  • 111. Data: 2012-08-05 20:46:59
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 17:50, Wojciech Bancer pisze:

    > Ja się włączyłem dopiero jak Andrzej dał się podpuścić, w podwątku rozpoczętym

    Nie ja się dałem podpuścić, tylko ty rozumujesz w kategoriach
    microsoftowych - jeden system, jedno rozwiązanie, jeden dostawca,
    jedynie słuszny sposób.

    Ja ci podałem, co ja mam dostępne do takiego zadnia "od ręki" na zwykłe
    stacji roboczej.

    > gdzieś w okolicy news:501d7e1e$1@news.home.net.pl . A policję w sumie należy
    > potraktować jak dużą organizację, z dudatkowym utrudnieniem w postaci niesamowicie
    > dużego rozproszenia jej jednostek.

    Mhm. Skoro to windows jest takie supergenialne i tak cudownie działa w
    nim zdalna instalacja na terminalach, to wytłumacz mi, dlaczego przez 3
    dni "centrala" nie dała rady dodać kodeków na jednej stacji roboczej, hmm?

  • 112. Data: 2012-08-05 20:58:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 17:44, Wojciech Bancer pisze:

    > W tym, że klient/serwer SSH nie jest przystosowany do tego typu operacji.

    Bo?

    [ciach]

    > Wystaw sobie, że tak. Że mam pod opieką kilka dużych klastrów po kilka
    > tysięcy maszyn, tylko akurat nie pod Windows, a pod Linuksem właśnie.

    I nie znasz żadnego pakietu do zdalnego zarządzania oprogramowaniem?

    > Istnieje. Dlatego pisałem na początku nie kompromituj się, bo tylko
    > platformie szkodzisz.

    Za to twoje bajeczki, że jedynie windows potrafi zdalnie coś
    zainstalować to nie?

    > Bo standardowy klient/serwer SSH nie jest pod takie coś zaprojektowany
    > i zwyczajnie tego nie wytrzyma. Powyżej pewnego progu przestanie Ci się

    Powiedzmy. Zauważ, że te połączenia będą krótkie i zanim zacznie się
    otwierać setne, większość pierwszej setki będzie już dawno zakończona.

    > Jeśli wydaje Ci się że takim hasłem pokazujesz ile wiesz, to masz rację
    > wydaje Ci się.

    Masz jakieś omamy? Gdzie ja pisałem coś o wydawaniu?

    [ciach]

    > Nie. Przy Windows to działa od drugiej strony. Maszyna informuje serwer
    > że jest, a ten ją informuje że ma coś zrobić. A w Twojej wersji to serwer
    > musi robić rundki po maszynach i uruchamiać tamże procesy.

    Przypominam, że to jest wersja dla zwykłej "domowej" stacji roboczej,
    która nie ma żadnych specjalnych narzędzi do tego.

    > Więc w mojej wersji NIE mam tego problemu W OGÓLE.

    Daj mi te 12 tysięcy komputerów, to też nie będę miał problemu, żeby do
    dla linuxa zrobić. Narzędzia są, wystarczy przeczytać instrukcję.

    > Każdy nieserwerowy Windows może być podpięty do domeny przecież. W czym widzisz
    problem?

    I Win XP Home zadziała jako KONTROLER domeny?

  • 113. Data: 2012-08-05 21:07:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-05, ToMasz <twitek4@> wrote:

    [...]

    > czyli oprogramowanie konieczne do funkcjonowania hardware.
    > mają też na hdd, albo na cd obraz partycji. Tylko że tak nie połączysz
    > innych płatnych programów.

    Połączysz.

    > Nawet jak zrobisz obraz patrtycji to musisz go "odtwarzać" na identycznych
    > kompach. nawet jak to "przełkniesz" to za rok będzie nieaktualny, choćby
    > z powodu bazy wirusów i tysiąca poprawek internet explrorera. Musisz
    > jakoś zaakceptować dziesiątki licencji.

    Z grubsza rzecz biorąc: nie widziałeś na oczy wersji dla enterprise.

    > Zawsze dostaniesz wersje przetestowaną, stabilną i działającą na
    > dowolnej konfiguracji.

    No błagam Cię. Zajrzyj sobie na buglistę takiego ubuntu, to zobaczysz
    te "zawsze działa". Dzisiaj naprawiałem jedno takie "upgrade zawsze
    działa", bo się fontconfig wywalił przy tymże i pociągnął za sobą
    ponad 200 pakietów.

    [...]

    > tylko o wirusach komputerowych. Więc nikt nie powie zainstalujcie
    > linuksa tylko kupcie oprogramowanie antywirusowe.

    Zią. Na linuksa nie ma (wielu) wirusów, bo jest zbyt mały odsetek
    userów by było warto coś tam pisać. Jakby zyskał na popularności,
    to się i twórcy wirusów znajdą.

    > TAk więc szansa na rozstanie z windowsem jest tylko w przypadku pracy
    > w chmurze. tam gdzie nasza maszyna będzie tylko zdalnym wyświetlaczem
    > i zdalną klawiaturą.

    Świetne. Aż takie zaufanie masz do zdalnego dostawcy? Dajmy na to do
    Dropboksa, czy Google? *ONI* mają dostęp do *wszystkiego* co tam wrzucić.

    > Ja uważam że to może się przytrafić. JEst taki projekt, aby windows 8,
    > korzystał z takich samych repozytoriów jak iPhone czy Android.

    Zgapiają od Apple (App Store). Już od dawna jest Windows Market Place,
    więc to tylko jeden krok dalej.

    > Narazie tylko Steam zareagował (raczej blef pokerowy), "przenosząc" gry na
    > linuksa.

