  • 121. Data: 2012-08-05 21:34:28
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > mało tego, nawet numer wdzwaniania do netu był ich. hurtownie "rozdawały"
    > windowsowy soft, dzieki któremu można było wygenerować plik z zamówieniem
    > przez net. JAk jest dzisiaj? Wszystko działa przez internet, w dowolnej
    > przeglądarce. dało się? Potrzebny ten windows? Coraz więcej mówi się o
    > pracy w chmurze. Policja nie może? Oczywiście że może. Oczywiście że do
    > tego są potrzebne zmiany, jakieś wielki serwer, jacyś kumaci informatycy,
    > ale raz uruchominy, centralny, system, pozwoli na zdalną pracę bez
    > licencji na tysiące windowsów, officów i innego gówna.

    Co za brednie

  • 122. Data: 2012-08-05 21:37:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 21:19, Wojciech Bancer pisze:

    > A masz opcję wymuszenia instalacji "już" względnie "po zalogowaniu"?

    Z jakimś pakietem do "remote deploment"? Oczywiście. I bez potrzeby
    logowania.

    Bez takiego pakietu? Też, tylko nie będzie to bardzo eleganckie. Ale też
    nie trzeba będzie się logować.

  • 123. Data: 2012-08-05 21:46:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 21:32, Wojciech Bancer pisze:

    > Bo nie jest. Maluch też nie rozwinie prędkości 200 km/h.

    A co ma maluch do ssh?

    > Dużo efektywniej w takim środowisku sprawdza się deployment całego obrazu
    > z systemem.

    Ummm... Chcesz na nowo zainstalować cały system (ileśtam gigabajtów)
    żeby zainstalować lub uaktualnić jedną aplikację?!?!??

    > Przecież to Ty je opowiadasz. Ja tylko wykazałem słabość pomysłu
    > "SSH + skrypty" na przykładzie maszyn wyłączonych.

    Może śledź uważniej wątek... To jest prymitywna metoda umożliwiająca
    wykonanie tego zadania na komputerach, które w ogóle nie były do takiego
    współdziałania przeznaczone.

    [ciach]

    > Biznesowej, nie domowej. Nigdzie w wątku nie było poruszanego zastosowania
    > domowego.

    Było. Padło pytanie, co ja bym zrobił. Nie mam w domu biznesowej sieci,
    a w robocie muszę się użerać z mikrosyfem.

    > A ja cały czas pytam o nazwę narzędzia jakbyś nie zauważył.

    Daj mi te 12 tysięcy komputerów, to dostaniesz odpowiedź. I rachunek,
    nie wyższy niż gdybym miał to zrobić z maszynami windowsowymi.

    [ciach]

    > Mimo zręcznej manipulacji, przypominam że dyskusja jest w obrębie środowiska
    biznesowego,
    > organizacji, a nie "domu". XP Home nie jest Windowsem biznesowym i nie dostaniesz
    takiego
    > przy zamawianiu w przetargu na 12 tys maszyn. Dla biznesowego (W2000, WXP Pro, WV
    Pro+,
    > W7 Pro+) jak najbardziej zadziała.

    Patrz wyżej.

    I zwracam uwagę, że jak potraktowałem zagadnienie jako dotyczące nowo
    tworzonej instalacji, to zostało to oprotestowane.

    Jeśli ma to być nowa instalacja, to w życiu nie bawiłbym się w
    indywidualne stacje robocze. Użyszkodnicy dostali by po "cienkim" albo
    "zerowym" kliencie, a cała robotę odwalałby serwer lub ich grupa.

  • 124. Data: 2012-08-05 22:28:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/05/2012 12:49 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > Zatem czas potrzebny na zainstalowanie pakietu biurowego w maszynach
    > linuxowych wyniesie... zero.

    to znajdz sobie przyklad, ktory nie jest standardem i odpowiedz na to
    samo pytanie.

    > Jeśli jednak z jakiegoś dziwnego powodu specjalnie podczas instalacji
    > systemu wyłączyłeś instalację pakietu biurowego, to w linuxie od wieków
    > masz ssh i skrypty.

    no i ?
    liczysz na to, ze przez ssh i skrypty zalatwisz instalacje na 12 tys
    komputerow, z czego tylko czesc jest wlaczona i to w losowym czasie.

    No jasne, ze mozesz sobie napisac skrypt, ktory zapamieta na ilu
    komputerach mu sie nie udalo, ile nowych komputerow doszlo w danym
    miesiacu i co trzeba na nich zainstalowac na dzien dobry.
    powodzenia miszczu.

    > I jeśli koniecznie musisz mieć w korporacyjnej sieci fizycznie
    > niezależne stacje robocze (choć nie wiem po jaką cholerę w dzisiejszych
    > czasach) to rozesłanie polecenia instalacji zajmie parę sekund (bo ile
    > może potrwać przesłanie kilku linijek tekstu do 12000 maszyn...), a
    > potem komputery sobie same ściągą i zainstalują co trzeba. W sumie
    > maksymalnie 10 minut.

    jak wyzej.
    pojecia nie masz i teorie tworzysz.

    > Jeśli zaś idziesz z duchem czasu, to jeszcze szybciej, bo wszystko masz
    > scentralizowane na jednym lub kilku fizycznych serwerach, a użytkownicy
    > mają tylko szczątkowe urządzenia typu "thin client" lub "zero client" i
    > u siebie nic nie instalują.

    a probowales pracowac efektywnie na czyms takim "zdalnym" jak serwer
    masz na drugim koncu swiata?

    za przeproszeniem, gowno wiesz o administrowaniu duzymi sieciami.
    linuxowymi takze. twoje doswiadczenie bierze z jednego linuxa, co to tam
    kiedys na potrzeby domowe sobie zainstalowales.

    jak dla mnie koniec tematu, bo nie zupelnie nie ma o czym dyskutowac.
    laik jestes.

