  • 1. Data: 2003-09-15 07:16:41
    Temat: kupno mieszkania a umowy ze spółdzielnią
    Od: "Mariusz" <w...@o...pl>

    Witam
    Mam taką oto sytuację: razem z Narzeczonym chcemy kupić mieszkanie. Będzie
    ono gotowe dopiero w 2005 roku. Już teraz jednak trzeba podpisac umowę ze
    spółdzielnią i wpłacać pieniądze. Umowę może podpisać tylko 1 osoba (zrobił
    to mój Narzeczony). Jest w niej zawarta informacja, że po wybudowaniu
    obiektu spółdzielnia rozwiązuje się i własność zostaje przepisana na nas
    dwoje. Wówczas będziemy już małżeństwem.
    W życiu jednak różnie bywa. Gdyby mi czy mojemu Narzeczonemu cokolwiek się
    stało, mielibyśmy problemy z odzyskaniem pieniędzy. Co w tej sytuacji
    zrobić? Chcieliśmy podpisać umowę razem, ale powiedziano nam, że to
    niemożliwe.
    Bardzo proszę o rady lub namiary na jakiegoś prawnika w Krakowie, do którego
    można by się z tym zwrócić.
    Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Aga

  • 2. Data: 2003-09-15 08:18:02
    Temat: Re: kupno mieszkania a umowy ze spółdzielnią
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Mariusz wrote:

    [ciach]

    > Jest w niej zawarta informacja, że po
    > wybudowaniu obiektu spółdzielnia rozwiązuje się i własność zostaje
    > przepisana na nas dwoje.

    A dlaczego tylko jedna osoba miałaby mieć możliwość dochodzenia waszych
    wspólnych uprawnień?

    [ciach]

    > Chcieliśmy podpisać umowę razem, ale powiedziano nam, że to
    > niemożliwe.

    Ciekawe, jaką podano podstawę prawną dla twierdzenia że niemożliwe? Od kiedy
    to w Polsce dwie osoby nie mogą być stroną umowy? Dlaczego wy jako spółka
    cywilna nie możecie być łącznie stroną umowy ze spółdzielnią o wybudowanie
    waszego wspólnego mieszkania?

    > Bardzo proszę o rady lub namiary na jakiegoś prawnika w Krakowie, do
    > którego można by się z tym zwrócić.

    Nie znam prawników w Krakowie, ale wystarczy wziąć książkę telefoniczną i
    poszukać radców prawnych lub adwokatów.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 3. Data: 2003-09-15 15:50:30
    Od: Dredd<...@...pl>

    > A dlaczego tylko jedna osoba miałaby mieć możliwość dochodzenia
    waszych
    > wspólnych uprawnień?

    Dawno nie zaglądałem do prawa spółdzielczego ale kiedyś w nim był
    przepis że spółdzielcze prawo do lokalu może należeć tylko do jednej
    osoby a jedyny dopuszczalny wyjątek od tej reguły stanowili
    małżonkowie
    Zanim pobiefgniesz do prawnika zajrzyj wić do prawa spółdzielczego a
    właściwie to chyba do ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, albo
    spytaj spółdzielnię o wskazanie z czego wynika ich stanowisko

    -> http://usenet.pomocprawna.info