-
1. Data: 2007-11-04 16:58:30
Temat: kupno przez internet a dobior osobisty
Od: "zuk" <z...@n...gda.pl>
Witam,
Zamówiłem przez internet sprzęt rtv, sklep na swojej stronie internetowej
nie posiadał danego produktu w asortymencie jednak po wymianie email zgodził
sie mi go sprowadzić. Sprzęt dostarczył mi do domu własciciel sklepu
jednoczesnie inkasujac pieniadze. Czy nadal mam prawo odstapić od umowy
kupna sprzedaży bez podania przyczyny w ci?gu 10 dni?
Drugie pytanie dotyczy kupna wadliwego sprzętu. Czy można zwrócić sprzęt,
który już w momencie kupna posiadał wadę ukryta(występuje po kilku godzinach
pracy urzadzenia)?. Własciciel sugeruje mi oddanie sprzętu na gwarancje, co
równało by sie z kupieniem sprzętu tylko po to by go z miejsca serwisować.
Pozdrawiam
Michał
-
2. Data: 2007-11-04 18:26:41
Temat: Re: kupno przez internet a dobior osobisty
Od: Tristan <n...@s...pl>
W odpowiedzi na pismo z niedziela, 4 listopada 2007 17:58
(autor zuk
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <fgkto5$9lo$1@news2.task.gda.pl>):
> Witam,
> Zamówiłem przez internet sprzęt rtv, sklep na swojej stronie internetowej
> nie posiadał danego produktu w asortymencie jednak po wymianie email
> zgodził sie mi go sprowadzić. Sprzęt dostarczył mi do domu własciciel
> sklepu jednoczesnie inkasujac pieniadze. Czy nadal mam prawo odstapić od
> umowy kupna sprzedaży bez podania przyczyny w ci?gu 10 dni?
Ale do Twojego domu... Więc poza lokalem przedsiębiorcy... Więc masz.
> Drugie pytanie dotyczy kupna wadliwego sprzętu. Czy można zwrócić sprzęt,
> który już w momencie kupna posiadał wadę ukryta(występuje po kilku
> godzinach pracy urzadzenia)?. Własciciel sugeruje mi oddanie sprzętu na
> gwarancje, co równało by sie z kupieniem sprzętu tylko po to by go z
> miejsca serwisować.
Ano niestety... Taka radość. Możesz albo gwarancję albo niezgodność z umową.
Czekasz tak czy siak i możesz im naskoczyć.
--
Tristan
Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl
k...@n...pl w...@g...biz.pl
-
3. Data: 2007-11-04 22:31:02
Temat: Re: kupno przez internet a dobior osobisty
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 04.11.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
>> Zamówiłem przez internet sprzęt rtv, sklep na swojej stronie internetowej
>> nie posiadał danego produktu w asortymencie jednak po wymianie email
>> zgodził sie mi go sprowadzić. Sprzęt dostarczył mi do domu własciciel
>> sklepu jednoczesnie inkasujac pieniadze. Czy nadal mam prawo odstapić od
>> umowy kupna sprzedaży bez podania przyczyny w ci?gu 10 dni?
> Ale do Twojego domu... Więc poza lokalem przedsiębiorcy... Więc masz.
Nie jest istotne gdzie dostarczył a w jaki sposób zawarto umowę. Jeśli
zawarł "przez Internet" to może nawet odebrać osobiście i dalej ma te
swoje 10 dni lub dłużej.
--
Marcin
-
4. Data: 2007-11-05 16:12:29
Temat: Re: kupno przez internet a dobior osobisty
Od: "zuk" <z...@n...gda.pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
news:6qt105-cs3.ln1@ziutka.router...
> Dnia 04.11.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
>>> Zamówiłem przez internet sprzęt rtv, sklep na swojej stronie
>>> internetowej
>>> nie posiadał danego produktu w asortymencie jednak po wymianie email
>>> zgodził sie mi go sprowadzić. Sprzęt dostarczył mi do domu własciciel
>>> sklepu jednoczesnie inkasujac pieniadze. Czy nadal mam prawo odstapić od
>>> umowy kupna sprzedaży bez podania przyczyny w ci?gu 10 dni?
