będzie sie upierał że mam powiedzieć coś czego nie wiem.

    --
    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)