    Nie "gry" a "grę". Dużo więcej tego jest chociażby na Maka, gdzie App Store
    przecież jest (także dla desktopowego systemu).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 114. Data: 2012-08-05 21:08:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-05, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Nie wiem, jak apt-get, ale yast2 ma opcję automatycznego potwierdzania
    > licencji.

    A masz opcję wymuszenia instalacji "już" względnie "po zalogowaniu"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 115. Data: 2012-08-05 21:16:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 20:46, Jawi pisze:

    > Koszt Windowsa jest pomijalny.

    ROTFL

    > W miejscu gdzie pracuje używany jest XP, od 10 lat?
    > W tym czasie dwa albo trzy razy wymieniany sprzęt miałem, XP ten sam.

    I za każdym razem reinstalacja (chyba że jakiś baaaaaaaaaaardzo podobny
    sprzęt) i aktywacja.

    > Druga sprawa, partnerów biznesowych z którymi wymienia cała firma
    > dokumenty, rożnej maści i formatów, a przez to używanych aplikacji jest
    > ogromna.
    > Co? Zobowiązać partnerów do używania aplikacji linuksowych? A pewnie się
    > okaże, że połowy odpowiedników nie ma. Można robić konwersję formatów,
    > ale czy wszystkich? Wątpię. Szybko firma by wróciła do windowsa, albo
    > utworzyła dział standaryzacji dokumentów :)))

    Mhm. Dziwne tylko że jak jakiś windowsowy fanboj przysyła jakiś
    wypasiony dokument w nowym formacie, z którym te 10-letnie windowsy i
    "ofisy" sobie nie radzą, to zadanie konwersji spada na oprogramowanie
    linuxowe.

  • 116. Data: 2012-08-05 21:17:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 21:08, Wojciech Bancer pisze:

    > A masz opcję wymuszenia instalacji "już" względnie "po zalogowaniu"?

    A po co logowanie? Aktualizacje mogą się zrobić bez zalogowanego
    użytkownika - byleby system chodził.

  • 117. Data: 2012-08-05 21:19:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

  • 118. Data: 2012-08-05 21:26:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-05, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Nie ja się dałem podpuścić, tylko ty rozumujesz w kategoriach
    > microsoftowych - jeden system, jedno rozwiązanie, jeden dostawca,
    > jedynie słuszny sposób.

    Mam doskonale w pamięci "wybór" jaki zafundowali producenci przeglądarek.
    Tymczasem jednak w firmach jest coś takiego jak standardy się przydaje,
    żeby uczynić proces sprawniejszym, a nie chaotycznym "bo nasz admin
    to sobie skrypciki dłubał po nocach".

    [...]

    > Mhm. Skoro to windows jest takie supergenialne i tak cudownie działa w
    > nim zdalna instalacja na terminalach, to wytłumacz mi, dlaczego przez 3
    > dni "centrala" nie dała rady dodać kodeków na jednej stacji roboczej, hmm?

    Skąd wniosek że nie dała rady? Po prostu mogli olać Twoje wymaganie jako
    nieistotne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 119. Data: 2012-08-05 21:32:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-05, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Bo?

    Bo nie jest. Maluch też nie rozwinie prędkości 200 km/h.

    > I nie znasz żadnego pakietu do zdalnego zarządzania oprogramowaniem?

    Dużo efektywniej w takim środowisku sprawdza się deployment całego obrazu
    z systemem.

    > Za to twoje bajeczki, że jedynie windows potrafi zdalnie coś
    > zainstalować to nie?

    Przecież to Ty je opowiadasz. Ja tylko wykazałem słabość pomysłu
    "SSH + skrypty" na przykładzie maszyn wyłączonych.

    > Powiedzmy. Zauważ, że te połączenia będą krótkie i zanim zacznie się
    > otwierać setne, większość pierwszej setki będzie już dawno zakończona.

    Jeśli wypchniesz żądanie wykonania 12 tys połaczeń SSH jednocześnie,
    to dla części po prostu dostaniesz "deny" z systemu. To co Ty mówisz,
    to ani nie jest równoczesne, ani równoległe, więc tym bardziej potrwa
    dużo dłużej niż "kilka minut".

    > Przypominam, że to jest wersja dla zwykłej "domowej" stacji roboczej,
    > która nie ma żadnych specjalnych narzędzi do tego.

    Biznesowej, nie domowej. Nigdzie w wątku nie było poruszanego zastosowania
    domowego.

    > Daj mi te 12 tysięcy komputerów, to też nie będę miał problemu, żeby do
    > dla linuxa zrobić. Narzędzia są, wystarczy przeczytać instrukcję.

    A ja cały czas pytam o nazwę narzędzia jakbyś nie zauważył.

    > I Win XP Home zadziała jako KONTROLER domeny?

    Mimo zręcznej manipulacji, przypominam że dyskusja jest w obrębie środowiska
    biznesowego,
    organizacji, a nie "domu". XP Home nie jest Windowsem biznesowym i nie dostaniesz
    takiego
    przy zamawianiu w przetargu na 12 tys maszyn. Dla biznesowego (W2000, WXP Pro, WV
    Pro+,
    W7 Pro+) jak najbardziej zadziała.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 120. Data: 2012-08-05 21:34:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 21:26, Wojciech Bancer pisze:

    > Skąd wniosek że nie dała rady? Po prostu mogli olać Twoje wymaganie jako
    > nieistotne.

    Ależ skąd - oni bardzo by chcieli mieć możliwość odtwarzania dowolnych
    filmów z monitoringu.

    Ale widać super genialny windows sobie z tym nie radzi. Albo super
    genialny admin policyjnej "korporacji" nie umie tego zrobić z tym
    rzekomo superłatwym i pięknie wspieranymi mikroszicie.

    Co wybierasz?