>> Ale do Twojego domu... Więc poza lokalem przedsiębiorcy... Więc masz.
>
> Nie jest istotne gdzie dostarczył a w jaki sposób zawarto umowę. Jeśli
> zawarł "przez Internet" to może nawet odebrać osobiście i dalej ma te
> swoje 10 dni lub dłużej.
>
> --
> Marcin
Dziekuje sza wszelkie odpowiedzi i mam w zwiazku z tym jeszcze jedno
pytanie. Sprzedawca twierdzi ze nie moze przyjac z powrotem sprzetu poniewaz
zostal on odpakowany. Za odpakowanie uznaje tak samo otwarnie kartonu jak i
zdarcie wszelkich folji, otwarcie workow itp. Z informacji ktore znalazlem w
internecie wynikalo ze to co zrobilem zawieralo sie w granicach wykłego
zarządu. Konieczność uruchomienia urzadzenia wymagala np. zerwania foli
ochronnej z czesci zakrywajacej wyloty powietrza. Po której stronie stoi
racja? Jesli sprzedawca nie bedzie przyjmowal do wiadomosci tego iż nadal
chce zwrócic towar jakie kroki powinienem wykonać oraz jakie koszty mogą sie
z tym wiązać?
-
5. Data: 2007-11-05 20:14:35
Temat: Re: kupno przez internet a dobior osobisty
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "zuk" <z...@n...gda.pl> napisał w wiadomości
news:fgnfe5$mkg$1@news2.task.gda.pl...
> ochronnej z czesci zakrywajacej wyloty powietrza. Po której stronie stoi
> racja?
zwrócić w ciągu 10 dni możesz sprzęt sprawny
Twój sie zepsuł więc nie jest sprawny i musisz go reklamować z tego tytułu
a co zrobi sprzedawca, jak przyjmie zwrot a serwis stwierdzi, że sprzęt sie
zepsuł bo oblałeś go piwem?
-
6. Data: 2007-11-05 21:52:00
Temat: Re: kupno przez internet a dobior osobisty
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 05.11.2007 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
> Użytkownik "zuk" <z...@n...gda.pl> napisał w wiadomości
> news:fgnfe5$mkg$1@news2.task.gda.pl...
>> ochronnej z czesci zakrywajacej wyloty powietrza. Po której stronie stoi
>> racja?
> zwrócić w ciągu 10 dni możesz sprzęt sprawny
> Twój sie zepsuł więc nie jest sprawny i musisz go reklamować z tego tytułu
> a co zrobi sprzedawca, jak przyjmie zwrot a serwis stwierdzi, że sprzęt sie
> zepsuł bo oblałeś go piwem?
O ile dobrze rozumiem intencje pytania to odpowiedź brzmi: udowodnić, że
to zuk go oblał piwem.
Co do meritum: miał prawo odpakować i sprawdzić działania. Dokładnie jak
napisał wszytsko co niezbędne w zakresie zwykłego zarządu.
--
Marcin
-
7. Data: 2007-11-05 22:01:53
Temat: Re: kupno przez internet a dobior osobisty
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 05.11.2007 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
> Użytkownik "zuk" <z...@n...gda.pl> napisał w wiadomości
> news:fgnfe5$mkg$1@news2.task.gda.pl...
>> ochronnej z czesci zakrywajacej wyloty powietrza. Po której stronie stoi
>> racja?
> zwrócić w ciągu 10 dni możesz sprzęt sprawny
> Twój sie zepsuł więc nie jest sprawny i musisz go reklamować z tego tytułu
> a co zrobi sprzedawca, jak przyjmie zwrot a serwis stwierdzi, że sprzęt sie
> zepsuł bo oblałeś go piwem?
O ile dobrze rozumiem intencje pytania to odpowiedź brzmi:
będzie musiał udowodnić, że to zuk go oblał piwem.
Co do meritum: miał prawo odpakować i sprawdzić działania. Dokładnie jak
napisał wszytsko co niezbędne w zakresie zwykłego zarządu.
--
Marcin