  • 11. Data: 2012-07-14 10:46:55
    Temat: Re: kupno służbowego samochodu - jak to ugryźć?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2012, WAM wrote:

    > Ale pracownik to tez nie jest firma.

    No uwzięli się.
    Jasne, uzyłem uproszczenia :], ale wynikało to wyłącznie
    z faktu że mniej więcej znam listę zwolnień (jako osobnik
    nie wyposażony w kasę rejestrującą jestem żywotnie
    zainteresowany, aby przypadkiem któregoś nie naruszyć :>)

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,1376,,
    20110101,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-260
    72010-r-w-sprawie.html
    +++
    § 2.
    1. Zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:
    1) do dnia 31 grudnia 2012 r. - sprzedaż w zakresie czynnoœci
    wymienionych w załšczniku do rozporzšdzenia;
    [...]
    II. Sprzedaż dotyczšca szczególnych czynnoœci
    33
    Dostawa towarów i œwiadczenie usług przez podatnika na rzecz jego
    pracowników oraz przez spółdzielnie mieszkaniowe na rzecz członków
    [...]
    ---

    Zwracam uwagę, że powyższe zwolnienie jest bezwarunkowe
    w kwestii przedmiotowej, co stanowi "wyjątkowy wyjątek"
    (mi wychodzi, że również sprzedaż własnemu pracownikowi
    benzyny, złota czy fotoaparatu nie spowoduje "wylotu"
    na obowiązek kasowy).

    > A zaplata za samochod moze nastapic na rachunek bankowy.

    Już widzę, jak ksiegowy przekonuje sędziego WSA że ten
    samochód został zbyty poprzez sprzedaż wysyłkową i kupujący
    wcale a wcale nie był go obejrzeć.

    Hint: zapłata na rachunek *nie stanowi* kryterium zwolnienia,
    kryterium zwolnienia jest "sprzedaż wysyłkowa", zaś zapłata
    na rachunek jest (tylko) jednym z warunków koniecznych do skorzystania.

    Dla co leniwszych pod nos (z tabelki jak wyżej):
    +++
    36
    Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztš lub przesyłkami
    kurierskimi), z wyjštkiem [...], za które zapłata w całoœci
    następuje za poœrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej
    kasy oszczędnoœciowo-kredytowej [...] pod warunkiem że
    z [...] dowodów [...] jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    dostawy zapłata dotyczyła
    ---

    pzdr, Gotfryd