  • 11. Data: 2007-05-19 10:32:56
    Temat: Re: lustracja
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mr.all pisze:

> [...]
    > mówił Jerzy Stępień. Zdaniem konstytucjonalisty prof. Wiktora Osiatyńskiego
    > oznacza to, że oświadczenia, które zostały wcześniej złożone, są nieważne i
    > nie mogą wywoływać żadnych skutków prawnych.
    >
    > W odmiennej sytuacji są natomiast osoby, które nie czekały na orzeczenie TK
    > i złożyły oświadczenia lustracyjne. W ich przypadku powinny być one
    > przesłane do Biura Lustracyjnego IPN i tam badane, gdyż orzeczenie TK nie ma
    > mocy wstecznej. Zdaniem prezesa Jerzego Stępnia dotyczy to jedynie
    > oświadczeń osób, które zgodnie z wyrokiem Trybunału nie zostały wyłączone
    /oswiadczenia;trafia;do;
    > kosza,120,0,241016.html

    1. nie opierałbym się na publikacjach prasowych;
    2. ale może i tak jest;
    3. jeszcze raz mówię że ustawy nie czytałem;
    4. nie czytałem również orzeczenia TK;
    5. skoro na gruncie obowiązywania poprzedniej ustawy był oświadczenia i
    były one konstytucyjne (ustawę badał TK) to oświadczenie jak najbardziej
    może być konstytucyjne;
    5. kwestia oczywiście tego co teraz jest wymagane w ogóle to wpisania w
    tym oświadczeniu, ale tutaj patrz pkt. 3.
    6. ale widziałem wzór oświadczenia lustracyjnego nowej i starej ustawy i
    jakieś większe różnice nie rzuciły mi się w oczy;

    Ale przede wszystkim pkt 1 :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 12. Data: 2007-05-19 10:53:27
    Od: "ME" <c...@c...com>

    > http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /oswiadczenia;trafia;do;
    > kosza,120,0,241016.html
    Dzięki za ten adres. Jest to teraz trochę jaśniejsze, ale do pełnej
    jasności jeszcze bardzo daleko. :-)
    Nadal jednak nie wiem czy i kto powinine TERAZ składać oświadczenia.
    W końcu nie wszyscy zotali wyłączeni, jak na przykład dyrektorzy
    przedsiębiorstw państwowych (jeszcze takowe istnieją).

    Pozdrawiam
    ME

  • 13. Data: 2007-05-19 11:18:42
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "Johnson" <johnson@

    Osiatyńskiego

    TK

    http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /oswiadczenia;trafia;do;

    > 1. nie opierałbym się na publikacjach prasowych;
    To jest wypowiedz Prezesa TK (Jerzy Stępień)

    > 2. ale może i tak jest;
    > 3. jeszcze raz mówię że ustawy nie czytałem;
    > 4. nie czytałem również orzeczenia TK;
    ;-)

    > 5. skoro na gruncie obowiązywania poprzedniej ustawy był oświadczenia i
    > były one konstytucyjne (ustawę badał TK) to oświadczenie jak najbardziej
    > może być konstytucyjne;
    Zasadnicze pytanie: ktora ustawa obowiazuje?

    pozdr.czes

  • 14. Data: 2007-05-19 11:18:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mr.all pisze:

    > Zasadnicze pytanie: ktora ustawa obowiazuje?

    Przecież nie twierdzę że obowiązuje poprzednia ustawa ...
    Twierdzę że skoro na gruncie poprzedniej ustawy - już nie obowiązującej
    - oświadczenia był dopuszczalne (konstytucyjne) to można sobie wyobrazić
    sytuację że i obecnie są konstytucje.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 15. Data: 2007-05-19 11:31:44
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "Johnson" <johnson@

> [...]
    > Twierdzę że skoro na gruncie poprzedniej ustawy - już nie obowiązującej
    > - oświadczenia był dopuszczalne (konstytucyjne) to można sobie wyobrazić
    No, ale nie sa. Wyrok TK jest oczywisty w tej materii.
    Jesli ta ustawa obowiazuje i formularz jest niekonstytucyjny, to jak skladac
    oswiadczenia?
    W sumie, dla mnie, jest to nieistotne.
    Niech sie martwia prawnicy.
    pozdr.czes

  • 16. Data: 2007-05-19 11:44:18
    Od: "ME" <c...@c...com>

    > No, ale nie sa. Wyrok TK jest oczywisty w tej materii.
    > Jesli ta ustawa obowiazuje i formularz jest niekonstytucyjny, to jak skladac
    > oswiadczenia?
    No właśnie. Po co jednych wyłączać a innych nie, skoro i tak oświadczenia
    nie ma na czym składać?
    Ponadto, które z oświadczeń złożonych przed ogłoszeniem wyroku TK
    (ale wg tej ostatniej ustawy) trafią do IPN, a które są nieważne? Nie chwytam
    różnicy.

    Pozdrawiam
    ME

  • 17. Data: 2007-05-19 12:04:35
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "ME" <comp@

> [...]
    > Ponadto, które z oświadczeń złożonych przed ogłoszeniem wyroku TK
    > (ale wg tej ostatniej ustawy) trafią do IPN, a które są nieważne? Nie

    Mowi sie, ze oswiadczenia zlozone przed ogloszeniem postanowienia TK maja
    byc badane przez IPN. Po tym czasie oswiadczen sie nie sklada.

    pozdr.czes

  • 18. Data: 2007-05-19 12:05:55
    Od: "ME" <c...@c...com>

    > chwytam
    >
    > Mowi sie, ze oswiadczenia zlozone przed ogloszeniem postanowienia TK maja
    > byc badane przez IPN. Po tym czasie oswiadczen sie nie sklada.

    A które idą do kosza?

    ME

  • 19. Data: 2007-05-19 12:14:12
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "ME" <comp@

    > A które idą do kosza?

    Zadne.
    Te sprzed sa badane.
    To z po sa odsylane nadawcy.

    pozdr.czes

  • 20. Data: 2007-05-19 12:17:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f2mgvd$lcm$1@news.onet.pl...
    > Skoro TK zakwestionowal forme zeznania, to nie ma jak skladac zeznan. Nikt
    > tej chwili nie moze skladac tych dokumentow, bo sa niekonstytucyjne.

    Czy jesli TK uznaje przepis za niekonstytucyjny,
    to traci on waznosc z dniem ogloszenia wyroku przez TK?

    Pozdrawiam,
    Wojtek