  • 1. Data: 2003-03-27 22:43:31
    Temat: mandat a sad grodzki - minmalna kara - zolte swiatlo
    Od: "l:e.h" <l...@...pl>

    Witam,

    bylem swiadkiem taiej sytuacji - policjant za przejechanie przez
    skrzyzowanie podczas zmiany swiatel proponuje 400 zl mandatu i 6 pkt
    karnych. Kierowca twierdzi, ze nie mogl wyhamowac, bo zolte zobaczyl jak
    byl juz blisko skrzyzowania, i w tej sytuacji gdyby hamowal to z piskiem
    opon zatrzymalby sie na srodku skrzyzowania albo i za nim. (o ile wiem sa
    przepisy, ze w razie niemoznosci bezpiecznego wyhamowania powinno
    przejechac sie na zoltym). Kierowca korzysta z mozliwosci nieprzyjecia
    mandatu, policjant straszy ze w sadzie grodzkim dostanie od 1000 do 4000
    zl kary (z jego slow wynikalo ze 1000 to minimum).

    I teraz moje pytanie - czy to prawda, ze sad grodzki daje kary od 1000 zl
    wzwyz, czy warto w takiej sytuacji isc do sadu, czy mozliwe jest ze sad da
    kare nizsza niz mandat, i czy bierze pod uwage sytuacje materialna
    kierowcy.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Don't shut love out of your life by saying it's impossible to find.

  • 2. Data: 2003-03-27 23:46:31
    Od: "Michal Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Uzytkownik "l:e.h" <l...@...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wzwyz, czy warto w takiej sytuacji isc do sadu, czy mozliwe jest ze sad da
    > kare nizsza niz mandat, i czy bierze pod uwage sytuacje materialna
    hej

    kilka spraw przezylem:
    1. jak sedzia Cie polubi to bedzie OK - zawsze mozesz sie odwolac
    2. jezeli masz czas zeby walesac sie po sadach to nie przyjmuj mandatu
    3. jezeli ilosc nadanych punktów przekroczylaby Twój limit to tez nie
    przyjmuj - policjant nie moze zabrac Ci prawa jazdy (mowa o przejechaniu
    nazóltym swietle), bez mandatu nie ma punktów, bez punktów jest prawojazdy
    4. kwota moze byc nizsza - bardzo zalezy, ja dostalem np. 800 PLN kary i 100
    PLN jako koszty
    5. jak bedziesz mial konkretne argumenty a rozumiem ze przeciwko Tobie sa
    tylko Wniosek o ukaranie i zeznanie policjanta przyjete bez jego obecnosci
    odczytane z wniosku to mozesz sobie poradzic. Moze masz swiadka? to by
    pomoglo

    Pozdr

    MI

  • 3. Data: 2003-03-28 00:10:34
    Od: Radomir Szaraniec <r...@c...law.uj.edu.pl>

    "l:e.h" napisał:

> [...]
    > wzwyz, czy warto w takiej sytuacji isc do sadu, czy mozliwe jest ze sad da
    > kare nizsza niz mandat, i czy bierze pod uwage sytuacje materialna

    Kodeks postępowania w spawach o wykroczenia [ w szczególności rozdział
    11 ], Kodeks wykroczeń [ cześć ogólna ] i cała reszta ustaw, które
    zawierają przepisy o wymiarze kary za wykroczenia.

    Generalnie sąd musi się zmieścić w widełkach od min do max kary za dane
    wykroczenie, ale... i tu mogą zachodzić różne konfiguracje. W tym
    przypadku można spokojnie zapłacić mniej niż chciał dać pan policjant,
    czyli mniej niż te 400 złotych.

    rmszar

  • 4. Data: 2003-03-28 00:50:26
    Od: "Filip Kafar" <U...@w...pl>

    | bylem swiadkiem taiej sytuacji - policjant za przejechanie przez
    | skrzyzowanie podczas zmiany swiatel proponuje 400 zl mandatu i 6 pkt
    To ta osoba musiala byc strasznie niegrzeczna, bo mi ostatnio proponowal za
    to wykroczenie 300 zl. + 4 pkt. karne ;)
    Ale ja im wytlumaczylem, ze w takiej sytuacji nie idzie wyhamowac.

    pozdr
    Kaf

  • 5. Data: 2003-03-30 11:20:11
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Filip Kafar" <U...@w...pl> skribis:

    >To ta osoba musiala byc strasznie niegrzeczna, bo mi ostatnio proponowal za
    >to wykroczenie 300 zl. + 4 pkt. karne ;)

    :))

    Wrecz przeciwnie, bardzo grzeczna, nawet z samochodu wyszla. BTW: jak to
    jest z kontrola przez policje - malezy siedziec w samochodzie, czy mozna
    wyjsc? Podobno w USA każą siedziec z rekami na kierownicy, bo jak nie to
    strzelaja :)

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Uprawiales seks poza cialem?

  • 6. Data: 2003-03-31 10:45:30
    Od: "Filip Kafar" <U...@w...pl>

> [...]
    | jest z kontrola przez policje - malezy siedziec w samochodzie, czy mozna
    | wyjsc? Podobno w USA każą siedziec z rekami na kierownicy, bo jak nie to
    Mozna wyjsc, ale nalezy siedziec w samochodzie z rekami na kierownicy. Ja
    wychodze.

    pzdr
    Kaf ;)