  • 21. Data: 2007-06-26 14:03:35
    Temat: Re: kontrolowanie biletów w środkach komunikacji publiczej
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Kuba napisał:
    > Nigdy osobiście nie byłem zainteresowany oszukiwaniem zakładów
    > komunikacyjnych, więc pytanie jest czysto hipotetyczne:)
    >
    > Czy dobrze rozumuję, że kontroler biletów może je sprawdzać na podstawie umowy
    > zawartej per facta concludendia między przewoźnikiem a daną osobą?
    Tak.

    > Jakimi
    > środkami dysponuje kontroler jeżeli dana osoba nie chce okazać dokumentów albo
    > wymknie się ze tramwaju/autobusu?
    Może perswazją przekonać ją do pozostania w autobusie albo do poczekania
    na policję. Nie może "porwać" tej osoby, uniemożliwiając jej wyjście z
    autobusu. Nie ma prawa zatrzymać siłą tej osoby. Najsprawniej kontrola
    działa ponoć na Śląsku - wożą delikwenta na policję.

    > Czy może np. wezwać policję w celu
    > wylegitymowania?
    Może wezwać.

    > Czy jeśli policja będzie w tym przypadku interweniowała, to
    > na jakiej podstawie?
    Na podstawie prawa przewozowego.

    > Serdecznie pozdrawiam,
    > Kuba
    Pozdrawiam, argothiel

  • 22. Data: 2007-06-26 15:19:28
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > W ogóle mnie dziwią ludzie, którzy koniecznie uparli się okradać KM.

    A mnie dziwia ludzie, ktorzy nadinterpretuja fakty. Gdzie jest mowa o
    okradaniu KM?

    To jest grupa o prawie a nie o moralnosci i o tym pierwszym dyskutujemy.

    Jacek

  • 23. Data: 2007-06-26 16:17:40
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 26 czerwca 2007 17:19
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46812e7e$1@news.home.net.pl>):

    > A mnie dziwia ludzie, ktorzy nadinterpretuja fakty. Gdzie jest mowa o
    > okradaniu KM?

    A czym jest jazda bez biletu?

    > To jest grupa o prawie a nie o moralnosci i o tym pierwszym dyskutujemy.

    No i wg ciebie KM nie ma prawa ścigania złodziei?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 24. Data: 2007-06-26 18:13:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 26-06-2007 o 18:17:40 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > A czym jest jazda bez biletu?

    Przejazdem specjalnym. W Warszawie platnym - chyba - 120zl w przypadku
    kontroli.

    > No i wg ciebie KM nie ma prawa ścigania złodziei?

    Daleko temu do kradziezy i zlodziejstwa, niemniej jednak jest to czyn
    niemoralny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 25. Data: 2007-06-26 20:06:22
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 26 czerwca 2007 20:13
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tujjlhl0rgp2nr@sempron>):

    > Daleko temu do kradziezy i zlodziejstwa, niemniej jednak jest to czyn
    > niemoralny.

    Wg mnie to się niczym nie różni od np pójścia do fryzjera i wyjścia bez
    zapłacenia za usługę. To dla mnie kradzież na kwotę opłaty za usługę.

    Pacholęciem będąc w podstawówce czytałem nawet takie opowiadanie o
    chuliganach z NRD. Tam ponoć taki system mieli, że się geld wrzucało do
    skarbonki i samodzielnie odrywało bilecik z rolki. Przynajmniej tak mówiło
    opowiadanie. I kilku chuliganów wrzuciło za 1 bilet a urwało kilka. To
    pokazuje realność kradzieży. Ale i bez tego kradniesz opłatę za usługę.
    Towar z półki w sklepie pobrałeś, opłaty nie wniosłeś: kradzież.
    Usługę pobrałeś, a opłaty nie wniosłeś: kradzież.

  • 26. Data: 2007-06-26 21:17:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > A czym jest jazda bez biletu?

    Wg polskiego prawa? Juz pisalem, nie jest nawet wykroczniem, nie mowiac
    juz o przestepstwie.

    > No i wg ciebie KM nie ma prawa ścigania złodziei?

    No od scigania zlodziei to jest policja a nie KM.

    Jacek

  • 27. Data: 2007-06-26 21:19:27
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > Wg mnie to się niczym nie różni od np pójścia do fryzjera i wyjścia bez
    > zapłacenia za usługę. To dla mnie kradzież na kwotę opłaty za usługę.

    Juz Ci pisalem ze to grupa o prawie a nie o moralnosci. Czy jest to wg
    Ciebie moralne czy nie, nie ma najmniejszego znaczenia. Fakty sa takie
    ze przejazd bez wniesienia oplaty nie jest ani przestepstwem ani
    wykroczeniem i kropka.

    Jacek

  • 28. Data: 2007-06-26 21:40:45
    Temat: Re: Odszkodowanie od przewoźnika (było: kontrolowanie [..])
    Od: T-BAG <T...@p...invalid.com>

    podepnę się pod ten wątek z pytaniem związanym z komunikacją miejską.

    czy w przypadku nagminnych spóźnień pojazdów komunikacji miejskiej lub
    kiedy np. autobus nie przyjedzie, pasażer z wykupionym biletem
    miesięcznym ma prawo domagać się rekompensaty/zwrotu kosztów np.
    zastępczego środka komunikacji, który umożliwi mu dotarcie do celu?

    jeśli płacę za coś to mogę reklamować w przypadku nie wywiązania się ze
    zlecenia. czy w przypadku komunikacji miejskiej sprawa przedstawia się
    podobnie?

    pozdrawiam!
    T-BAG

  • 29. Data: 2007-06-26 22:03:31
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    T-BAG napisał:
    > jeśli płacę za coś to mogę reklamować w przypadku nie wywiązania się ze
    > zlecenia. czy w przypadku komunikacji miejskiej sprawa przedstawia się
    > podobnie?
    Umowę zawierasz dopiero w przypadku wejścia do autobusu, a wtedy już
    znasz wszystkie okoliczności, w których zawierasz umowę. Nie zawierasz
    umowy na regularne jeżdżenie autobusami.

    > pozdrawiam!
    > T-BAG
    Pozdrawiam, argothiel

  • 30. Data: 2007-06-26 22:58:51
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 26 czerwca 2007 23:19
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <468182dd$1@news.home.net.pl>):

> [...]
    > Ciebie moralne czy nie, nie ma najmniejszego znaczenia. Fakty sa takie
    > ze przejazd bez wniesienia oplaty nie jest ani przestepstwem ani

    a pójście do fryzjera i wyjście bez zapłacenia za usługę?