  • 11. Data: 2005-04-09 20:41:12
    Temat: Re: który akt ważniejszy?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kaowuael napisał(a):
    > furtki raczej nie ma jest tylko taka wzmianka :
    >
    > "W odniesieniu do transportu zbiorowego, gminnego, powiatowego i
    > wojewódzkiego, przepisy, o których mowa w ust. 1, określają odpowiednio rada
    > gminy, rada powiatu albo sejmik województwa, a w mieście stołecznym
    > Warszawie - Rada miasta stołecznego Warszawy."
    > ale ja nie jestem z warszawy, więc chyba rada miasta nie musi nic tutaj
    > uchwalać a tak twierdzi ta firma

    Rada gminy albo powiatu jest radą miasta, więc jeśli miasto organizuje
    komunikację, to powinna taką uchwałę wydać
    Z tym, że jak ktoś to napisał, te przepisy są stosunkowo świeże (styczeń
    2005 r.), są rezultatem wyroku Trybunału Konstytucyjnego sygn. P 20/2002
    (możesz poszukać na stronie Trybunału Konstytucyjnego, być może
    fragmenty uzasadnienia przydadzą się do odwołania). Uchwała rady była
    zdaje się z 2003 r. I pewnie stąd problem. Bo treść uchwały sprzeczna z
    ustawą być nie może...

    KG