  • 1. Data: 2007-11-04 15:23:55
    Temat: koszty zakupu 0.00 PLN
    Od: "ArTuR" <a...@g...pl>

    witam,
    jak odniesc sie do sytuacji gdzie sprzet na jednej ze stron kosztuje 0.00
    pln i nie jest to "nic" ale pożądny sprzet.
    kupilem tego troszke i jest tylko w podsumowaniu zamowienia koszt transportu
    20 pln.
    czy sprzedawca moze odmowic sprzedania towau w taqkiej cenie, czy trzeba to
    traktowac jako darowizne :))
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-11-04 15:31:27
    Temat: Re: koszty zakupu 0.00 PLN
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > 20 pln.
    > czy sprzedawca moze odmowic sprzedania towau w taqkiej cenie, czy trzeba to

    Po pierwsze, to najprawdopodobniej jest to "oczywisty błąd", na który
    firma, którą próbujesz naciągnąć, się oczywiście powoła, odmawiając
    sprzedaży.

    Po drugie, to będziesz miał problem z Urzędem Skarbowym - nie można
    czegoś kupić za 0,00 - można za złotówkę, ale nie całkiem darmo.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-11-04 15:35:12
    Od: "ArTuR" <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > Po drugie, to będziesz miał problem z Urzędem Skarbowym - nie można czegoś
    > kupić za 0,00 - można za złotówkę, ale nie całkiem darmo.

    masz racje ze nie mozna tego kupic za 0pln ale czy wtedy to mozna
    potraktowac jako darowizne i zaplacic do US podatek od darowizny?

  • 4. Data: 2007-11-04 15:39:53
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > masz racje ze nie mozna tego kupic za 0pln ale czy wtedy to mozna
    > potraktowac jako darowizne i zaplacic do US podatek od darowizny?

    Nie, za to można się doczekać extra kontroli.

  • 5. Data: 2007-11-04 15:48:12
    Od: "ArTuR" <a...@g...pl>

    > Nie, za to można się doczekać extra kontroli.

    hmm, jakiej kontroli??
    jestem osobba fizyczna a nie prawna i nie prowadze zadnej dzialalnosci
    gospodarczej. co mi moga skontrolowac?
    ja rozumiem ze firma ktora sprzedaje ale ja...
    ponadto nie mozna sprzedawac nic za 0 pln :)
    jak juz to ktos zrobil to zlamal prawo a nie ja...
    przynajmniej tak mi sie wydaje

  • 6. Data: 2007-11-04 15:52:35
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > ja rozumiem ze firma ktora sprzedaje ale ja...
    > ponadto nie mozna sprzedawac nic za 0 pln :)
    > jak juz to ktos zrobil to zlamal prawo a nie ja...

    Częściowo dobrze Ci się wydaje. Najpierw przyczepią się do tej firmy. A
    ponieważ ona oczywiście wskaże tych "szczęśliwców", którym udało się coś
    kupić za 0.00, to sobie skonfrontują ten fakt z Twoim zeznaniem
    podatkowym, oraz najprawdopodobniej grzecznie poproszą Cię o
    wyjaśnienia. Oczywiście to trochę potrwa, ale co się odwlecze...

  • 7. Data: 2007-11-04 15:56:48
    Od: "ArTuR" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatkowym, oraz najprawdopodobniej grzecznie poproszą Cię o wyjaśnienia.
    > Oczywiście to trochę potrwa, ale co się odwlecze...

    ale faktu kupienia telewizora ani kupna wiertarki nie zglaszalem nigdy w
    zeznaniu podatkowym...

    rozumien jakas firma ale osoba fizyczna...
    ale dzikuje za info

  • 8. Data: 2007-11-04 17:55:56
    Od: "LemonR" <l...@g...pl>

> [...]
    > podatkowym, oraz najprawdopodobniej grzecznie poproszą Cię o wyjaśnienia.
    > Oczywiście to trochę potrwa, ale co się odwlecze...

    Nie wiem co palisz ale dobre musi być.
    LemonR

  • 9. Data: 2007-11-04 18:25:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Any User <u...@a...pl> writes:

    > Nie, za to można się doczekać extra kontroli.

    Poprawnie to jest chyba tak, że podajesz cenę wyższą od zera, ale
    jednocześnie zaznaczasz na fakturze, że rabat wynosi 100 procent.
    Przynajmniej takie faktury wystawiało kiedyś Linspire.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 10. Data: 2007-11-04 18:36:18
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Poprawnie to jest chyba tak, że podajesz cenę wyższą od zera, ale
    > jednocześnie zaznaczasz na fakturze, że rabat wynosi 100 procent.
    > Przynajmniej takie faktury wystawiało kiedyś Linspire.

    No tak, ale tutaj najprawdopodobniej mamy do czynienia z chwilowym
    błędem w jakimś sklepie internetowym, oraz cwaniaczkiem, który akurat
    ten błąd zauważył i chce wykorzystać.