  • 1. Data: 2002-09-25 17:28:15
    Temat: legalnośc programów komputerowych.
    Od: "Grzegorz Paczynski" <g...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Jesli ktos sie nie boi tematyki oprogramowania komputerowego to bardzo
    proszę o pomoc.

    Otoz chodzi mi o sytuacje gdzie w firmie jest kontrola oprogramowania i
    wykryto kopie bez licencji.
    Co mozna w takiej sprawie zrobic w jaki sposob sie odwolac, lub cozrobic
    zeby chociaz zlagodzic skutki.
    Ponadto w jak isposob prawo odnosi sie do wlasciciela firmy w ktorej
    znaleziono nielegalne programy.

    Za wszelka pomoc dziekuje

  • 2. Data: 2002-09-26 18:36:16
    Temat: Re: legalnośc programów komputerowych.
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Otoz chodzi mi o sytuacje gdzie w firmie jest kontrola oprogramowania i
    > wykryto kopie bez licencji.
    > Co mozna w takiej sprawie zrobic w jaki sposob sie odwolac, lub cozrobic
    > zeby chociaz zlagodzic skutki.
    Zatrudnić adwokata!
    Przy nieznajomości szczegółów sprawy nikt Ci wiele nie powie.
    Generalnie - nie warto mataczyć. Wpadka - trudno, przyjąć po męsku. BSA jest
    bezwzględne. Przy pójściu na współpracę będzie krócej i (może) mniej bolało.

    > Ponadto w jak isposob prawo odnosi sie do wlasciciela firmy w ktorej
    > znaleziono nielegalne programy.
    Właściciel jest odpowiedzialny za ten fakt. Może potem dochodzić swoich praw
    jeśli to np. pracownik bez jego wiedzy zainstalował oprogramowanie i uda mu się
    to udowodnić.

    Pozdrawiam
    JarekT