    From: "Michal Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat a sad grodzki - minmalna kara - zolte swiatlo
    Date: Fri, 28 Mar 2003 00:46:31 +0100

    Uzytkownik "l:e.h" <l...@...pl> napisal w wiadomosci
    news:2uu68vs3psd0lpf0qcecihf6e82fek41pp@4ax.com...
    > Witam,
    >
    > bylem swiadkiem taiej sytuacji - policjant za przejechanie przez
    > skrzyzowanie podczas zmiany swiatel proponuje 400 zl mandatu i 6 pkt
    > karnych. Kierowca twierdzi, ze nie mogl wyhamowac, bo zolte zobaczyl jak
    > byl juz blisko skrzyzowania, i w tej sytuacji gdyby hamowal to z piskiem
    > opon zatrzymalby sie na srodku skrzyzowania albo i za nim. (o ile wiem sa
    > przepisy, ze w razie niemoznosci bezpiecznego wyhamowania powinno
    > przejechac sie na zoltym). Kierowca korzysta z mozliwosci nieprzyjecia
> [...]
    hej

    kilka spraw przezylem:
    1. jak sedzia Cie polubi to bedzie OK - zawsze mozesz sie odwolac
    2. jezeli masz czas zeby walesac sie po sadach to nie przyjmuj mandatu
    3. jezeli ilosc nadanych punktów przekroczylaby Twój limit to tez nie
    przyjmuj - policjant nie moze zabrac Ci prawa jazdy (mowa o przejechaniu
    nazóltym swietle), bez mandatu nie ma punktów, bez punktów jest prawojazdy
    4. kwota moze byc nizsza - bardzo zalezy, ja dostalem np. 800 PLN kary i 100
    PLN jako koszty
    5. jak bedziesz mial konkretne argumenty a rozumiem ze przeciwko Tobie sa
    tylko Wniosek o ukaranie i zeznanie policjanta przyjete bez jego obecnosci
    odczytane z wniosku to mozesz sobie poradzic. Moze masz swiadka? to by
    pomoglo

    Pozdr

    MI