  • Data: 2007-04-02 09:04:18
    Temat: konsekwencje z nadużywania licencji GPL
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Czy mogę zrobić krzywdę (w granicach prawnie dozwolonych ;-) ) komuś
    kto sprzedaje napisany przeze mnie kod objęty licencją GPL, łamiąc
    licencję?

    Oczywiście nie mam nic przeciwko ludziom grającym fer, którzy:
    1. Sprzedają wdrożenie i support wyraźnie informując klienta, że
    oprogramowanie jest dostępne za darmo
    2. Sprzedają nośniki za symboliczną opłatą często z własnymi dodatkami
    także informując klienta, że oprogramowanie jest gdzieśtam za free.

    Chodzi mi o sytuację gdy firma X sprzedaje firmie Y surowy "skrypt
    strony www" za czterocyfrową sumę nie informując klienta o licencji
    oprogramowania. Tzn. licencja jest razem z programem wgrywana na
    serwer, ale klient nie ma tej świadomości.

    Nie chcę za soft żadnej kasy. Po prostu drażnią mnie oszuści i
    naciągacze.
    Da się coś zrobić? Gdzie zacząć?