  • 31. Data: 2009-06-14 09:22:29
    Temat: Re: koszty pozyskania materialu dowodowego
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Icek pisze:
    > sie

    > Ja bym powiedziała, żeby mi najpierw dali płytkę CD/DVD, bo nie mam w domu
    > zapasu.
    > ===================
    >
    > nie no na logike jest takie podejscie OK. Ale rozumiem, ze podstawy prawnej
    > na to nie ma ;)

    To nie można monitorować sobie z okna np. parkingu i swojego samochodu?

    --
    animka

  • 34. Data: 2009-06-14 09:49:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Szukaj. orzeczenie dotyczy co prawda prawa telekomunikacyjnego, ale w
    > uzasadnieniu jest między innymi o art. 618 kpk, który może stanowić
    > podstawę zwrotu przez SP wydatków związanych z gromadzeniem i
    > udostępnieniem dowodów przez osoby 3-e.

    OK, a w tym prawie telekomunikacyjnym to czytam "wydruku billingow
    telefonicznych". A co z innymi danymi telekomunikacyjnymi ? Np. nie poprzez
    wydruk tylko dostarczenie elektroniczne. Nie ma wydruku jednak sa inne
    koszty. A co z innymi danymi telekomunikacyjnymi? Np. wlaczenie komorki i
    wylaczenie bo ktos co prawda nie dzwonil ale prokuratura chce dane kiedy
    komorka logowala sie do sieci i w jakim rejonie. Czy sadzisz, ze powyzsze
    orzeczenie daje tez podstawe do dochodzenia przez operatora kwot za
    udostpnienie innych danych niz billingi ?

    Icek

  • 32. Data: 2009-06-14 09:49:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

  • 33. Data: 2009-06-14 09:49:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

  • 35. Data: 2009-06-14 10:03:19
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Icek wrote:

> [...]
    > orzeczenie daje tez podstawe do dochodzenia przez operatora kwot za
    > udostpnienie innych danych niz billingi ?

    Swojego czasu interesowałem się tym problemem. Wprawdzie nikt za bardzo
    nie chciał mówić wprost, ale pośrednio wynikało, że za udostępnienie
    danych transmisyjnych operatorzy dostają jakieś tam wynagrodzenie.
    Symboliczne, ale zawsze.

    M.

  • 36. Data: 2009-06-14 17:08:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Właśnie
    > A tego już nie jestem taki pewien. Tutaj mamy dość komfortową sytuację i
    > miejscem przechowywania są Włochy.

    A gdzie powinny być przechowywane? Bo generalnie przyjmuje sie, że w
    siedzibie prowadzącego działaność. Czy chodzi o dokumentacje działaności na
    terenie Włoch?

    > A co by miał zrobić gdyby np miał te dokumenty na terenie powiedzmy
    > stacji badawczej na Antarktydzie? Przecież tam wyprawy tylko 2 razy do
    > roku jeżdżą, a warunki pogodowe nie ułatwiają tego.

    Nic. po prostu by ich nie miał, choć powinien - z wynikajacymi z tego
    konsekwencjami.

    > Specjalnie utrudniłem ale chodziło mi tylko o wskazanie braku fizycznego
    > dostępu do materiałów, które ma wydać. Przecież nie unika wydania
    > dokumentacji tylko na chwilę obecną nie jest w jej posiadaniu, a to już
    > różnica.

    To już jest jego problem. On ma je organom okazać. Jak tego nie uczyni, to
    poniesie parwem przepisane konsekwencje. Czy będzie to wynikime
    przechowywania na Antarktydzie, we Włoszech, zakopania, spalenia czy
    wyrzucenia ma już poboczne znaczenie.

  • 37. Data: 2009-06-14 17:09:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > jej
    > 1. znalazlem
    > 2. poszedlem na policje zglosic, ze znalazlem
    > 3. oddali mi bo wlasciciel sie nie zglosil

    To policjancji naruszyli prawo.

    > 4. zakopalem jako kamien wegielny mojego fundamentu ;)
    > 5. prokuratura po 3 latach sobie przypomniala i chce odemnia ta rzecz
    > kto pokryje koszty odkopania ?

    Nikt. Po prostu tak, jakbyś go wyrzucił i tyle.

  • 38. Data: 2009-06-14 17:53:16
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A gdzie powinny być przechowywane? Bo generalnie przyjmuje sie, że w
    > siedzibie prowadzącego działaność.

    Jakie przepisy to regulują?

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 39. Data: 2009-06-14 19:08:45
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 19:08:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > przepisane konsekwencje. Czy będzie to wynikime
    > przechowywania na Antarktydzie, we Włoszech,
    > zakopania, spalenia czy wyrzucenia ma już
    No dobrze, ale jak z Waszymi odpowiedziami
    związane jest to, że rzecz tyczy _dokumentacji
    medycznej_ - co jest, jak rozumiem, obwarowane
    szczególnymi warunkami.

    A co będzie w przypadku gdy prokuratura (policja,
    urząd prowadzący pa) zwróci się o materiały co do
    których nie ma obowiązków ich gromadzenia,
    posiadania, archiwizacji? Jeżeli pojawiają się
    koszty uzyskania takich materiałów, kto je
    poniesie (np. w post. prokuratora, że w pa może
    być wiele odpowiedzi - to wiem)

    --
    pozdro
    poreba

  • 40. Data: 2009-06-14 19:52:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze, ale jak z Waszymi odpowiedziami
    > związane jest to, że rzecz tyczy _dokumentacji
    > medycznej_ - co jest, jak rozumiem, obwarowane
    > szczególnymi warunkami.

    Oczywiście. Dokumentacja taka przez Policję jest bez odczytania
    przekazywana prokuratorowi. Prokurator musi lekarza zwolnić z tajemnicy,
    chyba że stosowne oświadczenie złoży pacjent - ten drugi sposób przeważnie
    bywa stosowany w sprawach o błąd lekarski. innych obwarowań sobie nie
    przypominam.

    > A co będzie w przypadku gdy prokuratura (policja,
    > urząd prowadzący pa) zwróci się o materiały co do
    > których nie ma obowiązków ich gromadzenia,
    > posiadania, archiwizacji?

    No to w razie odmowy nie można nikogo ukarać i tyle.

    > Jeżeli pojawiają się
    > koszty uzyskania takich materiałów, kto je
    > poniesie (np. w post. prokuratora, że w pa może
    > być wiele odpowiedzi - to wiem)

    Jakie koszty? Bo to wbrew pozorom nie jest dla mnie jasne. Dokumentacja
    może być albo w formie dokumentów albo w formie elektronicznej. Jeśli jest
    w formie dokumentów, to zabiera się oryginały i kosztów żadnych nie ma.
    Jeśli jest w formie elektronicznej, to zabiera się nośniki i też kosztów
    nie ma. Wykonanie kopii to już rzecz organu prowadzącego. potem zwraca się
    oryginały, o ile nie zachodzą przesłanki wymuszające zachowanie oryginałów.

    Naprawdę odnoszę wrażenie, ze niektóre osoby w tym wątku na siłę starają
    się skomplikować generalnie proste zagadnienie. A wystarczy zajrzeć nawet
    do protokołu zatrzymania rzeczy. Tam są podstawy oraz w zasadzie procedura.
    Żądamy wydania rzeczy. W razie odmowy dokonujemy odebrania siłą, albo
    przeszukania w miejscu, co do którego mamy podejrzenie, że pożądanych przez
    nas dowód się znajduje.