  • 11. Data: 2007-09-27 19:04:41
    Temat: Re: koniec umowy najmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

    > Nie wiem czy to takie proste.

    Przecież to była ironia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-09-27 19:10:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

    > To tak na marginesie jeszcze pytanie. Załóżmy, że zdeklaruję się do
    > odnowienia tych ścian (najmę jakiegoś malarza) to czy z prawnego punktu
    > widzenia muszę to zrobić jeszcze w okresie najmu czy też mogę to wykonać po
    > wygaśnięciu umowy?

    IMHO "po wygaśnięciu" sam się zapatujesz: wynajmujący stwierdzi, że
    z dniem zakończenia umowy przedmiot umowy nie został doprowadzony do
    właściwego stanu i rzeczywiście wywinie numer z "ekipą".
    Będzie twierdził, że nie miał potrzeby wzywać Cię do dopełniania
    obowiązku, bo po pierwsze wiesz o nim z mocy prawa a po drugie wezwał
    Cię wcześniej.
    I jak się obronisz?

    > Najlepsze jest to, że część lokatorów tam zostaje "na kolejną kadencję"
    > i ma całe malowanie w głębokim poważaniu

    Dobra, ale to wynajmujący *może* się upominać o odmalowanie.
    I nie jest sprawą najemcy rzucać się "a sąsiadowi pan pozwolił
    nie pomalować" :)
    Jego dobra wola, że pozwala aby mieszkający dalej mieszkali nie
    dopełniwszy obowiązków.

    > i nie chodzi nawet o pomoc przy malowaniu tylko o jego sensowność.

    A co, Ty byś przystępując do najmu mieszkania nie wskazał brudnych
    ścian jako powodu do żądania obniżki czynszu? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-09-29 10:29:42
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Gotfryd Smolik news napisał(a):

    >>> Nie. Pomaluj tylko te przybrudzone fragmenty tak, by się od reszty nie

    > Przecież to była ironia :)

    No to nieźle ukryta ;P

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 14. Data: 2007-09-29 10:32:46
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

> [...]
    > Będzie twierdził, że nie miał potrzeby wzywać Cię do dopełniania
    > obowiązku, bo po pierwsze wiesz o nim z mocy prawa a po drugie wezwał

    Się zobaczy jak dostanę pozew ;)

> [...]
    > nie pomalować" :)
    > Jego dobra wola, że pozwala aby mieszkający dalej mieszkali nie

    No dobra, a jak najemca ma odmalować mieszkanie skoro są w nim inni
    lokatorzy?

    Nie mogę się tym bronić?

    Bo sytuacja wygląda tak, że moje dziewczę (na nią jest umowa) się
    wyprowadza, a reszta zostaje i zapewne sobie jakąś umowę sklecą.

    > A co, Ty byś przystępując do najmu mieszkania nie wskazał brudnych
    > ścian jako powodu do żądania obniżki czynszu? :)

    Nie wiem... ja najmuję bez umowy i w ogóle jakoś tak partyzancko ;)

    pozdr,
    fEnIo

  • 15. Data: 2007-10-01 08:46:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Sep 2007, Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

    > No dobra, a jak najemca ma odmalować mieszkanie skoro są w nim inni
    > lokatorzy?
    >
    > Nie mogę się tym bronić?

    Hm... to wypadałoby się powołać na 683 KC ;)
    Co jest w "regulaminie porządku domowego"? :P

    pzdr, Gtofryd

  • 16. Data: 2007-10-01 16:35:41
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    > Hm... to wypadałoby się powołać na 683 KC ;)
    > Co jest w "regulaminie porządku domowego"? :P

    Udało się to w końcu jakoś w miarę bezkonfliktowo rozwiązać.

    W sumie gość postawił na swoim, ale też część na siebie wzięli kolejni
    wynajmujący, więc odpuściliśmy.

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi w tym wątku ;)

    pozdr,
    fEnIo