    From: Cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "lekcja rysowania" na stacji paliw
    Date: Fri, 23 Jan 2009 01:01:26 +0100

    Witam!
    Miałem ostatnio "lekcję rysowania" na stacji paliw. Podczas odjeżdżania
    od dystrybutora nie zauważyłem barierki i za wcześnie skręciłem, w
    wyniku czego dość mocno przerysowałem tylne drzwi. Barierka z masywnej
    grubej rury za dystrybutorem była na wysokości ok 35 cm nad ziemią, i
    nie byłem w stanie zauważyć jej w lusterku.
    Barierka ta była już wcześniej mocno wygięta, z czego wnoszę, że nie
    byłem pierwszy. Stopień jej odkształcenia świadczy o tym, że miała
    wcześniej spotkanie z tirem. Barierki przy innych dystrybutorach
    wyglądają podobnie (tzn. też są powyginane).
    W związku z tym mam pytanie: czy istnieje szansa wyrwania do stacji
    paliw odszkodowania z uwagi na zbyt niskie usytuowanie tej barierki?
    Czy przepisy, np. budowlane określają, na jakiej minimalnej wysokości
    można umieszczać słupki, barierki itp?

    Pozdrawiam

    Przemek