  • 125. Data: 2012-08-05 22:33:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/05/2012 03:26 PM, PrivateLan wrote:

    > Ponadto w sesji ssh u klienta można otworzyć np. screen i nie trzeba
    > czekać na zakończenie instalacji, tylko otwierać następnego.

    i ile takich polaczen otworzysz jednoczescie? A jak nie jednoczesnie to
    ile czasu ci to zajmie? A jak sprawdzisz czy instalacja poszla poprawnie
    i co zrobisz z komputerami offline a takze nowymi na ktorych trzeba
    poinstalowac wszystko co do tej pory instalowales na istniejacych
    komputerach.

  • 126. Data: 2012-08-05 22:35:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/05/2012 05:39 PM, PrivateLan wrote:
    > Nie wiem czy mógłby, bo trwa sesja roota.

    wystarczy, ze ci kablek wyciagnie.
    Wez pod uwage, ze wiele z tych komputerow to laptopy, ktore nie wymagaja
    twojej zgody na wylaczenie ich.

  • 127. Data: 2012-08-05 22:38:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/05/2012 10:18 AM, PrivateLan wrote:
    > Menadżer aktualizacji u klientów ustawiony tylko na te repozytoria i
    > sprawa załatwiona

    na nareszcie ktos, kto lizna wiecej niz jeden komputer

  • 128. Data: 2012-08-05 22:39:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/05/2012 01:41 PM, PrivateLan wrote:
    > banksterzy na serwerach swoich central.

    serwerach
    oprocz tego wiekszosc sprzetu to end user.

  • 129. Data: 2012-08-05 22:40:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.08.2012 21:07, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-08-05, ToMasz<twitek4@> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Połączysz.
    posłuchaj. Domyślam się że mnie i innych masz za debili. JA Ci mówie że
    jest taka a taka strona, na niej możesz zrobić linuksa ze scinek. ja dla
    policji tego nie zrobię, ale to możliwe, dla kogoś kto z informatyki
    żyje. Ty mi piszesz enigmatyczne piszesz "można" Możesz poświecić 3
    minuty i napisać jak połączyć acdsee- płatny, total commander płatny,
    winapm płatny, corell płatny i ms office z windowsem?
    (...)
    > Z grubsza rzecz biorąc: nie widziałeś na oczy wersji dla enterprise.
    TAk. Nie widziałem. RAz dzwoniłem do MS w sprawie jednej licencji dla
    wielu komputerów i dostałem odpowiedź żebym spadał na drzewo. pewno
    "wielu" było za mało. A teraz napiszesz coś w temacie, czy jak zwykle,
    wiesz, ale nie powiesz, a Ci co wiedzą co innego/ nie wiedza to debile?
    Może inaczej. jak masz zamiar Do MNIE pisać że nic niewiem, to nie pisz
    nic, bo to niczego do dyskusji nie wnosi.

    > No błagam Cię. Zajrzyj sobie na buglistę takiego ubuntu, to zobaczysz
    > te "zawsze działa". Dzisiaj naprawiałem jedno takie "upgrade zawsze
    > działa", bo się fontconfig wywalił przy tymże i pociągnął za sobą
    > ponad 200 pakietów.
    napisałem że można mieć jedno repozytorium, zrobione na debianie, super
    stabilnym, a nie rozwojowym ubuntu. Ty natomiast piszesz o problemie
    z... czcionkami? Brak akrualizacji spowodowałby... nic? Bo brak
    aktualizacji windowsa spowoduje prędzej czy później... sam sobie odpowiedz.

    > Zią. Na linuksa nie ma (wielu) wirusów,
    zią, to sposób lekceważenia rozmówcy czy jakieś zaklęcie? Jak masz jaja
    to pokaż działającego wirusa na linuksa. Oczywiście takiego który
    zagraża systemowi a nie katalogowi home/user

    > Świetne. Aż takie zaufanie masz do zdalnego dostawcy? Dajmy na to do
    > Dropboksa, czy Google? *ONI* mają dostęp do *wszystkiego* co tam wrzucić.
    takei samo jakie Ty do dostawcy Twojej poczty. Tym bardziej że
    rozmawiamy o systemie informatycznym policji. Tak więc po
    przetłumaczeniu dla innych czytelników Twoje pytanie brzmi. jakie
    zaufanie ma aspirant Kowalski, do bezpieczeństwa systemu
    informatycznego, gdy łączy się z serwerem policji w Warszawie.
    Ja wiem, że meritum sprawy Ci umknęło i bronisz swego jak przekupka na
    targu, ale weź się ogarnij i zastanów co piszesz. Twoje dzieci to będą
    czytały. Zapytają Tata, ja wiem ze Ty jesteś mądrzejszy do tego pana,
    ale gdzie tu są jakieś informacje, argumenty? Ty wtedy w gimnazjum byłeś?
    ToMasz

  • 130. Data: 2012-08-05 22:41:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/05/2012 08:46 PM, Andrzej Lawa wrote:
    > Ja ci podałem, co ja mam dostępne do takiego zadnia "od ręki" na zwykłe
    > stacji roboczej.

    I dostales odpowiedz, ze twoje rozwiazanie na taka skale jest po prostu
    droższe. I to sporo.